Ik meende toch wel eens een CVOM/CJIB code gezien te hebben voor afwijzing omdat het een politievoertuig was.
Dat klopt, die bestaan ook. Vaste flitspalen in de buurt van politiebureaus, brandweerkazernes etc. seponeren vaak automatisch bekeuringen van
opvallende politievoertuigen binnen een bepaalde range. Een rood licht of snelheidsovertreding van 20km/u wordt automatisch geseponeerd (melding, inhalende surveillance etc.) maar wanneer de snelheid bijvoorbeeld 40 km/u boven de max uit komt gebeurt dit niet. In dat geval moet de verbalisant aangeven waarom hij zo snel reed, ook bij mobiele controles en punten waar dit niet staat ingesteld.
Ik begin overigens een nare bijsmaak te krijgen van dit topic, ik krijg sterk het idee dat je over dit onderwerp praat uit gevoelens van onmacht c.q. jaloezie. Hoop maar dat ik het verkeerd zie, want als je daarover al een klacht hebt ingediend ben je echt aan het zoeken naar spijkers op laag water. Ook wij zijn maar mensen......
Nogmaals: ik heb de ervaring dat er goed wordt gereageerd op formele klachten, mits de klacht an sich ook serieus is.
Wat betreft aanspreken heb ik andere verhalen gehoord. en dat is ook begrijpelijk. Je moet morgen ook weer met elkaar verder.
Gelukkig praat jij niet uit ervaring en ik wel.