Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!

Auteur Topic: Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!  (gelezen 273480 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Citaat van: feitelijk link=msg=1283947 date=1405583169
Dat gaat natuurlijk lang niet altijd op.

Deze stond er bijvoorbeeld om notabene een een foutparkeerder aan te pakken!


Maw, was bezig met zijn/haar taak uit te voeren. En deze ambtelijke handelingen vallen bij mijn weten wel weer onder de uitzonderingen.

Maar... een vraag van mij zou zijn: Staat de foutparkeerder ervoor? Ja, dan staat de politieauto ook niet fout geparkeerd maar wordt gehinderd in haar voortgang.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Nee, voor de uitvoering van de opgedragen taak is de ontheffing slechts voor het RVV.
Maakt niet uit waar de foutparkeerder stond, de foto is ter illustratie. Tjeeeeezzzz
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Citaat van: feitelijk link=msg=1283961 date=1405588006
Nee, voor de uitvoering van de opgedragen taak is de ontheffing slechts voor het RVV.
Maakt niet uit waar de foutparkeerder stond, de foto is ter illustratie. Tjeeeeezzzz

En die foto toont......
- een politie voertuig
- twee dienders
- twee aangesproken personen.

Niks meer niks minder er staat (zichtbaar) niemand verkeerd geparkeerd en uit de foto blijkt ook de breedte van de straat niet. Daarbij zij de dienders in gesprek misschien wel over de mooie schoenen van een der aangesproken personen, ik weet het niet en jij ook niet. Dat maakt je foto totaal irrelevant met je verhaal en dus verkeerd gekozen. Verder denk ik dat je je gewoon bij de vrijstelling neer moet gaan leggen, de politie heeft die vrijstelling en kan die door de omschrijving van de vrijstelling enorm ruim toepassen.... met andere woorden wat is nu echt je probleem, dat de politie meer mag dan jij ??
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Er zijn vele casussen meer waarbij de politie moedwillig hinder veroorzaakt, zoals eerder al genoemd maak je hier gebruik van een strafuitsluitingsgrond.


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Dat kan alleen een rechter natuurlijk. En er is hier geen rechtvaardigingsgrond als in 40 tm 43 SR.

Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1283964 date=1405588404
en uit de foto blijkt ook de breedte van de straat niet
Kijk nog maar eens goed dan.
Citaat
met andere woorden wat is nu echt je probleem, dat de politie meer mag dan jij ??
Dat het niet juist geregeld is, en dat de uitvoerders daarvan niet juist op de hoogte zijn.
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Citaat van: feitelijk link=msg=1283927 date=1405574627
Als ik een bonnenboekje had zou ik er voor de gein eens een proefprocesje opstarten.

Gelukkig zijn er dan nog vele stappen tussen een bon en een feitelijk proces. Waarbij andere mensen nog eens nadenken of het wel nut heeft om het zo ver te laten komen.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: feitelijk link=msg=1283954 date=1405585999
Wat boeit het nou weer dat het een oude foto is?
Deze hele kwestie boeit mij niets. Ik maak me drukker om nuttige zaken. Misschien kan je het ministerie van infrastructuur mailen om ze hier op te wijzen. Dan hebben ze daar ook weer wat te doen. ::)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Citaat van: Red link=msg=1284032 date=1405605198
Deze hele kwestie boeit mij niets.
Reageer dan ook niet. ::)
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: feitelijk link=msg=1284034 date=1405606097
Reageer dan ook niet. ::)
Hoezo niet? Jij komt met een foto van een aantal jaar terug om je voorbeeld te onderbouwen. Bovendien blijkt uit discussies uit het verleden al dat je discussies over het algemeen bestaan uit eenrichtingsverkeer vanuit jou zijde waarbij je toch niet in gaat op reacties.

Indien je echt van mening bent dat de regels hier onjuist zijn dan is het slimmer om je bezwaren op de juiste plek neer te leggen. Hier kunnen we er allemaal wat vinden, maar je veranderd er niets mee.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Volgens mij is het prima geregeld. Vrijstelling van het RVV en daarmee dus ook van foutparkeren en dat soort andere zaken. Uiteraard wanneer dit nodig is vanwege de taakstelling. Volgens mij zijn de dienders hier bij een melding geroepen. Dan is het dus wenselijk dat het voertuig ook in de nabijheid staat. Dit heeft meerdere redenen. Maar gebruik uw fantasie...

Niets aan het handje dus... nothing to see here people... move along... >:D
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....