Zie het maar als simpele burger te bewijzen dus,
goed voor de bonnen qouta !
Als je dan een discussie voert zorg dan dat je op de hoogte bent van de actualiteiten want een bonnenquota is er al tijden niet meer. En daarvoor was hij ook niet moeilijk te halen.
Godzijdank heb ik op mijn auto een voertuigvolg systeem zitten tegenwoordig die mijn bewegingen tot op de seconden vastlegt,
ìk kan iig via dat systeem aantonen dat ik daadwerkelijk stil stond.
Zo maar een zijstapje: Wie zegt dat dat systeem in jou auto zat. Wie zegt dat jij op die dag en datum daar was, en dat je die niet later gemanipuleerd hebt? Ook zo'n systeem is niet heilig.
Een agent schrijft je niet zo maar op. Elke agent schrijft alleen op wat hij 100% zeker weet. Onterechte bonnen komen nauwelijks voor, alleen op verjaardagsfeestjes meestal. Een agent die liegt op ambtseed wacht direct ontslag. Hij/zij kijkt daar echt wel mee uit.
Vertel jij mij maar eens hoe ik kan bewijzen dat niet de 32 het is geweest maar een ander kenteken ?
Op het moment dat jij je verweer schrijft komt dat bij de agent terecht. De agent zal vervolgens moeten verantwoorden wat hij/zij gezien heeft. Je moet kunnen bewijzen dat jou auto op een andere plek is op dat moment en ja, dat is lastig.
De agent heeft een voorgetrokken positie. Dat is maar goed ook, want hoe kan je anders iemand die staat te wildplassen bekeuren? Dan krijg je verhaal tegen verhaal en is het snel klaar. Dan krijgen alleen de mensen die braaf betalen een bon en iedereen die er tegenin gaat niet.
Als jij met een goed verhaal met getuigen komt zal die agent ook nog eens nadenken. Ik, en ook alle collega's die ik ken, schrijven een kenteken pas op als ze 100% zeker zijn. Ik kijk ook altijd in het systeem als ik op kenteken schrijf de auto na, en de omringende kentekens. Twijfel ik, dan schrijf ik niet.