Waar het eigenlijk op neer komt is dat de politie vrijstellingen heeft. Echter deze dienen ten behoeve van de dienst gebruikt te worden.
Wij burgers kunnen onder het rijden niet zien of jij ten behoeve van de dienst bezig bent of niet. Echter zoals ook al veel filmpjes op media laten zien is het wel heel vreemd dat bij een verplichting om linksaf te slaan vanaf een politiebureau bijna 95% toch rechtsaf slaat
(Peter R de Vries reportage 3 jaar geleden(was volgens mij in Utrecht)), of een busje vol met agenten die voetsurveillance gaan doen in de stad parkeren op een invalidenparkeerplaats terwijl er 5 minuten verder lopend op die parkeerplaats plek ten over is.
Eigenlijk het regeltje "Ja, maar wij mogen het en verder basta." Dat komt de burger een beetje de str*t uit, en dat kan ik mij soms best in denken. :|
Een tweede regel die daar vaak op volgt: "Wij als agent zijn geen verantwoording aan de burger verschuldigd."
Bij mijn weten wel, alleen weet de burger die weg nog niet te bewandelen. Ik ben blij dat wij hier in Nederland nog geen USA praktijken hebben.
Actie=Reactie dus onverschilligheid naar de burger toe roept dezelfde onverschilligheid naar de hulpverlener toe. Maar ook agressief(overtrokken) taalgebruik naar de burger roept hetzelfde ook terug naar de hulpverlener.
Zoals ik al zei we kunnen gewoon veel van elkaar leren, maar je leert niets door star te zijn.