WO2 heeft niks met 9-11 te maken.
Persoonlijk hoeft deze herdenking elk jaar niet van mij, puur omdat de interesse er na 11 jaar niet meer is.
Wat ik mij persoonlijk elke keer afvraag als ik 9-11 zie, is: Kreeg dit net zoveel aandacht als dit buiten de VS plaats vond?
Het interesseert jou niet meer.. Miljoenen andere mensen nog wel.
Kreeg dit net zoveel aandacht als dit buiten de VS plaats vond?
Amerika was het meest voor de hand liggende doelwit. Economie, beurzen, grootmacht, interventies in elk land waar nodig, bondgenoten, NATO, ga maar door. Krachttermen genoeg, dus de Twin Towers was een dijk (en andere bekende objecten) van een doelwit. En nu leg ik het heel kort en bondig uit hoor, we gaan niet politiek verzanden..
Les 1 v.w.b. een terroristische aanslag is: men wil zoveel mogelijk slachtoffers maken en / of zoveel mogelijk economische schade berokkenen / een infrastructuur lamleggen / wereldwijde aandacht / een combi van genoemde. Dat ik jou dat moet uitlegggen als ex-defensiewerknemer (beiden) bevreemd mij een beetje.
Of denk je dat een aanslag op Swifterbant evenveel teweeg had gebracht? Dat men daar een doel mee had bereikt? Of een aanslag op Staphorst? Of Heerjansdam?