Jij lokt bij mij even het rechtzetten van een klassieker uit: Het is Drommels. Met je trommels.
En dan nog even een on-topic-duit-in-het-zakje: Als ik ergens een boodschapje doe, staat de ambu nooit hinderlijk, echter wel ''uitrukgereed''.
OFF:
Och de een roept Dommelsch... ik dacht laat ik er een Trommels van maken... maar je hebt gelijk het is Drommels...
Foutje bedankt
ON:
Ik vind wat Zwelgje zegt het beste gepast...overtreding / vrijstelling...
Maar inderdaad en misschien ben ik er daar wel een van... zijn er mensen die zich irriteren wanneer de politie misbruik maakt van de situatie als geschetst is van die agent die de wagen gewoon domweg op een invaliden plek parkeert terwijl er plek genoeg is op andere plekken... bij de politie zijn er ook regels en die zijn er om nageleefd te worden... En natuurlijk zijn er momenten dat er regels overtreden moeten worden omdat het noodzakelijk kwaad in het spel is. Jullie noemen dit dan vrijstelling...
Maar als er door rood gereden word omdat men onderweg is naar een politiebureau... tsja.. dan word er geroepen ze zijn voor hun beroep onderweg dus ze hebben vrijstelling... Staan ze voor linksaf en gaan ze rechtdoor met piepende banden dan is dat vrijstelling...
Parkeren ze voor de deur bij de bakker midden in een stad waar normaal gesproken alleen een wandelgebied is... is dat vrijstelling...
Maar bij alle vrijstellingen die ik hier boven genoemd hebt, overtreden ze de verkeersregels... wat ze ook doen...
Als ICT'er zijnde heb je bij een bedrijf ook een vrijstelling... genaamd adminrechten... wij moeten alles testen of software functioneert of niet dus we overtreden de regels van het niet mogen installeren van vreemde software... Wij als ICT'ers overtreden daarmee dan toch ook de regels... Tsja wij mogen dat want wij zijn de ICT'ers en dus de professionals...