Tochtje met de Nikolaas Wijsenbeek *KNRM*

Auteur Topic: Tochtje met de Nikolaas Wijsenbeek *KNRM*  (gelezen 25262 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #80 Gepost op: 9 september 2011, 07:59:06
Je neemt maar aan wat je wilt. Ik heb er geen problemen mee.
Het is wat mij betreft echter wel in te delen in de categorie 'stemmingmakerij'.

waarom reageer je dan?
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Highlander

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #81 Gepost op: 9 september 2011, 10:04:02
waarom reageer je dan?
Dit heeft niks meer te maken met het normaal uitwisselen van argumenten.
Iln zie alleen nog oneliners voorbij komen van je.
Ik stop ermee en wens je een van je eigen teksten toe: toedeloe.....


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #82 Gepost op: 9 september 2011, 10:06:09
Dit heeft niks meer te maken met het normaal uitwisselen van argumenten.
Iln zie alleen nog oneliners voorbij komen.
Ik stop ermee en wens je een van je eigen teksten toe: toedeloe.....

Volgens mij vraag ik juist om inhoudelijk te reageren, maar jij speelt alleen op de man  98uiye
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #83 Gepost op: 9 september 2011, 10:08:20
Sterker nog: ik denk nog steeds dat er over een paar jaar 1 landelijke organisatie voor het reddingswerk is. De vraag is alleen even of dat een fusie wordt, een overname of dat er misschien wel een hele nieuwe partij (Brandweer?) met de buit aan de haal gaat.

Dat denk ik dus niet. De hulpverlening op groot water zal de verantwoording blijven voor het kustwacht centrum in Den Helder. Het KWC heeft al jaren de KNRM als primaire inzet voor SAR incidenten en naar volle tevredenheid. Buiten het kustwacht gebied hebben zowel de kustwacht als de KNRM geen inzet.
In het binnenland met kleinere wateren zal dus ook over een paar jaar het reddingwerk nog steeds anders georganiseerd zijn en blijven. ;)


Highlander

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #84 Gepost op: 9 september 2011, 10:09:30
Inderdaad... En als de eenheden zijn "gekoppeld" aan een evenement wordt dat hier ook doorgegeven aan de GMK. Vervolgens zijn we dan wel inzetbaar voor gerelateerde incidenten. O0
Ook bij de Kustwacht voor een evenement uitgemlde eenheden houden kanaal 16 open.
Bovendien melden ze daar als het goed is, dat ze op het water zijn voor een oefening, demonstratie, evenement, je zegt het maar.
Zelfs uitgemelde eenheden kunnen op die manier worden ingezet en dat gebeurt ook af en toe.
Kwestie van lopende zaak afbreken, evt. passagiers op de wal zetten en je ter plaatse begeven.
Maar dat gebeurt natuurlijk wel alleen in bijzondere gevallen.


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #85 Gepost op: 9 september 2011, 10:14:56
Weet jij dań waar het fout gegaan is zonder dat je iets na gevraagd hebt,

Nee dat zou ik niet kunnen weten, daarom heb ik ook aangegeven dat ik uit voorgaande postings en een beetje gezond boeren verstand mijn conclusie trek. Ik vraag ook om het te weerleggen! Er wordt hier door een aantal lieden niet inhoudelijk op gereageerd maar hooguit geprobeerd het persoonlijk naar mij te betrekken, dat mag, maar ik zie het als een rookgordijn om maar niet toe te hoeven geven dat het op zijn minst een beetje vreemde situatie is.  998765
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #86 Gepost op: 9 september 2011, 10:20:57
Ook bij de Kustwacht voor een evenement uitgemlde eenheden houden kanaal 16 open.
Bovendien melden ze daar als het goed is, dat ze op het water zijn voor een oefening, demonstratie, evenement, je zegt het maar.
Zelfs uitgemelde eenheden kunnen op die manier worden ingezet en dat gebeurt ook af en toe.
Kwestie van lopende zaak afbreken, evt. passagiers op de wal zetten en je ter plaatse begeven.
Maar dat gebeurt natuurlijk wel alleen in bijzondere gevallen.

Vind dit toch eenigzins vreemd: je wordt voor een evenement ingeschakeld om voor de veiligheid het evenement te bewaken/beveiligen, gebeurd er ergens anders wat dan moet het evenement het maar uitzoeken en ga je naar een incident toe wat los staat van het evenement. Wat doe je dan als er vervolgens wat op het evenement plaats vind waarvoor je bent ingehuurd/ingeschakeld?
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Vincent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
    • Reddingshop.nl
Reactie #87 Gepost op: 9 september 2011, 12:40:31
Het is vervelend als mensen het niet willen snappen.
De knrm beveiligde het evenement niet. Puur promotioneel.
Bij een calamiteit wordt de Ronduit naar het incident gestuurd.
En ja alles was dus afgedekt zodat een snelle eerste reddingsboot ter plaatse kon gaan ten westen van huizen en ten oosten van huizen.
Indien verdere hulp benodigd zou zijn was die gewoon door de knrm te leveren.
We discusseren hier dus eigenlijk om niets - want die hulp is niet nodig geweest die dag.

Tenzij iemand een calamiteit weet te noemen.
Laten we ons bezig gaan houden met echte zaken.


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #88 Gepost op: 9 september 2011, 13:10:17
Ik vind het nu echt verrwarrend worden.
De NW wordt promotioneel ingezet en een ander boot vervangt de NW
De NW vaart met gasten en krijgt ondanks dat hij uitgemeld is een melding, maar reageert hier niet op.

Men kan dan van alles gaan roepen, moddergooien, etc, maar hier klopt iets niet 0098


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #89 Gepost op: 9 september 2011, 13:15:25
Het is vervelend als mensen het niet willen snappen.
De knrm beveiligde het evenement niet. Puur promotioneel.
Bij een calamiteit wordt de Ronduit naar het incident gestuurd.
En ja alles was dus afgedekt zodat een snelle eerste reddingsboot ter plaatse kon gaan ten westen van huizen en ten oosten van huizen.
Indien verdere hulp benodigd zou zijn was die gewoon door de knrm te leveren.
We discusseren hier dus eigenlijk om niets - want die hulp is niet nodig geweest die dag.

Tenzij iemand een calamiteit weet te noemen.
Laten we ons bezig gaan houden met echte zaken.

Zeker vervelend als mensen het niet snappen, gelukkig kunnen ze dan op een forum er over discussiëren.

Waar het om gaat is het volgende (verbeter me als ik er naast zit, in plaats van afzeiken)

De NW is gekoppeld aan een evenement;
daarvoor in de plaats is de MK gekomen;
de MK heeft aandrijvings problemen;
de Ronduit neemt waar;
KWC roept de NW op kanaal 16 aan, ivm een aanvaring, maar die geeft niet thuis;
KWC laat de piepers afgaan geen reactie;

Klopt dit nog tot zover?
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”