GRIP 1 Middel hulpverlening A1 R - Deventer 30-08-2011

Auteur Topic: GRIP 1 Middel hulpverlening A1 R - Deventer 30-08-2011  (gelezen 6172 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Stefan Verkerk

• Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #10 Gepost op: 30 augustus 2011, 17:02:25
@jzwollo tweet (http://twitter.com/#!/jzwollo/status/108554626894270464):
Citaat
Erg zwaar ongeluk bij Deventer-Oost (ams-hen), vlak voor ons gebeurd. Pff twee vrachtwagens op elkaar, een in de berm en een aantal busjes.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon

bart007

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 30 augustus 2011, 17:18:24
twitter (collega-forum)

HV_NLHulpverleningNL

[FOTO] Ongeval #a1 bij #Deventer 4 trucks waarvan er 1 is gekanteld. 2 busjes en een personenauto. #grip http://h.ulpv.nl/rgzbOb

3 minuten geleden (17.14 uur)
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet

112Rene

• Forum gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 30 augustus 2011, 17:24:34
Op de snelweg A1 (Amsterdam - Enschede) ter hoogte van Deventer zijn dinsdagmiddag vier vrachtwagens tegen elkaar gereden.

Foto:  NU.nl/wim bosman
Bij de aanrijding zouden ook twee bestelbusjes en een personenauto zijn betrokken. Een persoon zit bekneld, meldde de ANWB dinsdag.
Het ongeluk had plaats tussen Deventer-Oost en Bathmen in Overijssel. Bij knooppunt Beekbergen ter hoogte van Apeldoorn is een omleiding ingesteld voor verkeer richting het oosten.
Door het ongeluk staat om 17.00 uur op de A1 in de richting Enschede al een file van 7 kilometer lengte en de andere kant op 5 kilometer. Het Korps landelijke politiediensten KLPD en de ANWB verwachten dat het opruimen van de ravage nog lange tijd zal gaan duren.
http://www.nu.nl/binnenland/2602692/ravage-a1-bij-deventer.html?utm_source=twitter&utm_medium=socialmedia&utm_campaign=nunl_twitter

bart007

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 30 augustus 2011, 17:28:57
PolitieIJSPolitie IJsselland
30/8 Deventer: Ernstig ongeval met meerdere voertuigen op de A1. Twee personen zwaargewond. Weg is afgesloten. Verkeer zal worden omgeleid.

1 minuut geleden (17.27 uur)
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet

brandweermanjef

• Hoofdbrandwacht / Beveiliging
  • Senior gebruiker
  • De brandweer blust niet alleen branden !
Reactie #14 Gepost op: 30 augustus 2011, 17:52:32

Collin1974

• Forum gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 30 augustus 2011, 18:33:53
DEVENTER [UPDATE 18:25] - Op de A1 bij Deventer is dinsdagmiddag rond 16.45 uur een ernstig ongeval gebeurd. Er staat een vrachtwagen overdwars op de weg, niet ver van de afslag Deventer-Oost en op de rijbanen richting Hengelo. Getuigen meldden onder andere via Twitter dat er sprake is van een botsing waarbij drie of vier vrachtwagens, twee bestelbusjes en een personenauto zijn betrokken.

Onder de opgetrommelde hulpverleners is ook een traumahelicopter. Over eventuele slachtoffers doen tegenstrijdige berichten de ronde. Er is sprake van één of twee gewonden die bekneld zouden zitten maar dit is niet bevestigd.

Om 17.10 uur stond er zeven kilometer file. De staart hiervan reikt tot aan de afslag Twello. De andere kant op staat negen kilometer file door kijklustigen. Deze file reikt tot aan de afslag Lochem.

Bij Beekbergen wordt het verkeer inmiddels omgeleid via Arnhem en Zwolle.

In Deventer en op de wegen richting Zutphen en Holten is het momenteel erg druk als gevolg van de afsluiting van de A1. Ook van de A50 komen sinds 17.30 uur meldingen van files door verkeer dat wordt omgeleid. Actuele verkeersinformatie via de ANWB

Een ooggetuige meldde de redactie dat er een chaos is ontstaan bij de afslag Deventer-Oost door mensen die op de oprit omkeren en tegen het verkeer inrijden.

Gezien de ravage gaat het opruimen vermoedelijk nog geruime tijd duren. De opruimwerkzaamheden zijn rond half zeven begonnen.

De Stentor heeft een verslaggever en een fotograaf ter plaatse.

BRON: http://www.destentor.nl/regio/deventer/9383204/Chaos-door-ongeval-op--A1-bij-Deventer.ece

Fireball

• Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 30 augustus 2011, 20:36:29
foto's en enkele beelden van de ravage op http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=129177

Mattijs

• Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 30 augustus 2011, 22:08:24
Ben er ook bij deventer oost de snelweg opgegaan en bij deventer er weer af, zal zo rond 19.10 zijn geweest. Er werdt toen pas bij de oprit naar de snelweg van Deventer richting Hengelo een Bots neergezet. Wat me op de snelweg opviel is dat er nagenoeg alleen vrachtwagens in de rij stonden, enkele auto's daargelaten. Dit zou kunnen kloppen met de radioberichten in de vorige post dat de auto's via de snelweg naar een toerit zijn geleid om vandaar hun weg te kunnen vervolgen? Vrachtwagens zouden waarschijnlijk de draai niet halen, maar dit is puur speculaas van mijn kant. Wie hier uitsluitsel over heeft, be my guest. Dan meteen een vraag, hoe regelt de politie zo'n situatie?

Ik heb ook geen kijk op hoe de omliggende dorpen/steden de toeritten naar de A1 hebben afgesloten. Alleen afrit Deventer-oost was volgens mij nog net te berijken de snelweg zelf volledig gestremd.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV

jeroen76

• Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 31 augustus 2011, 00:32:26
Vrachtwagens zouden waarschijnlijk de draai niet halen, maar dit is puur speculaas van mijn kant. Wie hier uitsluitsel over heeft, be my guest.

Een poging van mijn kant: een standaard oplegger (tautliner) is zo'n 13,5 meter lang. De rijbaanbreedte in Nederland is 3,5 meter, dus bij een tweebaans snelweg heb je inclusief vluchtstrook zo'n 10,5 meter asfalt om op te keren. Heel misschien dat als je de achterkant van de oplegger wat over het gras kunt laten steken dat het net mogelijk is om zo'n combinatie te keren, maar daar komt dan wel wat vakmanschap bij kijken! En ruimte, en ik betwijfel ten zeerste of in een situatie waarin alle vrachtwagens achter elkaar staan, deze ruimte er is!

Voor vrachtwagens met aanhangers lijkt me de draai echt onmogelijk.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #19 Gepost op: 31 augustus 2011, 02:12:07
foto's en enkele beelden van de ravage op http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=129177

Wat mij bij de video de eerste 8 seconden opvalt is dat de heli mooi geland is en de blauwe lampen van een voertuig wat
er achter staat het doet lijken alsof de heli ook blauw blauw heeft op het dak.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen