Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!

Auteur Topic: Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!  (gelezen 273458 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.



PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Mooie weg om inhaal manoeuvres te oefenen.


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Citaat van: RS496 link=msg=1305274 date=1414671118
Geen Youtube maar Powned:

http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2014/10/politie_komt_u_doodrijden.html

Moeilijk te zien, maar zou me helemaal niets verbazen als dit auto's van de rijopleiding zijn. Kan me nog van mijn BROA B goed herinneren dat wij dit op de N246 ook moesten doen.

Edit: Je ziet duidelijk op het einde de dubbele spiegels. Gevalletje rijopleiding dus. Toch altijd heerlijk om te zien hoe men zich massaal tegen de politie keert op dit soort momenten.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


R0N4NN

  • Student IVK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 138
Tja, als de politie dit van geen enkele burger mag doen dan mag de burger toch ook geen commentaar geven als de politie wat later is bij een inbraak.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Ik ben het volledig eens met wat hierboven staat, echter moet je jezelf ook even verplaatsen in de burger die hier ziet dat twee politieauto's elkaar constant - over de doorgetrokken streep - inhalen. Ik ben het niet eens met dat constante commentaar op de politie, alleen ik kan me ook enigszins voorstellen dat dit voor irritatie/verbazing zorgt als je niet weet wat er aan de hand is.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Toch maar weer de L op de auto's van de rijopleiding plakken?


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Een lesauto die stelselmatig overtredingen maakt omdat het nodig is voor de uitvoering van het ambt?? Weet niet of er dan meer begrip onstaat


rrpd

  • Gast
Citaat van: Daniel! link=msg=1305316 date=1414689571
Ik ben het volledig eens met wat hierboven staat, echter moet je jezelf ook even verplaatsen in de burger die hier ziet dat twee politieauto's elkaar constant - over de doorgetrokken streep - inhalen. Ik ben het niet eens met dat constante commentaar op de politie, alleen ik kan me ook enigszins voorstellen dat dit voor irritatie/verbazing zorgt als je niet weet wat er aan de hand is.

Kan ik me ook voorstellen maar mensen hoeven niet altijd te weten wat er aan de hand is dus zullen ze zich er ook bij neer moeten leggen dat ze dan ook niet weten waarom de politie regels negeert. En dus niet zo zeuren.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Woordvoerder van de Politieacademie:
"Wij hebben het filmpje gezien en begrijpen dat dit vragen oproept. Het betreft echter 2 auto's in een reguliere en dus veilige lessituatie, onder begeleiding van een docent, waarbij studenten worden opgeleid om met gebruikmaking van de verleende "Vrijstelling Politie" zogenaamde (gefingeerde) Prio-1 ritten te maken. Zij leren hierbij onder andere inhalen e.d. De gepleegde "overtredingen" zijn daarbij toegestaan, voor zover voor de uitoefening van de taak noodzakelijk en wij leren studenten dat veilig en verantwoord te doen. Dit mag ook zonder gebruik te maken van optische- en geluidsignalen en ook dat leren we hen."

Hij gaat zelf over de doorgetrokken streep en hij zit achter het stuur te filmen met zijn mobiele telefoon. Het nieuwsbericht op de website is niet bepaald respectvol, net als sommige 'reaguurders' aldaar. Walgelijk, direct dat negatieve commentaar hoewel mensen niet eens weten waarom het uberhaupt zo gaat en er werkelijk niets vanaf weten.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Een lesauto die stelselmatig overtredingen maakt omdat het nodig is voor de uitvoering van het ambt?? Weet niet of er dan meer begrip onstaat
Ja en het liefst zo veel mogelijk... de politie moet onder alle omstandigheden met hogere snelheid kunnen rijden en bijzondere verkeersmanoevres kunnen uitvoeren. Bv tijdens het rijden met spoed. Met of zonder OGS.
Dit moet daarom zoveel mogelijk getraind worden om in de praktijk zo goed mogelijk getraind te zijn. En dit trainen kan alleen op de openbare weg. Want het met spoed rijden gebeurt daar ook! Dus dit moet zoveel mogelijk.

Helaas kunnen veel burgers niet naar "the bigger picture" kijken en veroordelen ze snel.
Maar ow wee als je 10 minuten te laat komt als hun kind verrot getrapt wordt. Dan heb je het ook weer gedaan.
Nee als politie doe je het altijd fout...