Mag een flitspaal de voorkant van een auto flitsen?

Auteur Topic: Mag een flitspaal de voorkant van een auto flitsen?  (gelezen 32008 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Breaky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 147
Reactie #10 Gepost op: 23 augustus 2011, 23:59:46
Oke bedankt, fototje is gemaakt haha. Nee schoot me zo in de gedachten, google maps!  098uo
Nu komt de waarheid boven de tafel  ;D

Hierbij twee foto's van de flitspaal waar het nou 100% zeker ECHT over gaat.

Het kleine rode autotje die je op de eerste foto links (tegemoet) ziet aankomen, daar reed ik dus. En toen flitsde hij, kerel voor mij reed behoorlijk door en trapte meteen op de rem, hij dacht dat is foute boel.  Volgens mij hoeft hij zich nergens zorgen voor te maken, want hij staat best scherp op de rechter kant (rijbaan) van de foto gericht.

Tevens terugkomend op het "werkzaamheden traject" verhaal, wat ik weet is het wel een ENORM traject daar van zeker maanden. Maar ik neem aan dat ze niet op 30 kunnen gaan flitsen terwijl het 30 bord een meter achter de flitspaal staat :P

Zou toch een toppunt van domheid zijn :D

Zie fotos:






Hier reed ik:



dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #11 Gepost op: 24 augustus 2011, 00:06:54
Deze flits zoals in de tweede foto is te zien achter de vrachtwagen aan. Dus jij hoeft je geen zorgen te maken.

Citaat
Tevens terugkomend op het "werkzaamheden traject" verhaal, wat ik weet is het wel een ENORM traject daar van zeker maanden. Maar ik neem aan dat ze niet op 30 kunnen gaan flitsen terwijl het 30 bord een meter achter de flitspaal staat


Ook hiervoor zijn wettelijk voorgeschreven afstanden voor. Wat die afstanden zijn weet ik niet meer uit mijn hoofd. Ben al een aantal jaar niet meer in een flitsvtg geweest.


Breaky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 147
Reactie #12 Gepost op: 24 augustus 2011, 00:15:49
Deze flits zoals in de tweede foto is te zien achter de vrachtwagen aan. Dus jij hoeft je geen zorgen te maken.

Als je op foto drie kijkt, lijkt het net dat de flitser joun kant op staat. Mensen die van mijn kant rijden maken zich dan direct zorgen, wel een beetje jammer. Want die mensen gaan naar huis met de gedachte dat ze geflitst zijn en dus 6 weken in twijfel zitten of ze nou werkelijk hem op de deurmat krijgen. Voor een paar kilometer te hard heb je hem al, gelukkig rij ik altijd precies de toegestane snelheid, meestal nog ruim een paar kilometer eronder zodat ik zeker wat dat ik niet te hard rij  :)

Citaat
Ook hiervoor zijn wettelijk voorgeschreven afstanden voor. Wat die afstanden zijn weet ik niet meer uit mijn hoofd. Ben al een aantal jaar niet meer in een flitsvtg geweest.

Tjah maar hij kan toch zowiezo niet de andere kant op flitsen, dusja dan is die afstand toch ook niet belangrijk.  ^-^
In dit geval is dat voor die mensen niet echt belangrijk, wel op passen want als je 100 meter door rijd staat hij aan joun kant :D


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #13 Gepost op: 24 augustus 2011, 00:23:38
Op de 3de foto lijkt het idd als of hij het tegemoetkomende verkeer pakt.

In principe flits men niet van voren met flitspalen die nog flitsen dit ivm de kans op verblinding van de bestuurder. De nwe palen flitsen niet meer maar werken met infrarood of laser. Hierdoor hoeven ze dus niet meer te flitsen.


Breaky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 147
Reactie #14 Gepost op: 24 augustus 2011, 00:31:27
Oke dan, hartstikke bedankt. Klopt, de flits is echt enorm. Het was best donker, en je schrikt toch altijd even. De meesten trappen meteen de rem in, dus is het ook nog wel gevaarlijk. Ik ben helemaal voor die infrarood/laser flitspalen, maarja gelukkig zal ik er hopelijk nooit mee te maken hebben.

Flits deze paal van foto één ook nog voor die stoplichten daar verder op? volgens mij is deze afstand te groot of niet?

Bedankt motormuis :)


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #15 Gepost op: 24 augustus 2011, 00:35:08
Oke dan, hartstikke bedankt. Klopt, de flits is echt enorm. Het was best donker, en je schrikt toch altijd even. De meesten trappen meteen de rem in, dus is het ook nog wel gevaarlijk. Ik ben helemaal voor die infrarood/laser flitspalen, maarja gelukkig zal ik er hopelijk nooit mee te maken hebben.

Flits deze paal van foto één ook nog voor die stoplichten daar verder op? volgens mij is deze afstand te groot of niet?

Bedankt motormuis :)

Nee, dat doet hij niet. De afstand is idd te ver tot het verkeerslicht.

Geen dank.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 24 augustus 2011, 08:32:05
In principe flits men niet van voren met flitspalen die nog flitsen dit ivm de kans op verblinding van de bestuurder.
Toch 1x meegemaakt waardoor ik noodgedwongen de auto even in de berm moest zetten omdat ik even bijna niets meer zag.
Ging toen uiteindelijk om 4 km te hard.
Als je hierdoor een ongeluk krijgt, kun je dat wel verhalen bij de overheid lijkt me of niet?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #17 Gepost op: 24 augustus 2011, 09:54:21
Toch 1x meegemaakt waardoor ik noodgedwongen de auto even in de berm moest zetten omdat ik even bijna niets meer zag.
Ging toen uiteindelijk om 4 km te hard.
Als je hierdoor een ongeluk krijgt, kun je dat wel verhalen bij de overheid lijkt me of niet?

Zal altijd lastig worden en wel om 2 reden.
1= Er staat nergens op papier dat het niet mag.
2= Men zal zeggen: Als u zich aan de terplaatse geldende maximum snelheid had gehouden was u ook niet geflitst. Of woorden van gelijke strekking.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #18 Gepost op: 24 augustus 2011, 21:51:54
In principe flits men niet van voren met flitspalen die nog flitsen dit ivm de kans op verblinding van de bestuurder. De nwe palen flitsen niet meer maar werken met infrarood of laser. Hierdoor hoeven ze dus niet meer te flitsen.

Mwoa, er flitsen nog wel wat palen in ''twee'' richtingen (dus ook met jezelf als bestuurder op de plaat). De palen rond de ringvaart van de Haarlemmermeer bijvoorbeeld (een rijbaan, twee rijrichtingen)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Breaky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 147
Reactie #19 Gepost op: 25 augustus 2011, 00:11:57
Mwoa, er flitsen nog wel wat palen in ''twee'' richtingen (dus ook met jezelf als bestuurder op de plaat). De palen rond de ringvaart van de Haarlemmermeer bijvoorbeeld (een rijbaan, twee rijrichtingen)

Oké, maar zoals de flitspaal hierboven dan? als je even naar mijn drie foto's kijkt?
Volgens mij staan ze toch echt meer naar rechts gericht, zal in ieder geval niet een mooie foto worden als je deze flitspaal voor beide richtingen gebruikt wordt. En tevens zal het denk ik echt een ander (model) flitspaal zijn, deze zijn nog al "ouderwets". En lijkt me denk ik niet echt geschikt voor beide rij-richtingen.

Citaat
(een rijbaan, twee rijrichtingen)

Precies zoals je zegt, één rijbaan. Hier zit een middenberm tussen, zijn er dus flitspalen die in een middemberm staan van twéé rijbanen?