Je moet ook niet alleen naar een autobrand kijken omdat het toevallig het makkelijkste is om te oefenen.
Of steken jullie huizen en meerdere auto's in tunnels in brand om met nieuwe systemen te oefenen ?.
De hoeveelheid schuim komt omdat ik het al vermeld had door te oefenen. Meerdere mensen mogen oefenen. Bij een juiste inzet en juiste mengverhouding svm/water/lucht heb je maar een heel klein beetje nodig om te blussen/af te dekken. Dus daarom is het wel nodig om op brandende auto's te oefenen. Het systeem hebben we nodig om tot een snelle blussing te komen voor in de WS tunnel. We zijn ook eerste uitruk naar Oiltanking ( zie internet ) en Dow dus we kunnen het hier ook toepassen voor bijv vloeistofbranden. Het is een heel snel systeem om gebruiksklaar te maken, de slangen zitten in koffers die je gewoon eruit kan trekken, pompbediende start het cafssysteem en je ben vertrokken. Je bent nog sneller gebruiksklaar dan hoge druk die je 40 m eruit trekt. Mij is zelfs verteld dat je met droog schuim ( dan plakt het tegen het plafond ) een soort beschermlaag aanbrengt zodat het niet snel gaat branden. Dus zie het in een grotere context dan alleen een autobrand.