Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!

Auteur Topic: Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!  (gelezen 273489 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1239771 date=1390753071
Helaas hebben de rotte appels veelal een langere adem omdat ze een zekere macht hebben waardoor je de moed aan de wilgen hangt dan rest je eigenlijk maar een ding..... "eens gaat het mis... en dan mag ik heel hard lachen" en dat is precies wat ik bedoel te zeggen naar feitelijk, JJ75 en bert65, ga niet zomaar lopen mekkeren maar zorg dat je met feiten kunt onderbouwen, dus neem de moeite om die bloedneus op te lopen zo niet.... accepteer dat er misbruik van vrijstellingen gemaakt kan worden.
Hoho  klf. Ik heb alleen maar op de inhoud van deze discussie gereageerd vanwege uitspraken die volgens mij een verkeerde interpretatie zijn van de regels. Als ik brandweer/politie/ambulancebroeders/gemeenteambtenaren/handhavers tegenkom dan zwaai ik gemeend vriendelijk, steek een duim op bij snelheidscontroles, maak ruimte indien nodig of probeer op een andere manier waardering over te brengen.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Citaat van: skippy02 link=msg=1248512 date=1394157119
Ik zie iemand met een mobieltje in zijn hand om te filmen achter het stuur.  ;) ;D
Dat is het eerste dat ik dacht bij dat filmpje
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Is de n247 vanuit Edam richting Oosthuizen. Inderdaad, een normale inhalende surveillance. Ik had het zelf kunnen zijn  ;D ;)
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Citaat van: Arie link=msg=1248475 date=1394142711
Met dit soort filmpjes kan je weinig als je niet weet waarom de agent reed zoals die reed.

Maar waarom zou je er wat mee willen? Ik zie, zoals anderen ook al aangeven, helemaal niets bijzonders. Gewoon een politiewagen waarvan de bestuurder gebruik maakt van zijn vrijstelling en ik zou niet weten waarom aan een burger die daar achter rijdt of iemand die het filmpje wat daarvan gemaakt is uitgelegd moet worden waarom in dit specifieke geval de vrijstelling is gebruikt? De enige die zich er druk over maakt is een jongeman die vind dat hij niets mag en de politie alles mag, en geen idee heeft dat de vrijstelling voor de politie niet alleen geld wanneer OGS gevoerd wordt. En ik denk, dat wanneer je dat aan hem uit gaat proberen te leggen, hij het er dan nog steeds niet mee eens zal zijn. Typisch gevalletje L.B.....


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
De agent had toch ook op kenteken kunnen bekeuren?
Of moet dat in dit geval eerst aangezegd worden?
Het filmpje verteld niets hierover, misschien is dit achteraf alsnog gebeurd. Een volgende keer zal deze nono dit dan wel achterwege laten. Kansloze actie in mijn ogen.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
In ambulanceland is momenteel een mooie campagne gaande.

 http://www.ambulancezorg.nl/nederlands/pagina/5652/publiekscampagne----de-mensen-van-de-ambulance---.html#.UySPFo1OX4g

Wellicht ook zoiets voor de blauwe tak organiseren? Het gros van het volk ventileert meningen over de politie dit en de politie dat, zomaar door rood, blablabla, we kennen het gemopper onderhand allemaal wel. Vandaag had ik ook een verontwaardigde burger in de auto die zijn gal spuwde omtrent dit soort acties van de politie. Toen gaf ik hem een aantal voorbeelden waarom de politie soms door rood rijdt, harder dan overig verkeer etc, en toen ging er een wereld voor hem open! Op slag werd ie er vrolijk van..

Daarom, links en rechts een campagne ertegenaan smijten, kweekt enorm veel begrip.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Citaat van: Dinges link=msg=1251070 date=1394905186
Daarom, links en rechts een campagne ertegenaan smijten, kweekt enorm veel begrip.

Wat mij betreft een goed idee. Open en transparant als politie-organisatie (zo open als kan en gesloten wanneer nodig) doet een hoop wonderen, ook voor individuele agenten.
Of het nou gaat om rij-gedrag, vrijstellingen gebruik of perskaarten.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Citaat van: Dinges link=msg=1251070 date=1394905186
Daarom, links en rechts een campagne ertegenaan smijten, kweekt enorm veel begrip.

Helemaal mee eens!!! te beginnen met de website van politie.nl want de informatie over de vrijstellingen die daarop staat is zo raar verwoord dat het alleen maar onduidelijker wordt!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Citaat van: silque link=msg=1251231 date=1394964892
Helemaal mee eens!!! te beginnen met de website van politie.nl want de informatie over de vrijstellingen die daarop staat is zo raar verwoord dat het alleen maar onduidelijker wordt!

Dit kan je eigenlijk zeggen over alle site's waar de overheid probeert iets uit te leggen, de uitleg is vaak nog ingewikkelder als het onderwerp. :-X

En doordat de uitleg dus zo ingewikkeld is laat het ook veel ruimte over voor speculatie of interpretatie.  ^-^
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Citaat van: HIT link=msg=1251234 date=1394965080
Dit kan je eigenlijk zeggen over alle site's waar de overheid probeert iets uit te leggen, de uitleg is vaak nog ingewikkelder als het onderwerp. :-X

En doordat de uitleg dus zo ingewikkeld is laat het ook veel ruimte over voor speculatie of interpretatie.  ^-^

Misschien moeten ze het dan ook niet door iemand van binnenuit laten doen maar iemand van buitenaf... Iemand die wel weet hoe het zit en beter in Jip en Janneke taal is...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=