Mooi dat het HV-forum aandacht heeft gegeven aan de gebeurtenissen van 10 jaar geleden.
Via een aantal topics kan men fragmenten terugvinden, vertellen wat je deed op die dag en is er aandacht voor andere zaken.
Elk jaar probeer ik (als het werk het toelaat) zoveel mogelijk te kijken naar de herdenking in Amerika.
Zojuist is de herdenking van deze verschrikkelijke gebeurtenis voor vandaag beeindigd.
Een monument is op Ground Zero geopend, een groot gapend gat waar water in stroomt. Het doet een beetje denken aan al die tranen van verdriet die de vele familieleden en nabestaanden laten door het verlies van hun dierbaren. Door de soms persoonlijke toelichtingen van de mensen die alle namen opnoemden van de gevallenen kreeg ik een brok in mijn keel. Af en toe een traan als er weer een kind van ca. 10 jaar over zijn vader of moeder begon.
Alle namen van de slachtoffers staan rond het monument gegraveerd, enkelen maakten d.m.v. een potlood en papier een afdruk. Anderen stopten vlaggetjes of bloemen tussen de letters.
Elk jaar weer krijg ik een brok in mijn keel en tranen in mijn ogen. Dat zal nog heel lang duren voordat dat over gaat.
Er komt een museum vlakbij het nieuwe WTC en ooit hoop ik daar nog eens heen te kunnen.
Allways remembering....