Schietpartij (Extase Discotheek) Molenbuurt - Alkmaar 03-09-2011

Auteur Topic: Schietpartij (Extase Discotheek) Molenbuurt - Alkmaar 03-09-2011  (gelezen 5564 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 7 september 2011, 16:15:11
Binnen AA bestaan er nog wat hardnekkige misverstanden over het dragen van dit vest en het normale witte vest over elkaar. Dit zou de bewegingsruimte onnodig beperken en nauwelijks voordelen bieden. Toch is dit vest veel beter bestand tegen grotere kalibers dan het witte vest. Het over elkaar dragen blijkt uit tests geen negatieve gevolgen te hebben...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

wesses

• VPK in opleiding
  • Forum gebruiker
  • Doe dat gene waar je plezier in hebt!
Reactie #11 Gepost op: 7 september 2011, 16:50:26
Ik liep er de betreffende ochtend nog langs, (werkzaam in Alkmaar).
Dit was rond een uurtje of half 9, nog veel politie op de been, recherche team was nog bezig met spoort onderzoek.
Bordjes met cijfers stonden nog op de grond.
Best heftig!

Ik heb vandaag vernomen dat de betreffende discotheek zijn deuren moet sluiten.
link: http://www.dichtbij.nl/groot-alkmaar/regio/artikel/2138944/extase-met-onmiddelijke-ingang-dicht-na-schietpartij-update.aspx
VPK in opleiding

sylvester1986

• Gast
Reactie #12 Gepost op: 7 september 2011, 21:48:05
Mooi afgeleid  ;D

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #13 Gepost op: 8 september 2011, 09:09:07
Binnen AA bestaan er nog wat hardnekkige misverstanden over het dragen van dit vest en het normale witte vest over elkaar. Dit zou de bewegingsruimte onnodig beperken en nauwelijks voordelen bieden. Toch is dit vest veel beter bestand tegen grotere kalibers dan het witte vest. Het over elkaar dragen blijkt uit tests geen negatieve gevolgen te hebben...

Ik heb hier een aantal keren navraag over gedaan en kreeg steeds dit antwoord:
"In AA zijn de mate van bescherming van de witte vesten en die van de oude zwarte vesten naast elkaar gelegd en de conclusie was dat de witte vesten zelfs meer bescherming bieden dan de oude zwarte vesten. Zelfde kaliber bescherming, maar ook naald en steekwerend. Het enigste voordeel dat de oude zwarte vesten bieden is dat ze een iets groter oppervlak beschermen." Aldus verschillende IBT docenten van AA.

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #14 Gepost op: 8 september 2011, 10:43:33
Ik heb hier een aantal keren navraag over gedaan en kreeg steeds dit antwoord:
"In AA zijn de mate van bescherming van de witte vesten en die van de oude zwarte vesten naast elkaar gelegd en de conclusie was dat de witte vesten zelfs meer bescherming bieden dan de oude zwarte vesten. Zelfde kaliber bescherming, maar ook naald en steekwerend. Het enigste voordeel dat de oude zwarte vesten bieden is dat ze een iets groter oppervlak beschermen." Aldus verschillende IBT docenten van AA.
Dan vraag ik me af of er wel keramische platen (of andere zwaardere beschermingsmiddelen) in de vesten kunnen. Want zonder
dan is het inderdaad zelfde kaliber bescherming als de witte. Maar als je zo'n plaat er in doet dan heb je ook voor zwaardere
kalibers. Hangt het er natuurlijk nog wel van af wat voor plaat er in gaat.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #15 Gepost op: 8 september 2011, 17:49:31
Dan vraag ik me af of er wel keramische platen (of andere zwaardere beschermingsmiddelen) in de vesten kunnen. Want zonder
dan is het inderdaad zelfde kaliber bescherming als de witte. Maar als je zo'n plaat er in doet dan heb je ook voor zwaardere
kalibers. Hangt het er natuurlijk nog wel van af wat voor plaat er in gaat.

Als ik me niet vergis zit er in de nieuwe zwarte vesten helemaal geen plaat meer ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

r1200gs

• Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 8 september 2011, 18:23:30
nee en dan heb je net zoveel bescherming als je witte vestje.

SimonSt

• Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 8 september 2011, 18:33:25
Valt Alkmaar onder NHN? Hoor altijd dat A-A het niet zo op de vesten heeft?

Alkmaar is de centrumgemeente van NHN (Noord-Holland Noord). Dus ja, maar heeft dus niets met A-A (Amsterdam-Amstelland) te maken. ZaWa (Zaanstreek-Waterland) ligt er nog tussen.

SimonSt

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 8 september 2011, 18:38:44
Ach ja, Extase. Ben er zelf ook wel eens geweest (kom oorspronkelijk daar uit de buurt), maar was mijn muziek niet. Een disco vind ik toch ook te massaal.
Maar wat ik wil zeggen is dat Extase altijd al een naam had, maar geldt dat eigenlijk niet voor elke discotheek?

De Molenbuurt is ook geen lekkere straat, veel te achteraf, donker etc.
Vroeger waren daar ook veel bushaltes, dat was altijd snel uitstappen en langs De Vest/zwembad de stad in.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #19 Gepost op: 9 september 2011, 16:28:31
nee en dan heb je net zoveel bescherming als je witte vestje.

Met als extra dat de zwar(t)e vesten een liesbeschermer hebben én wat beter om de schouders zitten.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !