Waardoor ze dus TE LAAT komen naar waar ze eigenlijk naar onderweg waren... En dan moeten de mensen die inderdaad op dat moment waarschijnlijk pauze hebben opgetrommeld worden om het over te nemen... En ja.. Frietzak op schoot en rijden maar...
Dus als je politiemensen met een frietzak de friettent ziet uitrennen houd het eigenlijk in dat een collega van de desbetreffende een foutje heeft gemaakt...
agent: "foutje moet kunnen baas..."
chef: "Trommels Trommels Trommels..."
Nee, want feitelijk hebben de mensen binnen de BPZ diensten geen pauze. Het moet er maar even tussendoor.
Dus meestal haal ik in mijn vrije tijd boodschappen en kook een potje en neem daar wat van mee, of haal een salade die ik meeneem.
Het gebeurd echter ook wel eens dat ik niets mee heb. Daarbij vinden de winkeliers het enorm prettig als ze af en toe worden aangelopen en kontakt wordt gemaakt. Dat er daarnaast inwendige versterkingen worden gehaald wordt niet als bezwaarlijk ervaren.
Dat gezegd hebbende, als mijn noodhulpvoertuig dan niet in de buurt kan staan, komt ie te staan waar ie niet teveel in de weg staat. Daarbij staat ie inderdaad wel eens zo, zoals een burger niet mag staan.
Klopt.
Zoals collega's hier ook aanhalen, er is gewoon een algemene ontheffing. Daar maak je dan gebruik van. Dat burgers dat niet eerlijk vinden... tja. Ik probeer er rekening mee te houden maar als het niet gaat, lig ik er echt geen minuut minder wakker van...
Ja de politie mag voor haar uitvoering van haar bediening regeltjes overtreden die de burger niet mag overtreden. Heel vervelend voor de burger, maar noodzakelijk voor de normale uitvoering van het werk. Niets meer, niets minder. Dat daar mensen over vallen... ach... nogmaals ik probeer een goed voorbeeld te zijn, maar als het moet, dan maar even niet.