@ Uiltje, bedankt voor het afsplitsen van het topic.
Verder is hun waarschuwings-systeem als er een gevaarlijke situatie ontstaat tijdens de brandbestrijding beter/duidelijker dan die van ons
Correct, uitvoering verschilt, maar meestal drie maal drie korte stoten op de luchthoorns. En wat doen wij, over de C2000 portofoon met slechte binnenhuisdekking roepen dat men naar buiten moet. Verder bij de FDNY(maar ook ander korpsen) een FAST team, Truck Co. als eenheid die standby staat voor noodgevallen met collega's, en een Safety Officer bij elk 2e Alarm. (classificatie)
Verder duidelijke taken en tactiek, elk bemanningslid van elke wagen weet precies wat er van hem verwacht wordt, waar en op welk moment met ruimte voor eigen invulling. Kijk de aflevering van FDNY close-up, en luister naar de taakverdeling van de Engine's en Ladder Co'.s
http://www.nyc.gov/html/fdny/media/video/fdny-series/index.shtmlNumerically more volunteer firefighters are killed than career personnel, yet career personnel are killed at a rate disproportionate to their representation in the fire service
Hoger percentage beroeps overlijden wat niet overeenkomt met hun aandeel in het totale aantal brandweerlieden(Beroeps en vrijwilligers)
Nog even hier ver nagedacht, het wordt op deze site niet verder toegelicht, ik zou mijn amerikaanse collega's om informatie kunnen vragen maar dit zou verklaard kunen worden door:
-ondoordachte acties etc, (het hier al genoemde gaten in daken hakken en erdoor zakken, Film ladder 49
maar ik denk dat het eerder komt door het andere verzorgingsgebied. Kijk naar de grote appartement complexen in bijvoorbeeld N.Y, veelal oudbouw, slecht onderhouden, veel bewoners dan zul je als brandweer wel wat moeten doen, om geen tientallen slachtoffers te hebben onder de bewoners. Op het plattteland zijn het veel meer vrijstaande woningen, risisico veel minder en toch overlijden daar de meeste collega's.
Misschien eens kijken hoeveel collega's er in Belgie, Frankrijk, Engeland, Duitsland, Oostenrijk per jaar overlijden, en dat dan tegen hetzelfde aantal branden. Ik zou niet verbaasd zijn als de Amerikanen nog relatief gunstig (elke verloren colelga is er één teveel
) uit de cijfers komen.
Let op 2,97 per 100.000 branden !