Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!

Auteur Topic: Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!  (gelezen 275431 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Citaat van: Koekerdt link=msg=1237116 date=1389800613
Het enige wat ik me afvraag is waarom het zo gaat,
Dat zou alleen maar speculeren worden. Het is goed mogelijk dat ze eerst een andere route wilden volgen maar tijdens het wachten een melding kregen waarbij ze dus opeens rechtsaf moesten.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Citaat van: piet60 link=msg=1237111 date=1389799682
Je geeft aan alsof je vergelijkbare situatie bedoelt in ander video, maar lijkt me  zelfde filmpje vanuit de FordKa gemaakt.

Klopt, iets te snel geweest met kijken en reageren.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

thetwin84

• Senior gebruiker
    • EHBO-Hedrin
Citaat van: Red link=msg=1237146 date=1389803584
Dat zou alleen maar speculeren worden. Het is goed mogelijk dat ze eerst een andere route wilden volgen maar tijdens het wachten een melding kregen waarbij ze dus opeens rechtsaf moesten.

En daardoor dan zeker door de "spoed" ineens het stuur hebben omgegooid en vergeten de richting aanwijzer aan te zetten...

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Citaat van: thetwin84 link=msg=1237149 date=1389803814
En daardoor dan zeker door de "spoed" ineens het stuur hebben omgegooid en vergeten de richting aanwijzer aan te zetten...
Het stuur wordt nergens omgegooid volgens mij. Ik beweer ook nergens dat er spoed is. De richtingaanwijzer vergeten overkomt ons allemaal weleens. We zijn net mensen.

thetwin84

• Senior gebruiker
    • EHBO-Hedrin
Citaat van: Red link=msg=1237151 date=1389803874
Het stuur wordt nergens omgegooid volgens mij. Ik beweer ook nergens dat er spoed is. De richtingaanwijzer vergeten overkomt ons allemaal weleens. We zijn net mensen.

Je moet je ook niet gelijk aangevallen voelen. Want zoals je het zegt we zijn net mensen, als ik mijzelf naga hoe vaak het niet gebeurd dat je een keer je richtingaanwijzer vergeet dan denk ik ook wel eens owja ik had... maarja.. als hadden geweest is...
En of ze nou het stuur wel of niet omgooien of ze nu wel of geen spoed hebben, ze stonden op het verkeerde moment voor het verkeerde stoplicht.

Jims

• o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
Citaat van: thetwin84 link=msg=1237154 date=1389804375
Je moet je ook niet gelijk aangevallen voelen. Want zoals je het zegt we zijn net mensen.
Maar ondertussen hebben we wel weer een volle pagina aan discussie, meningen, overhaaste conclusies van mensen die er niet bij waren (''ze stonden verkeerd, ze gooien het stuur om'') en ga zo maar door.
If you can dream it, you can do it.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Citaat van: thetwin84 link=msg=1237154 date=1389804375
Je moet je ook niet gelijk aangevallen voelen. Want zoals je het zegt we zijn net mensen, als ik mijzelf naga hoe vaak het niet gebeurd dat je een keer je richtingaanwijzer vergeet dan denk ik ook wel eens owja ik had... maarja.. als hadden geweest is...
En of ze nou het stuur wel of niet omgooien of ze nu wel of geen spoed hebben, ze stonden op het verkeerde moment voor het verkeerde stoplicht.
Ik voel me absoluut niet aangevallen, maar je woordkeus stoort me een beetje. Het stuur omgooien impliceert een ongecontroleerde abrupte koerswijziging en daar is gewoon geen sprake van. En ze staan ook niet op het verkeerde moment voor het verkeerde verkeerslicht.

Dinges

• Senior gebruiker
Kritisch kijken naar HV-diensten, prima. Maar al dat gezever van betweters, man, worden die nou nooit moe van zichzelf? Dat sommige dienders überhaubt nog af en toe de moeite nemen om zich hier publiekelijk te verdedigen (lees: de moeite nemen e.e.a. toe te lichten voor de kritische burger) kan ik alleen maar respect voor hebben.  O0

Een politievoertuig, maar ook een ambu bijv. staat continu in contact met z'n meldkamer. Het voertuig krijgt meldingen, koerswijzigingen, mondeling opdrachten, verzoeken, ga maar door. Zeker als er een piekdrukte in een regio gaande is. Zo komt het veelvuldig voor dat het voertuig ineens een andere richting moet gaan volgen, een keerverbod moet negeren, een doorgetrokken streep moet pakken, ga maar door. Een ''overtreding'' niet begaan, kan betekenen dat het voertuig veel te lang moet omrijden om op gewenste locatie te komen. Of ineens met blauw vanuit een file de vluchtstrook opduikt om vervolgens na de file zich weer onder het overige verkeer te begeven.

En dan de mensen die met opgeheven vingertje passeren, hun raampje opendraaien bij de eerste de beste gelegenheid om verhaal te halen, woest met de vinger naar het voorhoofd wijzen, ja zelfs de ambulancedienst of meldkamer opbellen met een ''klacht''... ik schaar het maar onder ''verhuftering van de maatschappij'', ook goed te merken op internetfora.

Nogmaals, kritisch kijken juich ik alleen maar toe en zeker de blauwe tak bevind zich continu onder een vergrootglas. Maar laat al die mensen alstublieft gewoon hun werk doen. En hou standaard gewoon wat meer afstand van een HV-voertuig, zou mooi zijn als dat eens in de rijlessen wordt opgenomen.

Nick

• Senior gebruiker
Citaat van: Dinges link=msg=1237168 date=1389809074
Kritisch kijken naar HV-diensten, prima. Maar al dat gezever van betweters, man, worden die nou nooit moe van zichzelf? Dat sommige dienders überhaubt nog af en toe de moeite nemen om zich hier publiekelijk te verdedigen (lees: de moeite nemen e.e.a. toe te lichten voor de kritische burger) kan ik alleen maar respect voor hebben.  O0

Afgelopen week stond ik bij een controle waar een voorbijganger enkele collega's aansprak. Bij het zien van politie moest meneer altijd denken aan machtsmisbruik, terwijl 'de regels net zo goed voor ons gelden als voor hem'. Afgelopen week had deze burger ook een politieauto 'aan de kant gezet', want deze reed te hard zonder zwaailichten en had dus geen spoed. Later sprak hij mij op een denigrerende toon aan. Meneer was bovendien ingenieur, heel slim, en 'was al veel verder dan wij'. Toen maar even duidelijk gemaakt dat ik 'm dan ook niets uit hoefde te leggen en dat het gesprek over was.

Normaal heb ik best wel geduld en wil ik mensen ook best te woord staan, maar bij dit subject was ik er snel klaar mee.  ::)
Senior GGP / Oost-Brabant

Dinges

• Senior gebruiker
Het is een categorie mensen waar we het maar mee moeten doen. Ook hier op internet. Mijn meest memorabele moment was wel van een meneer die vol op de rijbaan sprong, druk wuivend met de armen. Ik dacht; we komen toevallig langs een spoedgeval. Maar meneer zei, na opendraaien raampje: ''Jullie doen boodschappen van MIJN belastinggeld'', briesend en bijna spugend van woede...Ik heb mijn personeelsnummer toegeroepen en in zeer korte bewoordingen toegezegd hoe men de dienst kan bereiken..

En achteraf lachen we er (gelukkig) allemaal om, bij de koffie. Het ene verhaal nog sterker als de ander. Maar eigenlijk, eigenlijk is het soms om te janken, zo dom, onwetend, asociaal en primitief sommige mensen reageren. En je noemt inderdaad een bepaalde klasse in het bijzonder; een klein groepje dat bijzondere functies of iets met ''advocaten'' gaat roepen, of andere onzin. Bijzondere mensen...

Gisteren nog, kom tp bij woningbrand. Ik stap net uit, eerste vraag: kunt u zo uw auto verplaatsen want ik moet weg.... ren je daar, met je monitor en andere rommel... Schiet mij maar lek.