Gisterochtend coentunnelweg richting utrecht / den haag, een mooie ambu van VZA internationaal met de alarmlichtjes over de vluchtstrook de file voorbij rijdende, even verder weer de rijbaan op want daar reed het weer redelijk om bij de afrit WFC het kunstje te herhalen. Hoe kweek je begrip voor voertuigen met blauw blauw, op die manier m.i. in elk geval niet.
Volgens mij is er voldoende discussie geweest waaruit blijkt dat dit gewoon mag.
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=50602Red
Even voor de duidelijkheid Red...of ik nou wel of geen puntjes gebruik is aan mij neem ik aan? Ik gebruik correcte taal en hou mij aan de forumregels.
Ik beweer ook nergens dat je dat niet doet, het leest alleen irritant. En volgens mij zijn we volwassen genoeg om elkaar daar op te mogen aanspreken als normale mensen. Overigens is het overmatig gebruik van puntjes niet gebruikelijk in de Nederlandse taal. Maar goed, on topic:
Dat is punt 1. Punt 2 is dat jij er vanuit gaat dat ik niet weet wat er wel of niet plaatsvindt in een dienstauto. Dat weet ik wel. Ook weet ik net zo goed als jij dat er echt wel zo nu en dan licht en bellen aan gaat terwijl er niks op dat moment speelt. Doe ik daar ingewikkeld over? Nee. Waar ik wel pissig om kan worden is hypocriet geklets. Ik heb me op dit forum nog nooit zo uitgelaten als nu, maar jouw vooringenomen reactie dwingt mij daartoe.
Dan weet je het wel. Heel knap. Begrijp ik daaruit dat je ook bij de politie werkt? Dat kan ik namelijk nergens terug vinden. Ik had inderdaad beter kunnen schrijven: Je weet niet wat zich afspeelt in
die dienstauto. Tenzij je zelf ook in een dienstauto zat en meeluisterde naar het portofoonverkeer of in het bezit bent van een telepathische gave waardoor je het ook meekrijgt heb je geen idee wat zich in
die auto afspeelt en waarom de sirenes gebruikt worden in deze situatie.
Verder vind ik het fijn dat je mijn reactie afdoet als vooringenomen en hypocriet geklets. Dat is inderdaad de volwassen wijze van discussiëren die mij bevalt... (3 puntjes ja) Ik heb nog nooit meegemaakt in al mijn jaren bij de politie dat een collega onterecht gebruik maakte van de sirenes. Als het al voorkomt dan is het zeer, maar dan ook zeer incidenteel. Overigens zal ik nergens ontkennen dat het voor zal komen. Iedere organisatie heeft lieden die de grens opzoeken en er overheen gaan, maar waar jij het hebt over zo nu en dan, durf ik te stellen dat het echt zelden zal voorkomen.
Sterker nog, het onterecht gebruiken van, kan gewoon een onderzoek opleveren van bureau integriteit en een disciplinaire straf. Ik denk dat er weinig collega's zijn die dat er voor over hebben.
De tijd dat er nog met toeters en bellen patat werd gehaald is inmiddels toch echt wel voorbij mensen.