Meerdere brandweermensen zijn in het water gegaan, maar het slachtoffer is er uiteindelijk uit gehaald door een duiker. Dat zegt 112HM tenminste.
Dat klopt. Toen het duikteam eenmaal ter plaatse was en de duiker het water in ging, had hij het slachtoffer er - vond ik - opvallend snel uit. Helaas was er toen al teveel tijd verstreken...
Ik ben wel nieuwsgierig naar het proces van melding en alarmering bij dit incident. De aanvankelijke melding via P2000 doet een drama als dit niet vermoeden (zie onder). Voor de prioritering en inzet maakt het in ieder geval niet uit. Wel is de WO iets later gepiept. Gezien de aanvankelijke melding, kan ik me voorstellen dat er in de beginfase een hoop onduidelijkheid was en men niet wist van een waterongeval. (beslist niet als wijzend vingertje bedoeld overigens, maar het intrigeert mij wel)
12:10:51 24-08-11 GROUP-1 Prio 1 IERSESTRAAT NAY Wegvervoer aanrijding letsel (beknelling licht) 62997 16573 16543 16542
De hulpverleners hebben in ieder geval weer keihard gewerkt bij deze zware inzet. Alle respect daarvoor.