Criterium SAR inzet

Auteur Topic: Criterium SAR inzet  (gelezen 3469 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Gepost op: 28 augustus 2011, 17:28:12
Zojuist is de SAR richting Vlieland gevlogen omdat iemand een enkel fractuur had opgelopen, omdat ik toch de SAR hangar open moest gooien vroeg ik wat zo'n inzet kostte.
1 van de SAR crewleden zei dat het 8000 per uur kost, nu lijkt mij een SAR inzet voor een enkel fractuur best kostbaar.
Nu is mijn vraag: wat is het criterium wil men de SAR inzetten?

Ps: ik had helaas geen mogelijkheid om die vraag aan hun te stellen omdat ze druk bezig waren met briefing/heli check etc etc.




Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1 Gepost op: 28 augustus 2011, 17:35:16
Volgens mij valt dit niet onder SAR, maar onder patiëntenvervoer vanaf de Waddeneilanden. Dat is een andere taak met ook andere criteria.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #2 Gepost op: 28 augustus 2011, 17:39:34
Valt dit soort informatie niet onder beroepsgeheim?  ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 28 augustus 2011, 17:40:07
Hoe wordt patiëntenvervoer anders geregeld vanaf de Waddeneilanden?


sylvester1986

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 28 augustus 2011, 17:50:37
Valt dit soort informatie niet onder beroepsgeheim?  ;)
Men zal in Vlieland heus wel doorhebben waarvoor ze komen, dus dat is niet echt een geheim en de kosten zijn vast ook wel ergens te vinden en een briefing/heli check lijkt mij toch wel logisch voor een inzet ;)
Al met al kan dit wel.  ;)
Wat ik verder voor details hoor, die maak ik niet openbaar.


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #5 Gepost op: 28 augustus 2011, 17:55:53
Hoe wordt patiëntenvervoer anders geregeld vanaf de Waddeneilanden?

Nou, eh, simpel, per ambulance met de veerboot?
En de reden dat men voor een heli kiest zal wel te maken hebben met het feit dat het per ambu+veerboot te lang duurt.
Hoe sneller een botbreuk in het ziekenhuis geholpen kan worden, hoe sneller en minder complex het genezingstraject daarna.
Dus die ene vlucht kost misschien veel, maar een complexe en langdurige genezing door een te late start misschien nog wel veel meer?


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Reactie #6 Gepost op: 28 augustus 2011, 18:01:35
Valt dit soort informatie niet onder beroepsgeheim?  ;)

De informatie over de enkel fractuur was al bekend, dit was te horen toen het schip medische assistentie vroeg aan de KNRM. Die heeft het slachtoffer van boord gehaald en de SAR heeft hem naar het ziekenhuis gebracht.

Patiëntenvervoer vanaf de Waddeneilanden kan op vele manieren. Vaak als het spoedeisend is gaan ze met de heli. Minder spoedeisend met de reddingsboot en heel af en toe met de veerboot.


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #7 Gepost op: 28 augustus 2011, 23:14:33
Volgens mij valt dit niet onder SAR, maar onder patiëntenvervoer vanaf de Waddeneilanden. Dat is een andere taak met ook andere criteria.

 O0


Lifequard Texel

  • EHBO/Reddingsbrigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
  • Leeuwarden
Reactie #8 Gepost op: 29 augustus 2011, 09:16:17
Nou, eh, simpel, per ambulance met de veerboot?
Vanaf Vlieland en Terschelling komt dit eigenlijk nooit voor, daarvoor zijn de vaartijden te lang. Vanaf Vlieland duurt de overtocht zeker 90 min. en voor Terschelling is dat minstens 120 min. Vaak wordt dit vervoer door de KNRM gedaan.
Vanaf Texel gaat het vrijwel altijd met de veerboot, regulier duurt die overtocht 20 min., maar met een spoedambu is ie met 10 min. aan de overkant.
Strandwacht / Zweminstructeur EHBO-er / AED-bediener Preventiemedewerker / Hoofd Bedrijfshulpverlening Schipper KWS standby boot


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #9 Gepost op: 29 augustus 2011, 11:44:01
Hoe wordt patiëntenvervoer anders geregeld vanaf de Waddeneilanden?

De KNRM heeft in 2010  224x voor patientenvervoer vanaf de Wadden eilanden gevaren.
(en deze vallen ook niet onder SAR  ;))

http://www.knrm.nl/_sitefiles/file/jaarverslagen/Jaarverslag%20KNRM%202010.pdf