Defensie ambulance

Auteur Topic: Defensie ambulance  (gelezen 3645 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Edwin

• Gast
Gepost op: 8 december 2004, 20:08:01
Ik heb even een vraag over de militaire ambulances.
Vallen deze voertuigen onder de voorrangsvoertuigen net zoals de "normale" ambulances?

Ik heb ooit begrepen dat ze op militair terrein met optische en geluidssignalen mogen rijden en daarbuiten niet. Klopt dit?

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1 Gepost op: 8 december 2004, 22:45:44
ik weet van de Marine in Doorn dat zij een ambulance hebben staan,volledig in de normale stripping en met OGS

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #2 Gepost op: 8 december 2004, 23:28:00
Edwin,

afgelopen jaar hadden de reddingsbrigade een test en vergelijkingsdag op het strand van IJmuiden, Bloemendaal en Zandvoort. Ook was de Hyundia Starex 4WD van de Brandweer Schouwen Duiveland daarbij aanwezig. Deze mocht de regio pas verlaten als er een vervangend voertuig gestationeerd zou zijn.

Dat lukte. Defensie plaatste deze ambu op de Kazerne Schouwe Duiveland ter vervanging van het Brandweer voertuig. Deze ambu heeft zich conform alle reglementen gewoon ingemeld bij de CPA Zeeland en kon daar voor alle ritten worden ingezet. Ook prio 1.

Foto van Matthijs Geldorff

[verwijderd door de admin ivm opschoning bestanden ouder dan één maand]
Elke hulpverlening start met communicatie.

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #3 Gepost op: 8 december 2004, 23:43:47
Ik heb even een vraag over de militaire ambulances.
Vallen deze voertuigen onder de voorrangsvoertuigen net zoals de "normale" ambulances?

Ik heb ooit begrepen dat ze op militair terrein met optische en geluidssignalen mogen rijden en daarbuiten niet. Klopt dit?
Ik weet niet of ze buiten de poort worden ingezet, maar elk voertuig met een blauw zwaailicht en een 2 of 3-tonige hoorn is een voorrangsvoertuig volgens RVV 94...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Karim

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 9 december 2004, 00:16:52
ik meende eens gehoord te hebben dat de politievoertuigen van de MP (Military Police) hier op de amerikaanse basis in Brunssum alleen op het terrein van die basis als voorrangsvoertuigen worden gezien.

Buiten het terrein niet, ookal hebben ze blauw licht en geluid (wel amerikaans), maar ik geloof dat dat ook iets te maken had met de registratie ervan.

Edwin

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 9 december 2004, 08:41:46
Ik heb zelf bij de Luchtmacht op de ambulance gereden, maar dat waren toen nog van die groene en later werden die wit gespoten. Maar dat is van voor de Koreaanse oorlog  ;D

Nu zijn de ambulances geel en hebben zelfs een CPA nummer, maar hoe zit dat dan met scholing? Ze gaan (als het meezit) 1x per jaar één dag naar de VVCR voor een rijtraining. Maar dat staat uiteraard niet in verhouding met de SOSA die uiteindelijk toch verplicht is om op zo'n geel ding te rijden.

firemanr

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 10 december 2004, 11:26:59
Edwin,

afgelopen jaar hadden de reddingsbrigade een test en vergelijkingsdag op het strand van IJmuiden, Bloemendaal en Zandvoort. Ook was de Hyundia Starex 4WD van de Brandweer Schouwen Duiveland daarbij aanwezig. Deze mocht de regio pas verlaten als er een vervangend voertuig gestationeerd zou zijn.

Dat lukte. Defensie plaatste deze ambu op de Kazerne Schouwe Duiveland ter vervanging van het Brandweer voertuig. Deze ambu heeft zich conform alle reglementen gewoon ingemeld bij de CPA Zeeland en kon daar voor alle ritten worden ingezet. Ook prio 1.

Foto van Matthijs Geldorff
Mocht het feit al zo zijn dat je niet voor je lol in een ambu ligt...., lijkt het me toch wel kicken om hierin vervoert te worden. Ook het feit dat zoiets de straat in komt gereden nadat je om een ambu hebt gevraagt, lijkt me een raar gezicht als je zo'n geel ding verwacht. :-X
 ;)

GHD

• Forum gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 11 december 2004, 00:19:04
ja...inderdaad... ;D ;D ;D

het leger rukt zelf al voor je uit.... ;D

eerst een leger ambu....en een tank als assistentie....bij reanimatie.... ;D (hahaha...kon het niet laten)

7194

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 11 december 2004, 11:08:50
ja...inderdaad... ;D ;D ;D

het leger rukt zelf al voor je uit.... ;D

eerst een leger ambu....en een tank als assistentie....bij reanimatie.... ;D (hahaha...kon het niet laten)
Zitten geen blauwe lampen op. Maar ik ga echt wel aan de kant als deze eraan komt  ;D

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #9 Gepost op: 12 december 2004, 15:15:51

Zitten geen blauwe lampen op. Maar ik ga echt wel aan de kant als deze eraan komt  ;D

plaatje
geluidssignalen hoeven ook niet 8)...maakt al genoeg lawaai.. :-X :P
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-