@Daan ik vind je redenatie best leuk, kan er wel wat mee ondanks dat ik het niet met je eens ben.
Af en toe de advocaat van de duivel spelen kan helemaal geen kwaad, maar dan moet je wel alle ins en outs weten.
Zoals hier al eerder opgemerkt geldt dit niet alleen voor verkeerstechnische aspecten, maar lopen wij ook met doorgeladen wapens, pepperspray en hebben wij de mogelijkheid om mensen in een betonnen celletje op te sluiten of zelfs enorm misbruik te maken van onze bevoegdheden van bijv bekeuren en aanhouden. Zo kunnen we overal wel wat over vinden; en zullen er altijd voor en tegenstanders blijven.
Als ik met 160 rijd is de gevaarsetting net zo groot als dat jij dat doet, behalve dat ik een rijopleiding heb gehad en in sommige gevallen met OGS rijd. Het belangrijkste verschil zit hem in het feit dat jij het doet omdat je te laat komt voor school en ik het doe omdat er iemand gereanimeerd moet worden of een heterdaad plaatsvindt, een stukje legitimering.
Als wij dezelfde rechten (en plichten!) zouden hebben als de 'gewone' burger, kunnen ze de politie opdoeken. Dit is nergens zo ter wereld, jij mag raden waarom.
Laatst met een leidinggevende van mij een gesprek over het inhalen over de doorgetrokken streep t.b.v. surveillance. Wat vinden jullie daar dan van?
Tja je hebt een voorbeeldfunctie, maar ook een politietaak. Als je achter hetzelfde voertuig blijft rijden zie je niets, maar te pas en te onpas inhalen is niet bevorderlijk voor je voorbeeldfunctie.
Als jij voor jezelf kan uitleggen waarom je de doorgetrokken streep negeert en dit veilig gebeurt heb ik er geen moeite mee. Zoals mijn chef altijd zei: je moet ook getraind blijven in het rijden met je vrijstellingen, als je dat veilig kan combineren met de surveillance is dat prima!
Ik moet mijn boodschappen ook gewoon in de eigen tijd doen, en niet in de tijd van mijn werkgever.
Ik ga er vanuit dat je brandweerman bent. Ik zal je niet lastig vallen met mijn ervaringen met brandweermannen die tijdens de dienst koken, auto's repareren, zwemmen en boodschappen doen, want jij bent schijnbaar niet zo.
Dan zit het grote verschil in het feit dat wij geen pauze hebben, we eten tussendoor. Jullie vast ook, alleen wordt van jullie niet verwacht dat je de hele dienst buiten bent of met je papierwerk bezig.
Als er geen incident is dan trainen jullie, sporten jullie of doen jullie andere dingen..... wij hebben die mogelijkheid niet en moeten altijd bezig en inzetbaar zijn. Een tukje doen tijdens de nachtdienst zit er voor ons niet in! Dan komt het wel eens voor dat als je je eten vergeten bent, of voor de 3e keer moet opwarmen, je even iets gaat halen.
Consequent eten halen in de baas zn tijd vind ik ook niet nodig, al kan je dat wel weer mooi combineren met de surveillance in het winkelcentrum...