Nieuw blusvoertuig Hoek

Auteur Topic: Nieuw blusvoertuig Hoek  (gelezen 9315 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Erik

• Senior gebruiker
    • Brandweer Goes
Reactie #40 Gepost op: 5 januari 2005, 15:35:05
Al met al een hele operatie voor  2 posten die samen een uitruk of 20 per jaar hebben, mag wat kosten voor deze gehuchtjes.. ;D ;D ;D Er komt 1 ander autospuit, zijn er gelijk 2 kazerne's te klein.. ;D ;D

Eén heel kleine toevoeging: in het verzorgingsgebied van één van deze twee posten (Hoek) ligt het op één na grootste chemische complex van Nederland :-)

Gr
Erik

FireRobin

• Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #41 Gepost op: 5 januari 2005, 16:08:47
Hoek had vorige jaar 51 uitrukken en ik kan je vertellen dat is heel veel voor een dorpje als Hoek  :P
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen

7194

• Senior gebruiker
Reactie #42 Gepost op: 5 januari 2005, 16:09:33
50 automaatjes en een buitenbrand  ;D

FireRobin

• Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
Reactie #43 Gepost op: 5 januari 2005, 16:11:58
nej helemaal niet  :P
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen

Melvin

• Gast
Reactie #44 Gepost op: 9 september 2005, 00:14:13
Ik heb hier wat plaatjes van het cafs-systeem in actie van onze TS. klik op de foto's voor vergroting.

Men neemt een auto en propt deze vol met hout en een bak met brandbare vloeistof erin. De motor was al verwijderd en deze ruimte is ook helemaal volgepropt met hout.

Daarna de TS met aan de zijkant de witte cafs-aanvalslangen.

En het voertuig blussen.

Het voertuig werd op ongeveer 60 - 70 seconden geblust. Dit duurde nog redelijk lang maar het voertuig was ook helemaal gevuld met hout en stond helemaal in lichterlaaie. Het blussen werd in het begin met een te harde straal gedaan en iets te nat schuim, maar daarom is het ook maar een oefening.

Colin

• Senior gebruiker
Reactie #45 Gepost op: 9 september 2005, 14:19:29
Mooie actiefoto's. :D ;)
Groeten, Colin

FireRobin

• Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
Reactie #46 Gepost op: 9 september 2005, 14:30:04
Ik heb hier wat plaatjes van het cafs-systeem in actie van onze TS. klik op de foto's voor vergroting.

Men neemt een auto en propt deze vol met hout en een bak met brandbare vloeistof erin. De motor was al verwijderd en deze ruimte is ook helemaal volgepropt met hout.

Daarna de TS met aan de zijkant de witte cafs-aanvalslangen.

En het voertuig blussen.

Het voertuig werd op ongeveer 60 - 70 seconden geblust. Dit duurde nog redelijk lang maar het voertuig was ook helemaal gevuld met hout en stond helemaal in lichterlaaie. Het blussen werd in het begin met een te harde straal gedaan en iets te nat schuim, maar daarom is het ook maar een oefening.

Het melvin, zou je de foto's misschien naar m'n mailbox kunnen sturen, is leuk voor in m'n fotoalbum op de pc  :)

brwterneuzen@zeelandnet.nl

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #47 Gepost op: 9 september 2005, 14:31:04
Het is een leuk systeem maar is het niet een iets wat dure manier van blussen met dat CAFS systeem als water ook goed gaat??

FireRobin

• Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
Reactie #48 Gepost op: 9 september 2005, 14:35:37
Het is een leuk systeem maar is het niet een iets wat dure manier van blussen met dat CAFS systeem als water ook goed gaat??

Je kan het niet vergelijken met water, dit werkt veel beter, zeker voor in een tunnel is dit goed om de grootste temperatuur weg te nemen, en je hebt heel weinig blusstof nodig voor een groot resultaat

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #49 Gepost op: 9 september 2005, 18:13:17
ja dat snap ik wel, maar bij een standaard autobrand (waarbij de tank niet gescheurd is) zijn de vlammen er ook zo af.

Als ik de foto zie dan ligt er toch nog een behoorlijke hoeveelheid schuim rond de auto. Ik heb er verder geen ervaring mee maar kan me voorstellen dat dat spul niet zo goedkoop is en als je bij elke autobrand dit gebruik dan wordt het een dure aangelegenheid denk ik, maar ik kan er ook naast zitten natuurlijk ;D ;D ;D