Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!

Auteur Topic: Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!  (gelezen 275380 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Citaat van: Red link=msg=1285009 date=1405934864
Heb je daar een klacht over ingediend?   :D
Bij belt ook 0900 als iemand zijn knipperlicht niet gebruikt en 1-1-2 als hij rechts wordt ingehaald  0098
Hobby Bobby eenheid Den Haag

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Citaat van: feitelijk link=msg=1285008 date=1405934151
Ik meende toch wel eens een CVOM/CJIB code gezien te hebben voor afwijzing omdat het een politievoertuig was.

Dat klopt, die bestaan ook. Vaste flitspalen in de buurt van politiebureaus, brandweerkazernes etc. seponeren vaak automatisch bekeuringen van opvallende politievoertuigen binnen een bepaalde range. Een rood licht of snelheidsovertreding van 20km/u wordt automatisch geseponeerd (melding, inhalende surveillance etc.) maar wanneer de snelheid bijvoorbeeld 40 km/u boven de max uit komt gebeurt dit niet. In dat geval moet de verbalisant aangeven waarom hij zo snel reed, ook bij mobiele controles en punten waar dit niet staat ingesteld.

Ik begin overigens een nare bijsmaak te krijgen van dit topic, ik krijg sterk het idee dat je over dit onderwerp praat uit gevoelens van onmacht c.q. jaloezie. Hoop maar dat ik het verkeerd zie, want als je daarover al een klacht hebt ingediend ben je echt aan het zoeken naar spijkers op laag water. Ook wij zijn maar mensen......
Nogmaals: ik heb de ervaring dat er goed wordt gereageerd op formele klachten, mits de klacht an sich ook serieus is.

Wat betreft aanspreken heb ik andere verhalen gehoord. en dat is ook begrijpelijk. Je moet morgen ook weer met elkaar verder.

Gelukkig praat jij niet uit ervaring en ik wel.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Ik snap het hele gedoe ook niet echt meer, natuurlijk zijn er dingen die met politie voertuigen niet door de beugel kunnen dat gebeurd overal. Mijn ervaring is ook dat wanneer je serieus met een melding van aso weggedrag komt of gebreken aan een voertuig dat men de bewuste diender er toch echt wel op aanspreekt en het een vervolg krijgt soms simpel soms wat vervelender voor de diender.

Heb ook wel eens achter de blauwe gereden en die gaf steevast geen richting aan geen halszaak maar wel vervelend omdat ik ook graag weet wat mijn voorligger gaat doen, gewoon melding van gemaakt op 0900 en een excuus telefoontje gekregen van de bewuste diender met uitleg dat hij wat haastig was ivm een melding en ondoordacht bezig was. Zo ook voor defecte verlichting (geen enkel remlicht) seinen had geen effect dus ook een belletje en zie een minuut later gaat de bewuste wagen aan de kant en even later staan we samen bij de garage ik voor contactpunten hij voor een storing in de verlichting.

Ook in gesprekken met dienders tijdens evenementen blijkt steevast dat men terdege aangesproken wordt al dan niet vastgelegd in een personeelsdossier ik heb er dus alle vertrouwen in dat het wel gebeurd alleen horen wij het als burger vaak niet maar ook dat gebeurd overal, mijn baas belt ook niet terug naar iemand die klaagt over mijn rijstijl maar ik krijg echt wel op mijn duvel.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
Wat betreft klachtafhandeling wacht ik nog steeds op het eerste bericht (zelfs na twee reminders)

Citaat van: feitelijk link=msg=1285010 date=1405935017
Geen klacht. Mailtje met het verzoek de bestuurder op de hoogte te stellen van de verkeersregels.

Dus, wat is het nu? Wel of geen klacht?
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten

feitelijk

• RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
Citaat van: silque link=msg=1285012 date=1405935491
Nogmaals: ik heb de ervaring dat er goed wordt gereageerd op formele klachten, mits de klacht an sich ook serieus is.
Als ik de berm in moet omdat een politieauto zover op de weghelft voor tegenliggers komt dan is dat wel serieus, en dan is mijn auto niet heel breed.

Dit was de enige reactie.
Citaat
Uw e-mailbericht is geregistreerd onder nummer 2011.20538 en momenteel in behandeling bij: proces verbaal administratie van district Alblasserwaard / Vijfheerenlanden.

Vanuit deze afdeling zal contact met u worden opgenomen.

Verder heb ik nooit klachten gehad dus gelukkig geen ervaring.
Al zou ik er nog wel een paar kunnen bedenken over het goedkeuren van verkeersbesluiten...
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Citaat van: feitelijk link=msg=1285017 date=1405938853
Verder heb ik nooit klachten gehad dus gelukkig geen ervaring.
Al zou ik er nog wel een paar kunnen bedenken over het goedkeuren van verkeersbesluiten...

En sinds wanneer doet de politie aan goedkeuren van verkeersbesluiten ????? Misschien moet je je eens gaan afvragen of je feitelijk bij de juiste organisatie klaagt.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Verkeersbesluiten worden door de wegbeheerder opgesteld en goedgekeurd, de enige rol die de politie hier SOMS in kan hebben is adviserend. Dan moet je voornamelijk denken aan het aanleveren van informatie over verkeersongevallen of overtredingen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
@ feitelijk: ik snap feitelijk niet waar je je druk om maakt. Je hebt allemaal je dag wel eens niet, maar dit zit naar mijn idee veel dieper. Is het dan wel verstandig om als je je om van alles en nog wat zó druk maakt nog wel de weg op te gaan? De wereld veranderd echt niet dus zal je het misschien zelf eens moeten doen...

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Aan de hand van sommige reacties hier wordt pijnlijk duidelijk dat er kennelijk nogal wat misverstanden bestaan over wat de werkelijke taken van de politie zijn en wat de politie allemaal wel en niet mag en wat de politie doet.
Het moet toch heel duidelijk zijn dat de politie geen parkeerbeheer of wat voor schuilnamen (Stadstoezicht etc.) voor deze dienst ondertussen zijn bedacht. Schuilnamen die vaak zorgen voor verwarring.
Ook is de politie geen wegbeheerder, noch waterbeheerder. De politie wordat geacht op te treden tegen overtreders van wetten die o.a. door de berheerders zijn opgesteld.
Het oerwoud aan diensten en functionarissen die wat te zeggen hebben of menen wat te zeggen te hebben groeit ondertussen (legaal, semi legaal of illegaal) gestaag.
Dat maakt het er voor de goedwillende burger helaas allemaal niet eenvoudiger op.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Citaat van: feitelijk link=msg=1285010 date=1405935017
Geen klacht. Mailtje met het verzoek de bestuurder op de hoogte te stellen van de verkeersregels.
Als dat de toon is van het mailtje snap ik best dat je verder geen reactie krijgt.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.