Middel hulpverlening (auto / tram) Mgr. van Steelaan - Voorburg 29 en 30-08-2011

Auteur Topic: Middel hulpverlening (auto / tram) Mgr. van Steelaan - Voorburg 29 en 30-08-2011  (gelezen 4744 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

peen van dienst

• Senior gebruiker
Ben wel nieuwsgierig waarom de bovenleiding geschakeld moest worden bij dit simpele klusjes.

Het waarom weet ik i.d.d. niet; maar ik heb ze zien aarden en meten achter de tram (gisteren) dus er is daadwerkelijk geschakeld.

Vandaag heb ik dat niet zien gebeuren; overigens.

we kunnen bijna hetzelfde weer schrijven, momenteel weer een aanrijding met beklemming , middelhulpverlening op het zelfde kruispunt met tram 2.... en oh ja ook weer een blauwe auto  e050

En weer een rode tram  ;D

Peen
Redacteur van

brandweermanjef

• Hoofdbrandwacht / Beveiliging
  • Senior gebruiker
  • De brandweer blust niet alleen branden !
Gisteren was hier ook een Middel HV op de zelfde locatie :

p2kflex
15:01:51 30-08-11GROUP-1Prio 1 VB Monseigneur van Steelaan/Elzendreef Aanrijding letsel (middel)
MB1500021BRW Veiligheidsregio Haaglanden (HOvD)
MB1500071BRW Veiligheidsregio Haaglanden (WVB-1 - Woordvoerder Brandweer)
MB1500075BRW Veiligheidsregio Haaglanden (Persinfo)
MB1500092BRW Veiligheidsregio Haaglanden (ROvD Noord 1)
p2kflex
14:50:07 30-08-11GROUP-1Prio 1 VB Monseigneur van Steelaan/Elzendreef Aanrijding letsel (middel) 4170
MB1500161BRW Rijswijk (Kazernealarm)
MB1500523BRW Rijswijk (Lichtkrant)
p2kflex
14:43:09 30-08-11GROUP-1Prio 1 VB Monseigneur van Steelaan/Elzendreef Aanrijding letsel 7734
1500104BRW Den Haag (Leidschenveen) (Bevelvoerder)
1500504BRW Den Haag (Leidschenveen) (Lichtkrant)
p2kflex
14:37:02 30-08-11GROUP-1Prio 1 VB Monseigneur van Steelaan/Elzendreef Aanrijding letsel 9090 1231 7170
1500090BRW Veiligheidsregio Haaglanden (OvD Noord)
1500103BRW Den Haag (Haagse Hout) (Bevelvoerder)
1500141BRW Leidschendam - Voorburg (Kazernealarm)
1500503BRW Den Haag (Haagse Hout) (Lichtkrant)
1500522BRW Leidschendam - Voorburg (Lichtkrant)

brandweermanjef

• Hoofdbrandwacht / Beveiliging
  • Senior gebruiker
  • De brandweer blust niet alleen branden !

Auto vast tussen tram en tramstation.
SO wordt bevrijd via het dak, op een wervelplank gelegd.
MMT is ook t.p.

(Tweets in eigen woorden)

Bron: Twitter (@Regio15)

p2kflex
14:43:11 30-08-11GROUP-2A1 AMBU LFL02 VOORBURG/MGR V STEELAAN/ELZENDREEF bon 69787
1420059MKA Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Traumaheli Life-Line-2 / MMT 90.2)
p2kflex
14:39:54 30-08-11-ALPHA-A1 Monseigneur van Steelaan/Elzendreef VB Rit: 67329 Vtg: 15127
1520027Ambu 15-127 (Het Witte Kruis Den Haag)
p2kflex
14:37:39 30-08-11-ALPHA-A1 Monseigneur van Steelaan/Elzendreef VB Rit: 67328 Vtg: 15384
1520084MotorAmbu 15-384 (Ambulance Motorondersteuning)
p2kflex
14:36:06 30-08-11-ALPHA-A1 Monseigneur van Steelaan/Elzendreef VB Rit: 67326 Vtg: 15109
1520009Ambu 15-109 (GGD Den Haag)

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

peen van dienst

• Senior gebruiker
Redacteur van

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
En we hebben beeld....

Voor meer foto's zie http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/2-ongevallen/9395-weer-aanrijding-auto-vs-tram-mgr-van-steelaan

Peen

Moet je ze wel bij de datum van vandaag plaatsen natuurlijk en niet in die van gisteren.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Ik kan het kenteken wel zien, maar niet lezen. Het slachtoffer zie ik ook, maar zou ik niet kunnen herkennen. Ik vind dus eigenlijk dat het wel meevalt.

Daar gaat het juist om, herkenning. Mensen die het persoon (en/of de auto) kennen zullen het kenteken ook eerder herkennen dan buitenstaanders. Dat ik zie dat mevrouw Jansen uit Groningen bekneld zit, vervelend voor haar. Als bekenden het echter via de media ontdekken, dan wordt het een ander verhaal.

Maargoed, ik wil de discussie niet oprakelen, als er behoefte aan is dan komt er wel weer een apart topic :)

Firefighter1970-b.d.

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
Ik kan het kenteken wel zien, maar niet lezen. Het slachtoffer zie ik ook, maar zou ik niet kunnen herkennen. Ik vind dus eigenlijk dat het wel meevalt.

Over de vraag of er überhaupt een slachtoffer in beeld moet/kan/mag zullen de meningen wel altijd verdeeld blijven. Volgens mij wil het publiek het steeds meer en vaker wèl zien. In dat opzicht denk ik dat de grenzen van de ethiek steeds verder worden opgerekt. In mijn ogen wordt deze trend door steeds meer media gewoon gevolgd. Is dat goed of slecht? Daarover mag iedereen een eigen mening hebben, maar niemand heeft die wijsheid in pacht.

Ik kan het kenteken nog wel binnen een halve minuut herleiden op de foto,dus niet goed geblurd.

SteKel

• Senior gebruiker
Ik kan het kenteken nog wel binnen een halve minuut herleiden op de foto,dus niet goed geblurd.

Herleiden, dat is wat anders dan lezen. Dan doe je er moeite voor. Hetzij d.m.v. fotobewerkingssoftware, hetzij via de RDW-site. Maar dat doet er niet toe. Het grote publiek zal dat niet doen. Degenen die het wel doen zullen er een belang bij of een reden voor hebben, positief of negatief. Maar dat aantal zal beperkt zijn. Zoals Hunter al schreef, zullen personen die het slachtoffer en/of de auto kennen ook sneller het kenteken herkennen. En herkennen is weer wat anders als herleiden. Ik vind dus nog steeds dat het wel meevalt. Maar zoals ik al zei, ieder heeft recht op z'n eigen mening, en niemand heeft de wijsheid in pacht.
Groeten uit Den Haag, Gerard  

Firefighter1970-b.d.

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
Herleiden, dat is wat anders dan lezen. Dan doe je er moeite voor. Hetzij d.m.v. fotobewerkingssoftware, hetzij via de RDW-site. Maar dat doet er niet toe. Het grote publiek zal dat niet doen. Degenen die het wel doen zullen er een belang bij of een reden voor hebben, positief of negatief. Maar dat aantal zal beperkt zijn. Zoals Hunter al schreef, zullen personen die het slachtoffer en/of de auto kennen ook sneller het kenteken herkennen. En herkennen is weer wat anders als herleiden. Ik vind dus nog steeds dat het wel meevalt. Maar zoals ik al zei, ieder heeft recht op z'n eigen mening, en niemand heeft de wijsheid in pacht.

De bedoeling van blurben is het onherkenbaar maken en als je op de eerste foto kijkt zie je de eerste 2 letters al,zonder blurb,en dat is het enige deel wat redelijk geblurbd is in de andere foto en ik herleid het kenteken gewoon met het blote oog zonder hulpmiddelen dus de blurb is onvoldoende.