Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!

Auteur Topic: Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!  (gelezen 275432 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Citaat van: Wouter link=msg=1238606 date=1390337489
Elke vorm van een heterdaad melding, dus misdrijf of vermoeden hiervan waarbij dader (mogelijk) nog aanwezig is.

Donkere dagen offensief?
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

Wouter

• Senior gebruiker
Citaat van: thetwin84 link=msg=1238608 date=1390337665
Donkere dagen offensief?

Mag hopen het gehele jaar door ;-)

feitelijk

• RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
Dan nog lijken me deze overtredingen niet noodzakelijk.
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen

PietjePuk

• Senior gebruiker
Citaat van: feitelijk link=msg=1238612 date=1390338116
Zo klopt ie.

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin

You don't know... 98uiye
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

feitelijk

• RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
Precies, en lees nu eens terug wat ik schreef:
Citaat van: feitelijk link=msg=1238441 date=1390285821
Ik vroeg me gewoon af welke werkzaamheden deze overtredingen plotseling noodzakelijk maakten
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen

erdebee

• EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
    • Erdebees website
Citaat van: thetwin84 link=msg=1238599 date=1390335070
Wat IM precies zal voorschrijven weten de helden van de weg vast wel te vertellen...
Bij één meter of meer tussen kantstreep ( = streep tussen meest rechter rijstrook en vluchtstrook) en het pechvoertuig wordt al geen IM meer opgestart door RWS, omdat dat volgens RWS een veilige afstand is :-X . E.e.a. is nog niet zolang aan de orde en ingegeven door bezuinigingen op het aantal pechverplaatsingen en daarmee op de kosten.  De wegenwacht mag dan voor de berging zorgen (moet de pechvogel wel lid zijn of worden; dat laatste kost 180 euri) en anders zoek je het zelf maar uit  :o  want RWS laat de pechvogel dan gewoon staan...

Sesamzaadje

• Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • Eenheid ZWB
Citaat van: feitelijk link=msg=1238602 date=1390336537
Als daar misbruik van gemaakt wordt dan is dat niet zo netjes, vind je wel?

Als er misbruik van wordt gemaakt is dat aan het bevoegd gezag om daar iets mee te doen, en niet aan de burgerij. Overigens bepaalt een burger niet aan de hand van een filmpje of iets misbruik of niet proportioneel is. Gelukkig zijn er een hoop mensen die de andere kant van het verhaal horen.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.

scorpio

• Senior gebruiker
Citaat van: feitelijk link=msg=1238602 date=1390336537
Als daar misbruik van gemaakt wordt dan is dat niet zo netjes, vind je wel?
En dat ik mijn punt, ik word beschuldigd van allerlei aannames, maar wie neemt er hier nu aan dat er plotsklaps een melding binnenkwam?  Die zo urgent was dat er een doorgetrokkenstreep en een voorsorteervak genegeerd moesten worden en twee richtingaanwijzers er niet meer af konden.

Net zo goed doe jij een aanname dat er misbruik wordt gemaakt van de vrijstelling. Het is vrij simpel, agenten hebben een vrijstelling, het is niet aan burgers om te (ver)oordelen of er al dan niet misbruik van die vrijstelling wordt gemaakt. Afgezien dat het niet aan de burger is om te oordelen, kan je dat als burger ook helemaal niet omdat je niet weet wat de opdracht van de agenten is. En wanneer de politie zich elke keer aan burgers moet gaan verwantwoorden over het rijgedrag van agenten, wanneer burgers menen dat agenten misbruik van hun vrijstelling maken, dan komt men niet aan het werk toe. Laat de politie nu gewoon haar werk doen, en ja, hier en daar zal er ook wel eens gebruik (noem het misbruik jij daar gelukkiger van wordt) van de vrijstelling worden gemaakt, net zoals dat jij in je werk ook wel eens even iets doet wat niet mag of in het verkeer ook niet alle regels precies in acht neemt. Maar dat wil toch niet zeggen dat agenten structureel misbruik van de vrijstelling maken?

Nachtbroeder

• Senior gebruiker

www.kombijdepolitie.nl