Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!

Auteur Topic: Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!  (gelezen 275419 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Mopper,

Het is voor mij duidelijk genoeg, ik heb zelf een aantal "gevechten" met het blauw en stoot over het algemeen mijn neus tot bloedens toe...wel heb ik zoiets van, er is een vrijstelling en daar wordt gebruik van gemaakt, en als het goed is alleen indien noodzakelijk. Mijn ervaring met de blauwekant is dat men door de bank genomen redelijk "normaal" met de vrijstellingen om gaat en ik heb totaal geen zin om bij twijfel uit te gaan zoeken of mijn twijfel terecht is of niet, zie eerste regel....

Ik heb iets van maak je misbruik dan gaat het een keer mis en heb je een probleem en hopelijk krijg je dan het deksel op je neus.
Anderen denken dat ze hier hun beklag moeten doen en kennen alleen hun constatering en hebben geen trek in achtergronden, daar ben ik ook kort mee, je hebt daarin 100% gelijk, mekkeren prima maar zorg dan wel dat je de feiten kent.

Probleem is alleen dat de blauwekant door de bank genomen niet zo gecharmeerd is van mensen die feiten boventafel proberen te halen en dat de rotte appels dan wel eens rancuneus kunnen zijn. Je gaat over elke scheet aan de kant, raakt ondanks ontheffingen je kenteken een paar dagen kwijt en nog wat van die grappen....
Ben je niet genegen om dat risico te lopen, uiteindelijk ga je het met een lange adem best winnen, dan moet je je mond m.i. houden en genoegen nemen met mijn eerste alinea... e050
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1239747 date=1390750347
Mopper,

Het is voor mij duidelijk genoeg, ik heb zelf een aantal "gevechten" met het blauw en stoot over het algemeen mijn neus tot bloedens toe..

Zo ken ik tientalle collega's die vreselijk hen best doen, kei hard werken en elke keer weer dezefde ervaring hebben als jij (u). En dat zijn ook niet die collega's die jij (u) onnodig door roodlicht ziet rijden. Die jongens en meiden hebben dondersgoed in de gaten wat noodzaak is en wat niet en wanneer ze iets wel en niet kunnen doen. Het zijn die "anderen" die het daar niet zo nauw meenemen en dan citeer ik gelijk uit het tweede deel van jouw schrijven:

Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1239747 date=1390750347
Probleem is alleen dat de blauwekant door de bank genomen niet zo gecharmeerd is van mensen die feiten boventafel proberen te halen en dat de rotte appels dan wel eens rancuneus kunnen zijn. Je gaat over elke scheet aan de kant, raakt ondanks ontheffingen je kenteken een paar dagen kwijt en nog wat van die grappen....
Ben je niet genegen om dat risico te lopen, uiteindelijk ga je het met een lange adem best winnen, dan moet je je mond m.i. houden en genoegen nemen met mijn eerste alinea... e050

Als ik dan verwijs dan mijn appeltjes verhaal....moet ik nog meer zeggen?

Als ik jouw schrijven lees en naar jouw fotootje kijk (dat rode vehicle) dan gok ik dat je doelt op de mooie blauwe lampen op de klassieker en of dat nou wel of niet is toegestaan bla bla ;) Tja wat zal ik zeggen? Globaal genomen heeft een diender 2 karakteristieke eigenschappen: ze kunnen slecht tegen verliezen en ze hebben altijd gelijk.

Prima eigenschappen als je daar een goede invulling aangeeft. Soms moet je een lange adem hebben om boeven te vangen, stug volhouden. En het voeren van een discussie met een diender is bij voorbaat kansloos als de wet bepaald dat iets niet is toegestaan. Maar als die twee eigenschappen samenkomen en de diender kan niet tegen zijn ongelijk en niet tegen zijn verlies.....

Ik moet je bij dit en mijn voorgaande bijdrage wel zeggen dat ik regelmatig op de schouders getikt wordt en dan de opmerking krijg "moppertje zou je dat nou allemaal wel zeggen op t forum". Neem mijn zienswijze niet voor de standaard aan: ik zeg wat ik ervan vindt, wat mijn mening is. Die mening is op geen enkele wijze representatief voor de Politie of voor mijn collega's. Ondanks dat ik weet dat er genoeg collega's zijn die zich prima kunnen vinden in mijn zienswijze maar die andere keuzes maken in het (niet) uiten daarvan.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Citaat van: moppersmurf link=msg=1239764 date=1390752259
Zo ken ik tientalle collega's die vreselijk hen best doen, kei hard werken en elke keer weer dezefde ervaring hebben als jij (u). En dat zijn ook niet die collega's die jij (u) onnodig door roodlicht ziet rijden. Die jongens en meiden hebben dondersgoed in de gaten wat noodzaak is en wat niet en wanneer ze iets wel en niet kunnen doen. Het zijn die "anderen" die het daar niet zo nauw meenemen en dan citeer ik gelijk uit het tweede deel van jouw schrijven:

Als ik jouw schrijven lees en naar jouw fotootje kijk (dat rode vehicle) dan gok ik dat je doelt op de mooie blauwe lampen op de klassieker en of dat nou wel of niet is toegestaan bla bla ;) Tja wat zal ik zeggen? Globaal genomen heeft een diender 2 karakteristieke eigenschappen: ze kunnen slecht tegen verliezen en ze hebben altijd gelijk.

Prima eigenschappen als je daar een goede invulling aangeeft. Soms moet je een lange adem hebben om boeven te vangen, stug volhouden. En het voeren van een discussie met een diender is bij voorbaat kansloos als de wet bepaald dat iets niet is toegestaan. Maar als die twee eigenschappen samenkomen en de diender kan niet tegen zijn ongelijk en niet tegen zijn verlies.....

En er zit een verschil tussen een diender die het werk doet omdat hij diender wil zijn of een diender die carière wil maken. Die laatste moet je niet hebben  >:(

Ik moet je bij dit en mijn voorgaande bijdrage wel zeggen dat ik regelmatig op de schouders getikt wordt en dan de opmerking krijg "moppertje zou je dat nou allemaal wel zeggen op t forum". Neem mijn zienswijze niet voor de standaard aan: ik zeg wat ik ervan vindt, wat mijn mening is. Die mening is op geen enkele wijze representatief voor de Politie of voor mijn collega's. Ondanks dat ik weet dat er genoeg collega's zijn die zich prima kunnen vinden in mijn zienswijze maar die andere keuzes maken in het (niet) uiten daarvan.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
    • KLF Grimmenstein markt
Citaat van: moppersmurf link=msg=1239764 date=1390752259

Het innemen kenteken heeft idd betrekking op de avatar, ik ontbeerde een ontheffing op een zeker wegvak en werd daar gecontroleerd door een "vriend" waar ik dus een bloedneus aan over heb gehouden laten we het op rancune houden want alles is zonder verder gezeik retour... maar wel even de steek duidelijk geven dat hij het voor het zeggen heeft....althans dat hij dat denkt.
Het gaat er niet om of je het eens bent met de ontheffingen.
Je verhaal van rotte appeltjes is mij derhalve meer dan duidelijk. Het gaat dus ook niet echt om wat ik vind maar om hoe men met dat "vinden" omgaat.

Helaas hebben de rotte appels veelal een langere adem omdat ze een zekere macht hebben waardoor je de moed aan de wilgen hangt dan rest je eigenlijk maar een ding..... "eens gaat het mis... en dan mag ik heel hard lachen" en dat is precies wat ik bedoel te zeggen naar feitelijk, JJ75 en bert65, ga niet zomaar lopen mekkeren maar zorg dat je met feiten kunt onderbouwen, dus neem de moeite om die bloedneus op te lopen zo niet.... accepteer dat er misbruik van vrijstellingen gemaakt kan worden.

Ofwel:
- Het mag want er zijn vrijstellingen
- Het gebeurd dat er gebruik van gemaakt wordt
- Het gebeurd dat er misbruik van gemaakt wordt
Leg je er bij neer....

Overigens is je en jij meer dan voldoende.. ;)
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

r1200gs

• Senior gebruiker
Denk je nu echt dat er in deze tijden van heksenjacht, er nog mensen zijn die zonder goede reden iets doen. Om het minste of geringste heb je een intern onderzoek aan je broek voor ernstig plichtsverzuim waardoor je op straat komt te staan nee dank je ik kijk wel uit.

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
    • KLF Grimmenstein markt
Citaat van: r1200gs link=msg=1240073 date=1390800378
Denk je nu echt dat er in deze tijden van heksenjacht, er nog mensen zijn die zonder goede reden iets doen. Om het minste of geringste heb je een intern onderzoek aan je broek voor ernstig plichtsverzuim waardoor je op straat komt te staan nee dank je ik kijk wel uit.

Aan wie is dit gericht ??

sylvester1986

• Gast

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
Met dit soort filmpjes kan je weinig als je niet weet waarom de agent reed zoals die reed.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

Matth

• Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
Ik zie gewoon een normale surveillance rit, inhalend surveilleren ook wel genoemd

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Ik zie iemand met een mobieltje in zijn hand om te filmen achter het stuur.  ;) ;D
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.