Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!

Auteur Topic: Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!  (gelezen 273482 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: thetwin84 link=msg=1267346 date=1400081816


Dit is toch om moeilijkheden vragen !


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Citaat van: CopVR3 link=msg=1267413 date=1400099490
Dat zegt hij toch niet... :-\ Het gaat er gewoon om dat lading gezekerd is en dat het er niet kan afvallen of afwaaien...
Hoe je dat doet is je eigen keus, mits degelijk. Spanbanden, touw of een ketting zijn soms beter dan een netje.

Veel mensen denken ten onrechte dat een netje verplicht is. Laatst kwam ik iemand tegen met een berg zand op de aanhanger met "keurig" een netje.
Het duurde even voor hij door had dat dat inderdaad onzin is. (moet natuurlijk een zeiltje zijn...)

Zo hebben wij een keer met een zeil gereden en daaroverheen nog een net!
Gaf wel een goede combinatie... zo hoefden we het zeil niet heel erg goed vast te zetten...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Vrij simpel gezegd moet je alles in de mogelijkheid doen om lading en/of delen van de lading en  laadruimte onder normale omstandigheden bijelkaar te houden.
Een overtreding valt onder artikel 5, betekent in bovenstaand geval dat ook de politie zo niet mag vervoeren. Op deze manier kunnen delen van de lading de laadruimte ongewild verlaten.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Kan de foto slecht beoordelen gezien de kwaliteit, maar als het inderdaad die ene spanband is dan kun je daar wat van vinden... 998765


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Volgens mij zit aan de zijkant 1 spanband en achter naar voor 1 spanband, maar dat is niet heel duidelijk.
Maar als die laatste er niet opzit...

Wil dat dan zeggen dat deze persoon een echt foutje van de politie heeft ontdekt?

omdat er zoveel mensen zijn die de politie op alles wijst wat ze verkeerd doen terwijl ze dat juist mogen...
Maar dit is nou net even iets anders...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: HIT link=msg=1267422 date=1400100874
Een overtreding valt onder artikel 5, betekent in bovenstaand geval dat ook de politie zo niet mag vervoeren. Op deze manier kunnen delen van de lading de laadruimte ongewild verlaten.
oh? Volgens mij is hier gewoon een normale feitcode voor. Pas als het er daadwerkelijk afdondert is het artikel 5. (correct me if im wrong)

Citaat van: thetwin84 link=msg=1267426 date=1400101574
Wil dat dan zeggen dat deze persoon een echt foutje van de politie heeft ontdekt?
Dat zou zomaar kunnen, maar op basis van 1 foto kan ik dat niet beoordelen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Citaat van: Red link=msg=1267427 date=1400101693
oh? Volgens mij is hier gewoon een normale feitcode voor. Pas als het er daadwerkelijk afdondert is het artikel 5. (correct me if im wrong)
Dat zou zomaar kunnen, maar op basis van 1 foto kan ik dat niet beoordelen.
P060b, sterretjesfeit  ;)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: Dion link=msg=1267429 date=1400102106
P060b, sterretjesfeit  ;)
Correct, maar er zijn meer feitcodes voor lading. ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1267369 date=1400086567
Alle lading moet tegenwoordig afgedekt worden met een net. Buiten dat de lading op de normale manier gezekerd moet zijn

Waar haal je deze wijsheid vandaan?

Citaat van: thetwin84 link=msg=1267371 date=1400086658
Dus een zeer zware lading die niet van de aanhangwagen af kan vallen zou volgens jou niet eens gezekerd hoeven zijn?

Ik weet niet waarom je dit denkt. In het stuk dat je quote schrijf ik duidelijk dat de lading gezekerd moet zijn.......

Citaat van: CopVR3 link=msg=1267423 date=1400101048
Kan de foto slecht beoordelen gezien de kwaliteit, maar als het inderdaad die ene spanband is dan kun je daar wat van vinden... 998765
Weinig aan toe te voegen ;).
Senior GGP / Oost-Brabant


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: Nick link=msg=1267434 date=1400102655
Waar haal je deze wijsheid vandaan?

Ik weet niet waarom je dit denkt. In het stuk dat je quote schrijf ik duidelijk dat de lading gezekerd moet zijn.......
Weinig aan toe te voegen ;).

Deze wijsheid heb ik van mijn vader: blauwe tak, overgekomen vanuit Marechaussee een jaar of 15 terug.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel