Passeren ongeval door hulpverleningsvoertuig

Auteur Topic: Passeren ongeval door hulpverleningsvoertuig  (gelezen 7567 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Azijnzeikerd

• Forum gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 27 augustus 2011, 22:29:28
Belachelijke reactie.

Wat je nu aangeeft is doordat de ambu een beetje op en neer schommelt, de politieagenten gevaar is toegebracht? Ikzelf zou precies hetzelfde hebben gedaan (als ik zulke goede veren en schokdempers had), alleen met een wat lagere snelheid. Maar ook met deze snelheid is er geen sprake van 'onnodig en ernstig gevaar'

De ambulance schommelt niet een beetje heen en weer, maar de ambulance schommelt FORS heen en weer. En wel zodanig dat er een reële kans is dat het dit keer net wel fout gaat. Uit het gedrag van de ambulancechauffeur blijkt overduidelijk dat hij geen besef heeft waar hij mee bezig is......

Dat je met de ambulance langs dit ongeval moet kan ik me voorstellen. Dat je daarvoor OGS gebruikt kan ik me ook voorstellen. Maar doe dat dan stapvoets en stop bijvoorbeeld even om aan een agent te vragen of je door de sporen kan rijden? Kan dat niet dan kan een agent bijvoorbeeld het verkeer verderop tegenhouden zodat je veilig tegenstrooms de plaats incident kan passeren. De 30 seconden vertraging die dat oplevert zijn te verwaarlozen.

Volgens mij is het mogen rijden met OGS geen "license to kill". Artikel 5 bij iemand bekend? De chauffeur van deze ambulance zou daar mijner inziens voor in aanmerking komen.

H

Azijnzeikerd

• Forum gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 27 augustus 2011, 22:35:41
Wat als, wat nou al, misschien...
Er komt een flinke zoot herrie van dat gele voertuig waar felle blauwe lampen op zitten af, iedereen ziet en hoort het voertuig van afstand aankomen, iedereen kijkt naar het voertuig dus iedereen kan kijken wat het voertuig doet.. Niks aan de hand dus.

O ja. Om het even te chargeren en in het extreme te trekken: dus als er iemand doodgereden wordt door een voertuig wat OGS voert, dan is het per definitie de schuld van het slachtoffer want het slachtoffer had maar moeten uitkijken bij het oversteken?

Laten we even niet vergeten dat bestuurders van voertuigen die met OGS rijden geen heiligen zijn. Ze doen bijzonder werk wat best gewaardeerd mag worden, maar op het moment dat men iets doet wat echt niet goed is dan mag dat best gezegd worden.

Elders lees ik iets over dat de chauffeur gestrest geraakt zou kunnen zijn van de verkeersopstopping. Als dat werkelijk zou is dan is het tijd voor een carrièreswitch. Als er één ding belangrijk is, is het wel dat je je emoties in de hand kan houden.....

JackM

• HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 27 augustus 2011, 23:07:44
O ja. Om het even te chargeren en in het extreme te trekken: dus als er iemand doodgereden wordt door een voertuig wat OGS voert, dan is het per definitie de schuld van het slachtoffer want het slachtoffer had maar moeten uitkijken bij het oversteken?

Laten we even niet vergeten dat bestuurders van voertuigen die met OGS rijden geen heiligen zijn. Ze doen bijzonder werk wat best gewaardeerd mag worden, maar op het moment dat men iets doet wat echt niet goed is dan mag dat best gezegd worden.

Elders lees ik iets over dat de chauffeur gestrest geraakt zou kunnen zijn van de verkeersopstopping. Als dat werkelijk zou is dan is het tijd voor een carrièreswitch. Als er één ding belangrijk is, is het wel dat je je emoties in de hand kan houden.....
Ik heb het over dit geval, niet over het algemeen, geen appels met peren vergelijken.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #33 Gepost op: 27 augustus 2011, 23:10:36
Ookal vind ik ook niet kunnen hoe deze meneer hier rijdt, ik was er niet bij ik weet niet waar hij naartoe onderweg was.

Maar mag ik de Mod's vragen hier een andere topic voor te openen of dat men hier weer BOT gaat?
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #34 Gepost op: 28 augustus 2011, 02:12:30
Er komt een flinke zoot herrie van dat gele voertuig waar felle blauwe lampen op zitten af, iedereen ziet en hoort het voertuig van afstand aankomen, iedereen kijkt naar het voertuig dus iedereen kan kijken wat het voertuig doet.. Niks aan de hand dus.

Zolang ik al een paar keer met het hard in mijn keel al vol in de ankers ben geweest voor voetgangers en fietsers die ondanks alle lampen en signalering mij toch niet gehoord hebben ga ik er niet vanuit dat een berger, die vaak naast een bergingswagen staat die flink lawaai maakt tijdens het takelen, mij gehoord heeft.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Bergnet67

• Takelaar
  • Forum gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 28 augustus 2011, 10:17:04
Dit klopt,vaak ben je druk bezig met takelen met alle aandacht voor het werk. Ik ga er dan vanuit dat de andere hulpverleners en RWS mijn veiligheid waarborgen. En ik moet zeggen dat gaat perfect tot nu toe,petje af en respect! O0

Wat ik veel meer ASO vind,zijn die arrestatieteams,met hun BMW's en Audi's. Die rijden pas plankgas door de kruizen heen. >:(

JackM

• HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
Reactie #36 Gepost op: 28 augustus 2011, 10:44:54
Zolang ik al een paar keer met het hard in mijn keel al vol in de ankers ben geweest voor voetgangers en fietsers die ondanks alle lampen en signalering mij toch niet gehoord hebben ga ik er niet vanuit dat een berger, die vaak naast een bergingswagen staat die flink lawaai maakt tijdens het takelen, mij gehoord heeft.
Moet je ook absoluut niet van uit gaan, maar ik heb het over dít filmpje waar je kan zien dat ze allemaal van het begin af aan in de richting van de door de file rijdende ambu kijken.. ofwel in dit filmpje heeft zover ik kan beoordelen iedereen wel gezien of gehoord dat die ambu er aan komt.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 28 augustus 2011, 11:28:53
Moet je ook absoluut niet van uit gaan, maar ik heb het over dít filmpje waar je kan zien dat ze allemaal van het begin af aan in de richting van de door de file rijdende ambu kijken.. ofwel in dit filmpje heeft zover ik kan beoordelen iedereen wel gezien of gehoord dat die ambu er aan komt.
Klopt, jij ziet dat op het filmpje. De chauffeur van de ambu zal dat echter hoogstwaarschijnlijk niet gezien hebben. Hij is veel te druk met sturen en rijden om dat te zien. Hij gaat er dus vanuit dat hij gezien is, maar weet dat dus niet zeker. Hij neemt dus een risico en gaat er vanuit dat hij gezien is...  ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Delta Charlie Foxtrot One

• Ambulance/HAP chauffeur
  • Junior gebruiker
  • **
  • don't worry be happy
Reactie #38 Gepost op: 28 augustus 2011, 13:05:09
Klopt, jij ziet dat op het filmpje. De chauffeur van de ambu zal dat echter hoogstwaarschijnlijk niet gezien hebben. Hij is veel te druk met sturen en rijden om dat te zien. Hij gaat er dus vanuit dat hij gezien is, maar weet dat dus niet zeker. Hij neemt dus een risico en gaat er vanuit dat hij gezien is...  ;)

Mooi gezegd Red.
Mvg

• Ambulance/HAP chauffeur
  • Junior gebruiker
  • **
  • don't worry be happy
Reactie #39 Gepost op: 29 augustus 2011, 00:29:24
Voor de gene die wil weten hoe het e.e.a ter plaatse er uit zag toen de ambu voorbij kwam kijk dan even
hier (HV film van de maand juli en augustus 2011 Reactie #9 Gepost op: Vandaag om 00:16:41)
Ik wist niet hoe ik de link er bij kreeg maar ik denk dat het zo wel duidelijk is.
Maar ik heb het materiaal geplaatst en daar heb je een beetje een overzicht.

Mvg