Als daar misbruik van gemaakt wordt dan is dat niet zo netjes, vind je wel?
En dat ik mijn punt, ik word beschuldigd van allerlei aannames, maar wie neemt er hier nu aan dat er plotsklaps een melding binnenkwam? Die zo urgent was dat er een doorgetrokkenstreep en een voorsorteervak genegeerd moesten worden en twee richtingaanwijzers er niet meer af konden.
Net zo goed doe jij een aanname dat er misbruik wordt gemaakt van de vrijstelling. Het is vrij simpel, agenten hebben een vrijstelling, het is niet aan burgers om te (ver)oordelen of er al dan niet misbruik van die vrijstelling wordt gemaakt. Afgezien dat het niet aan de burger is om te oordelen, kan je dat als burger ook helemaal niet omdat je niet weet wat de opdracht van de agenten is. En wanneer de politie zich elke keer aan burgers moet gaan verwantwoorden over het rijgedrag van agenten, wanneer burgers menen dat agenten misbruik van hun vrijstelling maken, dan komt men niet aan het werk toe. Laat de politie nu gewoon haar werk doen, en ja, hier en daar zal er ook wel eens gebruik (noem het misbruik jij daar gelukkiger van wordt) van de vrijstelling worden gemaakt, net zoals dat jij in je werk ook wel eens even iets doet wat niet mag of in het verkeer ook niet alle regels precies in acht neemt. Maar dat wil toch niet zeggen dat agenten structureel misbruik van de vrijstelling maken?