Meerlingen ambulance voor Hollands Midden

Auteur Topic: Meerlingen ambulance voor Hollands Midden  (gelezen 6239 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Gepost op: 29 augustus 2011, 22:03:47
RAD HM ontwikkelt speciale ambulance  
In overleg met het Miniserie van VWS wordt een speciale ambulance ontwikkeld, die geschikt is voor bijzonder vervoer. Momenteel is aangevangen met de bouw van dit unieke concept. Met de ambulance kunnen twee couveuses met te vroeg geborenen of moeder en kind tegelijk verantwoord door heel Nederland worden vervoerd. Het LUMC in Leiden is het enige meerlingcentrum voor te vroeg geborenen in Nederland en heeft daardoor regelmatig behoefte aan couveusevervoer.

Omdat het voertuig over een aantal speciale aanpassingen beschikt voor het vervoer van couveusetrolleys, kan het voertuig tevens ingezet worden voor andere vormen van gedifferentieerd ambulancevervoer, zoals zwaarlijvigentransport. Deze categorie patiënten zorgt in toenemende mate voor vervoersproblemen met de reguliere middelen.
Het voertuig wordt eind 2011 aan de RAD Hollands Midden overgedragen.
http://www.radhm.nl/index.php/home/118-rad-hm-ontwikkelt-speciale-ambulance

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 2 september 2011, 18:00:43
Interessante ontwikkeling. Ben benieuwd hoe het voertuig eruit ziet vanbinnen. Met werkruimte voor 2 tot 4 m/v etc.

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #2 Gepost op: 10 september 2011, 11:21:11
Interessante ontwikkeling. Ben benieuwd hoe het voertuig eruit ziet vanbinnen. Met werkruimte voor 2 tot 4 m/v etc.

Dit is wel weer differentiëren om het differentiëren volgens mij.. Ik zie niet echt de meerwaarde van de moeder in dezelfde auto als een kindje als moeder ook nog patiënt is, dan zou je het als pleeg nog weleens druk kunnen krijgen. (want het lijkt me dat de baas niet 2 auto's uit de sterkte haalt om met deze te gaan rijden?) En ook met 2 kindjes lijkt me niet ideaal, hooguit bij C-vervoer, maar bij 1 of meer kindjes aan de monitor lijkt me dat niet wenselijk.
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Steven78

• Senior gebruiker
  • Terug in de medische research
Reactie #3 Gepost op: 10 september 2011, 12:32:48
Toevallig gisteren een dagje op de kraamafdeling meegedaan. Er waren twee overplaatsingen naar een ander ziekenhuis van moeder en kind. In beide gevallen waren de moeders laagcomplex en werd er eentje met een zorgambulance vervoerd, terwijl de kids met de couveuse ambulance gingen. Omdat het de voorkeur heeft om moeder en kind niet te lang gescheiden te houden is het voor de meldkamer nog een hele puzzel om de transporten (bijna) tegelijk te laten plaatsvinden. Wat dat betreft zie ik dus zeker wel een voordeel van een wagen waarbij moeder en kind samen vervoerd kunnen worden! Zodra moeder ook complex is, dan kan ik me voorstellen dat het een beetje veel wordt als er maar een verpleegkundige aan boord is (als dat zo is).

mark hes

• Senior gebruiker

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 26 december 2011, 15:35:08
en een foto erbij voor de diegene die benieuwt zijn naar de opbouw van het voertuig ;)
foto: radhm.nl

Blauwie

• ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #6 Gepost op: 26 december 2011, 20:13:28
Met de MICU gaat in sommige regio's toch ook personeel uit het ziekenhuis mee, misschien is dat hierbij ook wel de bedoeling?
Brandweer Papendrecht

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #7 Gepost op: 27 december 2011, 01:34:37
Toevallig gisteren een dagje op de kraamafdeling meegedaan. Er waren twee overplaatsingen naar een ander ziekenhuis van moeder en kind. In beide gevallen waren de moeders laagcomplex en werd er eentje met een zorgambulance vervoerd, terwijl de kids met de couveuse ambulance gingen. Omdat het de voorkeur heeft om moeder en kind niet te lang gescheiden te houden is het voor de meldkamer nog een hele puzzel om de transporten (bijna) tegelijk te laten plaatsvinden. Wat dat betreft zie ik dus zeker wel een voordeel van een wagen waarbij moeder en kind samen vervoerd kunnen worden! Zodra moeder ook complex is, dan kan ik me voorstellen dat het een beetje veel wordt als er maar een verpleegkundige aan boord is (als dat zo is).

goed plan, moeder En kind in een ambu ;-)  scheelt weer een rit achter  de PICU aan...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 23 juni 2012, 10:10:12
Een wat ouder topic, maar het voertuig is wel erg mooi geworden :)
foto damenster
http://damenster.deviantart.com/gallery/9920696#/d54k2sl

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 22 september 2012, 20:47:32
Ik werd er door een forum collega op gewezen dat er een foto reeks van de nieuwe meerlingen micu op zijn site stond, ik kreeg toestemming om de foto's hier te plaatsen, maarjah het zijn er 33  ::)

http://www.ambulancedienstenleiden.nl/submenu_rav/files/16130/index.php#/19

foto's van zowel buiten- al binnenkant  ;)