Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!

Auteur Topic: Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!  (gelezen 273496 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Citaat van: 7131 link=msg=1238680 date=1390376195
Dat is toch precies wat je gedaan hebt ? Je volgt het voertuig tot in het tankstation en parkeert er naast. Vervolgens ben je kennelijk naar binnen gegaan en heb je kennelijk zo dichtbij de bewuste persoon gestaan dat je letterlijk  kon verstaan wat er tegen hem werd gezegd en kon zien dat er iets voor hem werd ingepakt. Had hem er daar dan meteen op aangesproken ipv er hier als een echte IWAB over te gaan "miepen".

sluit ik mij bij aan
Citaat van: michaelmiata89 link=msg=1238681 date=1390376216
Kan me bijna niet anders voorstellen of dat @feitelijk onlangs staande is gehouden omdat hij misschien wel 10km/u te hard heeft gereden op de A20 en hij in alle drukte tijdens het in/uitvoegen net over de doorgetrokken streep heen reed zijn richtingaanwijzer was vergeten omdat hij precies op dat moment ook zijn ruitenwisser moest aanzetten en de auto's voor hem gingen remmen waardoor zijn zicht werd verminderd.... En nu dus zijn gram wil halen en heel Youtube volstort met zeer ernstige overtredingen die in het dagelijkse verkeer worden gemaakt :D :D :D
Sjees man doe niet zo moeilijk, politieagenten zijn ook mensen hoor!

idem
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Citaat van: moppersmurf link=msg=1238682 date=1390376681
En mbt de vrijstelling van het RVV: U zit er in het geheel naast. Wij hebben onder alle feiten en omstandigheden vrijstelling van het RVV. Er is maar 1 regel: wij moeten in dienst zijn.

En ook is er op geen enkele manier iets bepaald over noodzaak voor het gebruik van de vrijstelling.
Ik zou de vrijstelling dan nog maar eens doorlezen.Begin maar bij punt 4.

Citaat
Maar goed dat schijnt tegenwoordig normaal te zijn, mensen spreken elkaar niet meer aan maar leveren graag anoniem commentaar op het gedrag van een ander want dan krijg je ten minste geen weerwoord.
Ik heb precies dezelfde ergernis, dat doe ik dus juist wel.  blokkeerparkeer

Citaat van: moppersmurf link=msg=1238682 date=1390376681
ik kan er naast zitten natuurlijk
Ja daar begin je een beetje een gewoonte van te maken.

Citaat van: 7131 link=msg=1238680 date=1390376195
Dat is toch precies wat je gedaan hebt ? Je volgt het voertuig tot in het tankstation en parkeert er naast.
Dat was een golf, en zoals ik al zei is 127@100 nou niet iets om iemand op weg naar huis mee lastig te vallen.

Citaat van: michaelmiata89 link=msg=1238681 date=1390376216
Kan me bijna niet anders voorstellen of dat @feitelijk onlangs staande is gehouden
Nee nog nooit. Enige boete werd uitgeschreven op kenteken terwijl ik als bestuurder met de verbalisant stond te argumenteren. Over het WAHV doornemen gesproken...

Citaat
Sjees man doe niet zo moeilijk, politieagenten zijn ook mensen hoor!
En daarom staat het dus tussen als die andere filmpjes.
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Citaat van: moppersmurf link=msg=1238682 date=1390376681
Heerlijk een feitelijk discussie door enkel aan te halen wat anderen zeggen maar zelf zwijgen in alle toonaarden.  O0 Er worden door anderen in deze topic en door mij vragen gesteld, geeft u daar eens antwoord op.
De collega stond nog te tanken nij het oprijden van het tankstation. U had dus de moeite kunnen nemen om de collega's aan te spreken. Een staandehouding is daar niet voor nodig, naast het gegeven dat u dat niet mag maar goed.

En mbt de vrijstelling van het RVV: U zit er in het geheel naast. Wij hebben onder alle feiten en omstandigheden vrijstelling van het RVV. Er is maar 1 regel: wij moeten in dienst zijn. Zelfs een herkenbaar voertuig of het dragen van een uniform is niet noodzakelijk. En ook is er op geen enkele manier iets bepaald over noodzaak voor het gebruik van de vrijstelling. Als de diender het nodig acht mag hij gebruikmaken van de vrijstelling.

Dus uw aannames zijn op geen enkele wijze terecht aangezien ze op verkeerde gronden gemaakt worden.

Daarnaast stel ik mijzelf de vraag: als het kennelijk zo noodzakelijk is om 72 filmpjes over het verkeersgedrag van anderen op 1 kruising te maken en op internet te plaatsen, wat hoopt u daarmee te bereiken? Is het niet beter gewoon een klacht naar de gemeente te sturen en hen te verzoeken eens aandacht te geven aan die kruising. Wellicht is de inrichting niet goed, of moet de politie naar de kruising gestuurd worden om te gaan handhaven. Maar het klakkeloos op internet werpen van filmjes lost het probleem niet op. Dit naast het feit dat je mensen publiekelijke te kakken zet.

Maar goed dat schijnt tegenwoordig normaal te zijn, mensen spreken elkaar niet meer aan maar leveren graag anoniem commentaar op het gedrag van een ander want dan krijg je ten minste geen weerwoord. En als anderen daar dan op reageren hebben ze lange tenen of zij  ze niet objectief of blablabla. Maar dat is een aanname van mij, ik kan er naast zitten natuurlijk   998765

 O0 O0 O0
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Citaat van: michaelmiata89 link=msg=1238681 date=1390376216
Kan me bijna niet anders voorstellen of dat @feitelijk onlangs staande is gehouden omdat hij misschien wel 10km/u te hard heeft gereden op de A20 en hij in alle drukte tijdens het in/uitvoegen net over de doorgetrokken streep heen reed zijn richtingaanwijzer was vergeten omdat hij precies op dat moment ook zijn ruitenwisser moest aanzetten en de auto's voor hem gingen remmen waardoor zijn zicht werd verminderd.... En nu dus zijn gram wil halen en heel Youtube volstort met zeer ernstige overtredingen die in het dagelijkse verkeer worden gemaakt :D :D :D
Sjees man doe niet zo moeilijk, politieagenten zijn ook mensen hoor!
Zullen we deze verzinsels uit de discussie houden. In dit land is het vrij toegestaan om een kritische houding te hebben over het gedrag van anderen en de overheid. De politie is een zichtbare overheid die mensen aanspreekt op hun rijgedrag en boetes uitdeelt. Ik heb me er ook wel eens over verwonderd dat er een politieauto zat te bumperkleven bij mij en vervolgens bij een twee baans rotonde me niet inhaalde en vervolgens weer op mijn bumper zat. Hoezeer agenten gewoon mensen zijn die door mij gewaardeerd worden, vind ik dit niet kunnen.  Leden van het forum hebben feitelijk door het gebruik van deze filmpjes in de discussie getrokken en ik vind het dapper dat hij zich in deze discussie durft te voegen. Zijn vraagstelling is misschien lastig maar niet onredelijk. Als niemand in een samenleving kritische vragen meer stelt dan gaat het snel bergafwaarts.


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Hmmm, er worden hier posts verwijderd. Helaas zat daar tussen nog een belangrijke vraag mijnerzijds.

De bewering dat de vrijstelling altijd geldt is een serieus issue. Zijn er nog meer agenten hier die hun werk onder die misvatting doen?
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Citaat van: feitelijk link=msg=1238685 date=1390377333
Ik zou de vrijstelling dan nog maar eens doorlezen.Begin maar bij punt 4.
 

punt 4 van de Wet van Feitelijk? Kom nou eens met feiten. Het enige dat ik lees is blablabla. U beweerd wat kom dan ook met de feiten waarop die bewereingen gebasseerd zijn. Dus punt 4 van????????

Wij moeten in dienst zijn en dan hebben we vrijsteling voor het RVV. Daaraan zitten geen beperkingen. Mocht achteraf bllijken dat door het gebruik van die vrijstelling ellende is ontstaan (ongeval/ gevaar etc etc) dan heb je wat uit te leggen. Maar dat is ALTIJD zo als je werkt bij de politie.

Citaat van: JJ75 link=msg=1238691 date=1390378994
In dit land is het vrij toegestaan om een kritische houding te hebben over het gedrag van anderen en de overheid. De politie is een zichtbare overheid die mensen aanspreekt op hun rijgedrag en boetes uitdeelt. Ik heb me er ook wel eens over verwonderd dat er een politieauto zat te bumperkleven bij mij en vervolgens bij een twee baans rotonde me niet inhaalde en vervolgens weer op mijn bumper zat. Hoezeer agenten gewoon mensen zijn die door mij gewaardeerd worden, vind ik dit niet kunnen.  Leden van het forum hebben feitelijk door het gebruik van deze filmpjes in de discussie getrokken en ik vind het dapper dat hij zich in deze discussie durft te voegen. Zijn vraagstelling is misschien lastig maar niet onredelijk. Als niemand in een samenleving kritische vragen meer stelt dan gaat het snel bergafwaarts.

Ik ben het absoluut eens met je dat kritische vragen stellen MOET kunnen en KRITISCH zijn ben ik al helemaal een voorstander van. Maar de basis waarop de kritische vragen gesteld worden of de kritiek geleverd wordt moet wel gedegen zijn. En bij Feitelijk mis ik die basis in het geheel en als er dan naar gevraagd wordt krijgen we niks anders dan het aanhalen van de woorden van een ander.

Ga ik nog even in op uw opmerking mbt bumper kleven door de collega's. Ik ga dat niet goed praten. Helaas zo dat wij in Nederland het roze papiertje halen en daarna niet meer getoetst worden op onze kennis en vaardigheden. Bij de Politie probeert men dat te ondervangen met een twee jaarlijkse rijtest (PVRT) maar ik heb onlangs zelf ondervonden dat dat niet zo heel veel voorstelt. Ik heb mij in andere topics al geregeld zeer duidelijk uitgelaten over de rijvaardigheid van de collega's en burgers en dat sancties veel strikter moeten worden. Oók voor dienders wel te verstaan. En dat er stapels met fouten gemaakt worden, daar dan weer filmpjes van gemaakt worden en dat men over elkaar heen valt om met een vingertje te kunnen wijzen .... prima.

Maar kijk vooral naar jezelf! Er zijn 16 miljoen mensen in dit land. Het over grote deel daarvan heeft een rijbewijs en er zijn zo'n beetje 40.000 executieve dienders die daar dan weer deel vanuit maken. Er wordt dus kritiek geleverd op een minderheid terwijl de meerderheid er zelf één grote bende van maakt. ZOnder dat er daadwerkelijk ook iets mee gedaan wordt is dat in mijn ogen niet terecht. ALS wij beter opgeleid zouden zijn én dan nog zulk gedrag vertonen: JA. Aanpakken! Maar die opleiding  is er alleen op papier in werkelijkheid stelt het geen reet voor en zakt er maar een enkeling voor de BROA/ PVRT. Alleen dat al toont aan dat het niet best is met de rij-opleiding.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Citaat van: moppersmurf link=msg=1238695 date=1390381946
punt 4 van de Wet van Feitelijk? Kom nou eens met feiten. Het enige dat ik lees is blablabla. U beweerd wat kom dan ook met de feiten waarop die bewereingen gebasseerd zijn. Dus punt 4 van????????

Wij moeten in dienst zijn en dan hebben we vrijsteling voor het RVV. Daaraan zitten geen beperkingen.
::)

UT2010/2162 van 20 mei 2010
4. bevoegdheden, ontleend aan deze vrijstelling, mogen slechts worden uitgeoefend voor zover dit voor de uitvoering van de opgedragen taak noodzakelijk is.
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Het hele verhaal lezende denk ik dat bij een aantal forum leden het glas altijd half leeg is in plaats van half vol.
Daarom wil ik een positieve wending aan geven hoe het ook kan.
Enkele jaren geleden werd ik door een voertuig van de verkeerspolitie van de snelweg gedrukt, welke mij aan het inhalen was en plots naar rechts ging.
Ik moest uitwijken en seinde met mijn groot licht. De politiewagen ging in de remmen en toonde mij het volgbord. Ik achter hem aangereden naar een parkeerplaats en aldaar gestopt. De bestuurder kwam meteen naar mijn toe, stelde zich voor en bood meteen zijn excuses aan voor zijn actie. Hij had de situatie zoals hij zelf zei gruwelijk verkeerd ingeschat en veel te vroeg naar rechts gestuurd. Oorzaak. Hij zat te aandachtig te luisteren naar een melding. even afgeleid.
Uiteraard zijn excuses geaccepteerd en samen nog even staan napraten en vervolgens is een ieder zijn weg gegaan.
Zo kan het ook !!
Inderdaad ook politieagenten, ambulancemedewerkers, brandweermensen, beveiligers, militairen, vrachtwagenchauffeurs, gemeentereinigers, plantsoenmedewerkers, wegwerkers, treinconducteurs, piloten, winkelmedewerkers, callcenter medewerkers, forumleden en ook moderators zijn maar mensen. Wellicht ben ik er een paar vergeten, mijn excuus hiervoor.
Laat elkaar leven en geef elkaar de ruimte, ook in het verkeer.
En daarbij wil ik het laten.
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
 
Citaat
Maar kijk vooral naar jezelf! Er zijn 16 miljoen mensen in dit land. Het over grote deel daarvan heeft een rijbewijs en er zijn zo'n beetje 40.000 executieve dienders die daar dan weer deel vanuit maken. Er wordt dus kritiek geleverd op een minderheid terwijl de meerderheid er zelf één grote bende van maakt. ZOnder dat er daadwerkelijk ook iets mee gedaan wordt is dat in mijn ogen niet terecht. ALS wij beter opgeleid zouden zijn én dan nog zulk gedrag vertonen: JA. Aanpakken! Maar die opleiding  is er alleen op papier in werkelijkheid stelt het geen reet voor en zakt er maar een enkeling voor de BROA/ PVRT. Alleen dat al toont aan dat het niet best is met de rij-opleiding.
Ik kijk regelmatig naar mezelf en vind mezelf geen perfecte chauffeur. Als ik een fout maak dan baal ik daar een tijd van. Er zijn dagen dat ik als het me niet verplicht wordt liever niet in de auto stap of mijn vrouw laat rijden.  Als ik te moe ben blijf ik thuis. Heb nu 17 jaar mijn rijbewijs en nog geen bekeuringen gereden en 1 ongeluk gehad met een pizakoerier op brommer die illegaal over een fietspad en met te hoge snelheid reed in een verkeersonoverzichtelijke situatie. Als zijn stuurvaardigheid beter was geweest had hij makkelijk voor me langs gekund maar hij schrok doordat ik een klein stukje optrok en blokkeerde en gleed tegen mijn voorwiel.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Goed dan ga ik ook maar eens beginnen.

De hele vrijstelling is geschreven voor onze uitvoerden de taak. Dus op het moment dat ik in een voertuig de poort uitrij herkenbaar of niet herkenbaar welke op naam staat van mijn baas of een lease bak. Kan ik mij beroepen op de vrijstelling immers ik ben aan het surveilleren dus bezig met mijn taak waar ik voor aan ben gesteld.

Zo simpel is het allemaal. Het wordt gewoon tijd dat de burger eens ophoudt met waarom hij wel en ik niet.
Accepteer nu eens als wij aan het werk zijn dat we meer mogen en kunnen dan een burger.