Maxx je vliegt nu flink uit de bocht door te stellen dat als je als verkeersregelaar een poltieauto ( en dat geldt ook voor andere spoedvoertuigen )
met blauw-blauw al dan niet in combinatie met geluidssignalen een stopteken geeft dat je iets niet helemaal snapt.
Er zijn in het land voorbeelden geweest dat een dergelijk voertuig met recht is stilgezet door verkeersregelaars.
Een verkeersregelaar staat er namelijk ook voor de veiligheid van bestuurders van dit soort voertuigen.
1 voorbeeld is dat een politieauto met spoed dus OGS aan komt rijden onderweg naar weet ik veel en een stopteken heeft gekregen van een verkeersregelaar.
Politie flink over de zijk maar achteraf toch wel blij omdat als men doorgereden was een stelcomplaat of een rijplaat door de voorruit
had gekregen wat de inzittenden zwaar lichamelijk letsel had opgeleverd of zelfs de dood had gekost.
Vergeet niet dat een verkeersregelaar er staat voor de algehele verkeersveiligheid van ALLE weggebruikers.
En geloof me als jij mij als verkeersregelaar tegenkomt en jou een stopteken geef dat ik er verdomd goed over
nagedacht heb of dat wel de juiste beslissing is ja of nee.
En negeer je mij dan en ontstaat er een gevaarlijke situatie dan zorg ik er voor dat jij wat mag uitleggen op het buro want jij komt
aanrijden en hebt op dat moment niet het overzicht qua veiligheid wat ik wel heb.
Wat je ook voor het gemak vergeet Maxx is dat je met blauw-blauw vraagt om voorrang en je het niet automatisch hebt want je bent
op dat moment geen voorrangsvoertuig dat ben je pas als je ook je sirene aan hebt staan.
Voor de mensen die niet weten wat een stelcomplaat of rijplaat is zie hieronder de foto's en geloof me die wil jij niet door je voorruit
krijgen want je loop echt minimaal zwaar lichamelijk letsel op.