Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!

Auteur Topic: Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!  (gelezen 277918 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
Citaat van: feitelijk link=msg=1238470 date=1390296457
Wat nu? We gingen kritisch kijken toch? Krijgen we weer dezelfde dooddoener?

Ik ben helemaal voor de vrijstelling, daar hoor je mij toch niet over?
Maar je kan niet al het foute rijgedrag daaronder scharen.

Het gaat er meer om dat politiemensen in dit topic al meerdere malen hebben aangegeven dat er inderdaad wel eens fouten worden gemaakt, terwijl men gebruik maakt van die vrijstelling. Net zo goed als jij en ik ook wel eens eens iets fout doen als we aan het verkeer deelnemen, of in een situatie komen waarbij we achteraf zeggen: "dat had beter/anders gekund.". Gewoon menselijk gedrag dus.....

Het duizendste filmpje, en de reacties daarop, voegen verder niks toe aan de discussie of het topic. Dat heeft niks te maken met wel of niet "kritisch kijken". :)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten

feitelijk

• RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
Ik ben niet degene die mijn filmpje hier postte of commentaar leverde om mijn persoontje, danwel mijn "snappen" in twijfel trekken.
Ik voel me daardoor aangevallen en kom me even verklaren.
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen

Gelderland

• Hoofdagent
  • Forum gebruiker

Ik zie een vloeiende beweging naar rechts, zeker geen fout rijgedrag.

Inderdaad, een richtingaanwijzer was netjes geweest. Misschien zat er wel een mens achter het stuur, die ook wel eens wat vergeet....... ::)

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Citaat van: feitelijk link=msg=1238457 date=1390291440
Mooi!

127@100 is niet iets om de man op aan te spreken maar hij werd welterusten gewenst door de tankstationbediende terwijl hij een presentje liet inpakken. Dat was vast belangrijk genoeg voor de ontheffing en gaat voor het pechgeval?

Gevalletje: De waard vertrouwd zijn gasten als ie zelf is?

Want het lijkt erop dat u een aantal aannames doet waarvan u niet weet of die op de juiste feiten en omstandigheden gebasseerd zijn. Maar goed kennelijk weet u meer dan ik en aangezien ik die feiten en omstandigheden niet ken ga ik ook geen oordeel vellen. Mocht het zo zijn dat u de collega ter plaats (aan)gesproken heeft, dat hij u uitleg heeft gegeven over zijn gedrag, of hij bewust dat pech geval voorbij is gereden, het niet gezien heeft, het er (nog) niet was of er andere omstandigheden waaronder hij die keuze heeft gemaakt én als u gevraagd heeft voor wie dat presentje was dan hoor ik het graag.

En anders: laat uw vooroordeel lekker achterwege. Want een oordeel geven op grond van onwaarheden heeft totaal geen waarde en zegt meer over degene die het oordeel geeft dan over degene over wie het oordeel gaat.

Het kan zo maar eens zijn namelijk dat je onschuldig bent tenzij het tegendeel is bewezen. Maar ik kan er naturlijk naast zitten .....
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

7131

• Senior gebruiker
Om nog maar eens een mooie frase aan te halen: assumption is the mother of all fuck-ups !

En als "afsluiter" deze: Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen

98uiye

Dinges

• Senior gebruiker
Mooi!

127@100 is niet iets om de man op aan te spreken maar hij werd welterusten gewenst door de tankstationbediende terwijl hij een presentje liet inpakken. Dat was vast belangrijk genoeg voor de ontheffing en gaat voor het pechgeval?

M'n tijd is te kostbaar om alle filmpjes te bekijken. Heb je een vraag, wees dan even wat specifieker.

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Mooi!

politieontheffing

Deze heb ik wel gemeld, nooit een andwoord op mogen ontvangen...
politiedruktmevandeweg

Wanneer ik je eerste filmpje bekijk dan geef je aan waarom de politie het pechgeval laat staan en deze niet gaat bewaken...
Als ik dit verplaats naar wanneer ik zelf zo'n pechgeval zal gaan bewaken is als er gevaar dreigt voor het overige verkeer.
In dit geval zie ik duidelijk een zeer brede vluchtstrook naast de uitvoegstrook dus niet direct gevaar voor de pech hebbende.

Wanneer ik dan het filmpje bekijk van AttieAttie
Wel tanken he

Zie je dat er geen vluchtstrook naast zit en dus meer gevaar voor de pech hebbende dus zal daar de politie eerder op af gaan dan iemand die wel een vluchtstrook heeft.

Wat IM precies zal voorschrijven weten de helden van de weg vast wel te vertellen...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

Sesamzaadje

• Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • Eenheid ZWB

Je bent voor de vrijstelling, maar als daar gebruik van wordt gemaakt wil je dat het "foute rijgedrag" tot op de bodem wordt verantwoord...
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.

feitelijk

• RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
Citaat van: Sesamzaadje link=msg=1238600 date=1390335885
Je bent voor de vrijstelling, maar als daar gebruik van wordt gemaakt wil je dat het "foute rijgedrag" tot op de bodem wordt verantwoord...

Als daar misbruik van gemaakt wordt dan is dat niet zo netjes, vind je wel?
En dat ik mijn punt, ik word beschuldigd van allerlei aannames, maar wie neemt er hier nu aan dat er plotsklaps een melding binnenkwam? Die zo urgent was dat er een doorgetrokkenstreep en een voorsorteervak genegeerd moesten worden en twee richtingaanwijzers er niet meer af konden.

Citaat van: moppersmurf link=msg=1238541 date=1390319081
Het kan zo maar eens zijn namelijk dat je onschuldig bent tenzij het tegendeel is bewezen. Maar ik kan er naturlijk naast zitten .....
Daar zit je sinds de WAHV inderdaad naast.
Citaat van: thetwin84 link=msg=1238599 date=1390335070
In dit geval zie ik duidelijk een zeer brede vluchtstrook naast de uitvoegstrook dus niet direct gevaar voor de pech hebbende.
Daar heb je een punt, en het lijkt ook geen hulpbehoevende.
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen

Wouter

• Senior gebruiker
Citaat van: feitelijk link=msg=1238602 date=1390336537
En dat ik mijn punt, ik word beschuldigd van allerlei aannames, maar wie neemt er hier nu aan dat er plotsklaps een melding binnenkwam? Die zo urgent was dat er een doorgetrokkenstreep en een voorsorteervak genegeerd moesten worden en twee richtingaanwijzers er niet meer af konden.

Elke vorm van een heterdaad melding, dus misdrijf of vermoeden hiervan waarbij dader (mogelijk) nog aanwezig is.