GRIP 1 (Stroomstoring meldkamer) Politiebureau Mathildelaan - Eindhoven 01-09-2011

Auteur Topic: GRIP 1 (Stroomstoring meldkamer) Politiebureau Mathildelaan - Eindhoven 01-09-2011  (gelezen 5038 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Bernt

• Senior gebruiker
Ja, Brabant-Noord kan alle posten van Brabant Zuidoost alarmeren en ook andersom.  Dit gaat via het noodsysteem genoemd PANCRAS. Alleen wordt er dan altijd post totaal gealarmeerd.
Vermoed toch dat de VC-1 van BZO nu via PANCRAS alarmeerd, en BN alleen 112.

En het is nog steeds niet opgelost.
Lijkt me dat dit gebouw toch echt een Noodstroomvoorziening moet hebben,,,

Sebosch

• Forum gebruiker
  • 112 als elke seconde telt
Vermoed toch dat de VC-1 van BZO nu via PANCRAS alarmeerd, en BN alleen 112.

En het is nog steeds niet opgelost.
Lijkt me dat dit gebouw toch echt een Noodstroomvoorziening moet hebben,,,

Ze werken met noodstroom, want de alarmering van daarnet komt vanuit GMS gezien de tekst.  In de VC1 zit geen GMS en PANCRAS???

Sebosch

• Forum gebruiker
Ze werken met noodstroom, want de alarmering van daarnet komt vanuit GMS gezien de tekst.  In de VC1 zit geen GMS en PANCRAS???

Ik denk gezien het tijdstip dat de centralisten vanuit Eindhoven al vanuit Den Bosch hun werk doen. En dan heb je GMS en andere systemen weer paraat.

Bernt

• Senior gebruiker
Nou, als ik na de tekst kijk is het zelf getypt.

Lijk me sterk dat ze in Brabant-Noord even de GMS tekst aanpassen, omdat er een paar centralisten uit ZOB komen :P

En wat ik door kreeg, ze hadden het 112 deel overgenomen. Maar die centralist heeft inmiddels van dienst gewisseld, kan natuurlijk dat ze daar nu wel zitten.

Sebosch

• Forum gebruiker
Nou, als ik na de tekst kijk is het zelf getypt.

Lijk me sterk dat ze in Brabant-Noord even de GMS tekst aanpassen, omdat er een paar centralisten uit ZOB komen :P

En wat ik door kreeg, ze hadden het 112 deel overgenomen. Maar die centralist heeft inmiddels van dienst gewisseld, kan natuurlijk dat ze daar nu wel zitten.

Zo werkt dat niet, GMS hoeft niet aangepast te worden. Vanuit Eindhoven kunnen ze in Den Bosch via back-up systemen zo inloggen op hun eigen GMS systemen. Ja in de ICT wereld kan tegenwordig heel veel.

Hier is een procedure voor die voor beide meldkamers geld.

Bernt

• Senior gebruiker
Oke! Het lijkt nog wel zelf getypt te worden. Misschien fanatieke centralist

Bernt

• Senior gebruiker
Zo werkt dat niet, GMS hoeft niet aangepast te worden. Vanuit Eindhoven kunnen ze in Den Bosch via back-up systemen zo inloggen op hun eigen GMS systemen. Ja in de ICT wereld kan tegenwordig heel veel.

Hier is een procedure voor die voor beide meldkamers geld.
Grip 1 t/m prio 2 oliespoor zijn door de centralisten van BN afgegeven.
Centralist die nu nachtdienst hebt, moet gelijk naar Den Bosch rijden.
Voorlopig nog niet opgelost

brw arie

• Senior gebruiker
  • one misson one goal
onlangs een rondleiding gehad voor mijn hbt cursus op meldkamer den bosch. daar staat 24uur spullen klaar om als er iets dergelijks gebeurd zij in een bus kunnen stappen richting eindhoven en daar een gedeelte van de meldkamer kunnen gebruiken om meldingen uit te geven. dit wordt ook geoefend. vice versa gebeurd dit ook. dus denk dat er centralisten in dat geval richting den bosch gaan en daar de meldingen behandelen.
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt

Bernt

• Senior gebruiker
Ja wat ik bregeep, gingen de centralisten van ZOB gelijk als hun dienst begon naar de GMK van BN

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden

Er kan veel in de ICT-wereld, maar elke meldkamer heeft zijn eigen GMS-server. Voor zover ik weet kunnen lokale procedures alleen via een lokale server uitgevoerd worden. Dus de KVT, dienstroosters, etc. Als men vanaf meldkamer X gebruik kan maken van de GMS-server Y, dan zou dat het interregionaal alarmeren 10x makkelijker maken. Dan zou men interregionaal op de eigen codes kunnen alarmeren, conform dienstroosters, etc. Dat gebeurt in de dagelijkse praktijk ook niet, dus waarom het ineens wel zou kunnen als een meldkamer plat ligt dat begrijp ik even niet...