eerste portofoons gestolen

Auteur Topic: eerste portofoons gestolen  (gelezen 4820 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Eric

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 144
Reactie #10 Gepost op: 9 december 2004, 22:39:35
Of het nu al werkt weet ik niet, maar men kan ook precies traceren waar de porto zich bevind via de satteliet (ben even de juiste benaming kwijt).
Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)


firemanr

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 9 december 2004, 22:49:28
Of het nu al werkt weet ik niet, maar men kan ook precies traceren waar de porto zich bevind via de satteliet (ben even de juiste benaming kwijt).
Zo gauw ze hem aanzetten, kunnen ze hem terughalen en zonder lader zijn ze waardeloos.... ;D ;D

Dat bedoel ik.....Gamma ;D ;D ;D ;)


Rene112

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 9 december 2004, 23:20:19
>:( ik hoorde dat eerste porto's al gejat zijn schagen had de primeur en nu wognum de porto's zijn gejat uit een personen auto( dat snapte ik al niet wat doet een porto nu in een personen auto) mischien dat rene de caluwe er meer van weet (die zit ff dichter bij het vuur) dan ik dus mense wees op je hoede

vr gr Dieseltjuh

Nou, ik heb die poto's niet gepikt hoor... dus in die zin weet ik er niet meer vanaf  ;) ;D

Maar ik heb er vandaag nog niets over gehoord.. maar dat is ook niet mijn afdeling.. ik zal morgen eens even vragen bij mijn collega's.....

En een C2000 porto is inderdaad te blokkeren zodra deze zich probeert aan te melden bij het netwerk.. en dat gebeurt direct bij het aanzetten (in TMO).

Dus je hebt er echt helemaal niets aan....

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #13 Gepost op: 10 december 2004, 06:59:35

En vanaf de meldkamer kun je ook de porto blokkeren zodat je er niet mee kunt meeluisteren ;)
dat zij ik ja ;) ;)


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #14 Gepost op: 10 december 2004, 11:14:11
Volgens mij kan de porto ook op afstand worden aangezet en mogelijk kan ook de elctronica worden opgeblazen zodat je er echt niets meer aan hebt.

9910001
9910001


Ierland_fan

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 10 december 2004, 15:32:58
je bedoelt uitpeilen in plaats van via de sateliet de locatie bepalen..een vervelende bijkomstigheid voor de politiedienst overigens denk ik...
(boefje met uitpeilapparatuur enzo) Of gebruiken de politie en de ambu wel de GPS functie? (Gaan ze over een jaar of wat zeker over op het europese Galileo, kan alle apparatuur weer aangepast worden) 

Electronica op afstand opblazen? ;D uitschakelen of onbruikbaar maken kan wel. Opblazen op afstand ook vast maar ik geloof niet dat BiZa ons laat rondlopen met potentiele bommetjes...zou wel een stunt wezen voor de critici van het systeem.

Maar even on-topic...
Dingen zijn gejat en onbruikbaar...
Lader kan nagebouwd worden. beetje meten, beetje google...een handige hobbyist kan er wel wat mee.

Uitgeschakeld uit het systeem:
mits ze anders geprogrammeerd worden? Mits de login-sleutel geflashed word? Mits het "unieke" serienummer veranderd word? Zit er geen "test" mode op die dingen waardoor de AC de porto negeert als zijnde "niet bekend?" Of er word wat geld geboden aan een arme centralist om hem weer in te schakelen.
Just my two cents.

Het is nog steeds chaos en er zitten veel fouten in het GMS en de database die de porto's moeten herkennen. Voer voor een ervaren hacker...Ik denk verder dat er over een jaartje wel een en ander weer gewoon afluisterbaar is. Op welke manier dan ook.

Gewoon rustig afwachten..het blijft over het algemeen software tenslotte.

Ik heb geen vriendjes of contacten in die richting overigens. Het is meer dat geschiedenis zich waarschijnlijk herhaalt. In dit geval hoop ik het eigenlijk.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #16 Gepost op: 10 december 2004, 19:45:44
Zo gauw ze hem aanzetten, kunnen ze hem terughalen en zonder lader zijn ze waardeloos....

Die lader zal echt geen probleem zijn, reken maar dat je die gewoon kunt kopen, eventueel in het buitenland. Een handige knutselaar kan zelf een lader maken, ook dat is niet zo moeilijk. Je blijft echter zitten met de blokkering door de meldkamer, dan is je porto echt waardeloos. Opnieuw programmeren? Vergeet het maar...

Groeten, Peter.


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 11 december 2004, 19:43:19
Ik hoorde van iemand van de Brandweer Medemblik bij de Jeugdbrandweer, dat 1 van de commandanten een beetje slordig was geweest. En ik hoorde ook dat 1 commandant geluk had gehad. (ik weet van beiden korpsen niet welke commandant het was... Schagen of Wognum maar...) De eerste commandant had in zijn personen auto de portofoon neergelegd op de voorbank... Dan vraag je er ook om, maar dan zou hij nog niet hoeven gestolen te worden. En de andere commandant die had onder zijn brandweerkleding ook op de voorstoel zijn mobiel, portomonee+rijbewijs en zijn portofoon gelegt. Het vreemde ervan was dat alleen de porto was gestolen.


[verwijderd door de admin ivm opschoning bestanden ouder dan één maand]


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #18 Gepost op: 12 december 2004, 16:24:36
Tjsa, bij de brandweer kan je op dit gebied van alles verwachten. Van superslordigheid tot een opzetje, waarbij de porto 'gestolen' wordt om eens te kijken wat er dan gebeurt.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #19 Gepost op: 12 december 2004, 19:16:53
het is een logisch gevolg van het sysyteem, de porto's zouden achter slot en grendel moeten staan en iedere 24 uur gecontroleerd moeten worden, hoe dommer en gekker kan je het verzinnen.

binnen komen , omkleden, dan eerst porto halen, dan naar voertuig en uitrukken, dom,dom,dom, dom......

porto hoort gewoon op het voertuig, staat hij al jaren, die moet je niet appart op hoeven te halen, kost teveel tijd, vervolgens rukken ze uit en de kazerne staat open tot de volgend opkomende hem dicht doet, moet ook kunnen.

m.a.w. alle gelegenheid om hem te ontvreemden, maar het kan niet anders en gaat al jaren zo.

iedere 24 uur controleren, wie gaat dat doen, wordt hij/zij daar dan ook voor betaald?

heeft dus allemaal niets met slordigheid te maken, en stelen en kijken wat er gebeurd, ach er gebeurd gewoon niets tot iemand verzoekt om een porto of mobi te blokkeren, je moest eens weten wat er allemaal al gebeurd is.

als we een jaar verder zijn is het totaal onoverzichtelijk en ligt het systeem weer open.

overheid had gewoon voor een systeem moeten kiezen die niet intressant is om mee te nemen, maar ja......
Nemo me impune lacessit