Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!

Auteur Topic: Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!  (gelezen 277656 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

Nick

• Senior gebruiker
Citaat van: Dinges link=msg=1237217 date=1389819086
Bijzondere mensen...

Laten we het daar maar op houden en er inderdaad (achteraf) om lachen ;).
Senior GGP / Oost-Brabant

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Citaat van: Jims link=msg=1237157 date=1389804832
Maar ondertussen hebben we wel weer een volle pagina aan discussie, meningen, overhaaste conclusies van mensen die er niet bij waren (''ze stonden verkeerd, ze gooien het stuur om'') en ga zo maar door.

Verkeerde bewoording kun je het misschien noemen maar waar het mij omging is gewoon puur van wat ik zag in het filmpje.
En de manier waarop er in het filmpje gereageerd werd...
Dacht echt van daar gaan we weer een burger die de politie weer in zwart daglicht wil zetten doordat de politie over een doorgetrokken streep te gaan en snel nog voor de Ford Ka gaat omdat ze waarschijnlijk een melding hebben...
Zo was mijn gedachten...

Echter over het stuur omgooien door een melding... tsja... het is maar hoe je het interpreteert... je veranderd van het een op het andere moment van koers misschien is het zo beter verwoord. Wanneer ze op de rechter baan hadden gestaan voor het verkeerslicht (aangezien het ieder geleerd word tijdens rijles plek op de weg is rechts) dan was deze situatie waarschijnlijk anders verlopen.

Maar ja zoals er ook al eerder gezegd is we zijn mensen en die maken wel eens een foutje... En misschien worden we er op gewezen... dan zullen we misschien van onze fouten leren... Moet eerlijk toegeven ook ik maak fouten en ook ik word erop gewezen en ook ik denk wel eens dit had ik beter anders kunnen doen...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

feitelijk

• RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
Citaat van: thetwin84 link=msg=1237019 date=1389782557
Er zijn mensen die het nog steeds niet snappen...
Ik snap het prima hoor.  :P

Citaat van: Jims link=msg=1237157 date=1389804832
Maar ondertussen hebben we wel weer een volle pagina aan discussie, meningen, overhaaste conclusies van mensen die er niet bij waren (''ze stonden verkeerd, ze gooien het stuur om'') en ga zo maar door.
Dat was ik dus wel.

Ik vroeg me gewoon af welke werkzaamheden deze overtredingen plotseling noodzakelijk maakten

Geen richting bij afslaan (RVV 17)
Overschrijden doorgetrokken streep (RVV 76)
Geen richting bij rijstrook wisselen (RVV55)
Niet de richting van het voorsorteervak volgen (RVV78)
Niet stoppen voor rood licht (RVV68)

Zeker omdat hij bij het eerste verkeerslicht wel gewoon voor rood wachtte.
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen

feitelijk

• RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
Citaat van: thetwin84 link=msg=1237269 date=1389827307
Wanneer ze op de rechter baan hadden gestaan voor het verkeerslicht (aangezien het ieder geleerd word tijdens rijles plek op de weg is rechts) dan was deze situatie waarschijnlijk anders verlopen.
Precies, dat gaat daar zo vaak fout. Was zelfs de reden voor mij om te gaan filmen. 72 filmpjes voor als je tijd hebt: http://www.youtube.com/playlist?list=PL173C793DFA50F0B3

Toppunt

Overigens staat de politieauto formeel correct voorgesorteerd. RVV 17.1.b stelt immers dat hij zoveel mogelijk links of tegen de wegas moet gaan staan.
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Citaat van: Dinges link=msg=1237217 date=1389819086
Het is een categorie mensen waar we het maar mee moeten doen. Ook hier op internet. Mijn meest memorabele moment was wel van een meneer die vol op de rijbaan sprong, druk wuivend met de armen. Ik dacht; we komen toevallig langs een spoedgeval. Maar meneer zei, na opendraaien raampje: ''Jullie doen boodschappen van MIJN belastinggeld'', briesend en bijna spugend van woede...Ik heb mijn personeelsnummer toegeroepen en in zeer korte bewoordingen toegezegd hoe men de dienst kan bereiken..

En achteraf lachen we er (gelukkig) allemaal om, bij de koffie. Het ene verhaal nog sterker als de ander. Maar eigenlijk, eigenlijk is het soms om te janken, zo dom, onwetend, asociaal en primitief sommige mensen reageren. En je noemt inderdaad een bepaalde klasse in het bijzonder; een klein groepje dat bijzondere functies of iets met ''advocaten'' gaat roepen, of andere onzin. Bijzondere mensen...

Gisteren nog, kom tp bij woningbrand. Ik stap net uit, eerste vraag: kunt u zo uw auto verplaatsen want ik moet weg.... ren je daar, met je monitor en andere rommel... Schiet mij maar lek.
Die meneer had minstens recht op het protocol acute verwardheid, sedatie met dormicum en spoedpresentatie bij de plaatselijke GGZ....   tsssssssssssssssssssssssssssssss :'( :'( :o :o :-\ :-\
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

feitelijk

• RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
Citaat van: Dinges link=msg=1237168 date=1389809074
Nogmaals, kritisch kijken juich ik alleen maar toe
Mooi!

127@100 is niet iets om de man op aan te spreken maar hij werd welterusten gewenst door de tankstationbediende terwijl hij een presentje liet inpakken. Dat was vast belangrijk genoeg voor de ontheffing en gaat voor het pechgeval?
politieontheffing

Deze heb ik wel gemeld, nooit een andwoord op mogen ontvangen...
politiedruktmevandeweg

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Citaat van: feitelijk link=msg=1238441 date=1390285821
Ik vroeg me gewoon af welke werkzaamheden deze overtredingen plotseling noodzakelijk maakten

Geen richting bij afslaan (RVV 17)
Overschrijden doorgetrokken streep (RVV 76)
Geen richting bij rijstrook wisselen (RVV55)
Niet de richting van het voorsorteervak volgen (RVV78)
Niet stoppen voor rood licht (RVV68)

Zeker omdat hij bij het eerste verkeerslicht wel gewoon voor rood wachtte.
Juist terwijl je staat te wachten kan die melding binnen komen. Noem het een geval huiselijk geweld (nog gaande), een inbraakalarm etc.
En dan sta je inderdaad voor het rode verkeerslicht te wachten en kom je er achter dat je plots de andere kant op moet. Dat maakt het nog niet goed om geen richting aan te geven, maar wel het overschrijden van de streep, niet volgen richting voorsorteervlak en het volgende verkeerslicht wel door rood mee te nemen.

Volgens mij willen we met zijn allen nog altijd dat er boeven gevangen worden of niet? Puur het feit dat het volgende verkeerslicht genegeerd is zegt mij genoeg dat er een haastklus was.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

feitelijk

• RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
Citaat van: DiNozzo link=msg=1238459 date=1390292234
 maar wel het overschrijden van de streep
Nee, dan had hij strook kunnen wisselen in de bocht, voor de streep begint. Zoals gezegd gaat het daar zo vaak mis dat ik deze gewoon onder hetzelfde kopje schaar als al die anderen die daar de mist in gaan.

Jims

• o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
Citaat van: feitelijk link=msg=1238461 date=1390292557
Nee, dan had hij strook kunnen wisselen in de bocht, voor de streep begint. Zoals gezegd gaat het daar zo vaak mis dat ik deze gewoon onder hetzelfde kopje schaar als al die anderen die daar de mist in gaan.

Ik wilde eerst een heel verhaal typen, maar ik herinnerde mij een blog.
1 van de zinnen vond ik hier wel van toepassing.

''U stoort zich eraan dat ik mij met hoge snelheid naar een plaats des onheil spoed, maar u beklaagt zich erover, als het meer dan 10 seconden duurt voordat ik bij uw probleem ben.''

Hopelijk snap je wat ik hiermee bedoel. Vertaal hem naar jezelf. Beeld je een situatie in dat jij de politie snel nodig hebt.

De rest van de blog kunt u hier verder lezen
If you can dream it, you can do it.

feitelijk

• RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
Wat nu? We gingen kritisch kijken toch? Krijgen we weer dezelfde dooddoener?

Ik ben helemaal voor de vrijstelling, daar hoor je mij toch niet over?
Maar je kan niet al het foute rijgedrag daaronder scharen.