Ik beweer niet dat horizontaal instromende OVD'n altiijd slecht zijn, maar ze missen vaak ervaring. Bij veel buitenlandse korpsen worden de OVD'n geslecteerd uit bevelvoerders,(ook bij de FDNY). Dus de zwakke zullen nooit de functie van Battalion of zelfs Chief halen.
Als ik dan weer de videofragmenten met de uitleg over de werkwijze van de FDNY zie, dan merk ik op dat, personeel van de Ladder Co's als eeenling aan het werk gaan. Dus dat is een hoog risico, maar ook dat de Chauffuer de ladder opstelt, een raam boven de brand aanprikt, en dan zelf naar boven gaat om boven de brand naar slachtoffers te zoeken.
Ik denk dat elke werkwijze van brandweerkorpsen in Europa of de VS voor- en nadelen heeft, maar dat het de kunst is alle goede dingen er uit te halen en tot een perfecte tactiek om te zetten.
Maar zijn ze nu in de VS wel of niet veel gevaarlijker bezig, want dat was de opmerking van Jemama?
En tegenover te weinig gebruik van andemlucht staat weer overbodig gebruik van je masker, bovenwinds met een straal de pannen nat houden maar wel je ademluchttoestel aangesloten hebben