GRIP 3 Zeer grote brand (zoetwarenfabriek) Astra Faam Frisia Hermesweg - Harlingen 05-09-2011

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer grote brand (zoetwarenfabriek) Astra Faam Frisia Hermesweg - Harlingen 05-09-2011  (gelezen 41573 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

PingPong

  • Reanimatie / AED Bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,920
  • Burgerhulpverlener Harlingen e.o.
    • Scannernet
Harlingen, wereldstad! <3


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Wat ik mij nu afvraag is, waarom de sirenes niet zijn afgegaan in de dorpen onder de rook, aangezien de donkere zwarte rook zeer schadelijk is. De politie moest de mensen hiervoor waarschuwen. In Nederland hebben we om de zoveel kilometer een hele grote paal staan met een sirene, dat ding kan ook werken buiten de maandelijkse proeftesten. De bewoners van de dorpen hadden echt wel in de gaten dat er wat goed mis was en Omrop Fryslân deed al bericht van de brand, dus inprincipe kon het. Dan had de politie ook extra mankracht, mocht er een andere calamiteit zijn.

Is er iemand met een verklaring hiervoor?


PingPong

  • Reanimatie / AED Bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,920
  • Burgerhulpverlener Harlingen e.o.
    • Scannernet
Wat ik mij nu afvraag is, waarom de sirenes niet zijn afgegaan in de dorpen onder de rook, want het blijft schadelijk. De politie moest de mensen hiervoor waarschuwen. In Nederland hebben we om de zoveel kilometer een hele grote paal staan met een sirene, dat ding kan ook werken buiten de maandelijkse proeftesten. De bewoners van de dorpen hadden echt wel in de gaten dat er wat goed mis was en Omrop Fryslân deed al bericht van de brand, dus inprincipe kon het. Dan had de politie ook extra mankracht, mocht er een andere calamiteit zijn.

Is er iemand met een verklaring hiervoor?

Dat is wat ik me ook af vroeg.. vooral om dat GRIP-3 is vrijgegeven. Zelf weet ik dat GRIP-3 onder andere betekent dat er kans op gevaarlijke / giftige stoffen, en hierbij het luchtalarm zou moeten af gaan.
Harlingen, wereldstad! <3


sylvester1986

  • Gast
Nu is er een Grip 3 in Friesland en de sirenes gaan in HEEL Friesland niet af, maar kan degene dan geen selectie maken zodat er in andere delen van Friesland toch een maandelijkse test plaatsvindt ?


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Dat is wat ik me ook af vroeg.. vooral om dat GRIP-3 is vrijgegeven. Zelf weet ik dat GRIP-3 onder andere betekent dat er kans op gevaarlijke / giftige stoffen, en hierbij het luchtalarm zou moeten af gaan.

Deels waar. Meestal als het luchtalarm afgaat is het een GRIP-3 situatie, maar kan ook met andere situaties met bedreiging voor de bevolking.

@Sylvester1986

Al hadden ze het wel gedaan, dan wisten de mensen wel dat ze de ramen moesten dichtdoen. Bijvoorbeeld eerst om 11.00 in de dorpen met bedreiging van de rook en om 12.00 in de rest van Fryslân. Maar, de keuze is nu eenmaal zo gemaakt dat hij helemaal niet meer afging.

Misschien wilden ze een herhaling van het incident Dronrijp (sirene in heel Fryslân) voorkomen, wat voor veel vragen zorgde.


PingPong

  • Reanimatie / AED Bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,920
  • Burgerhulpverlener Harlingen e.o.
    • Scannernet
Ik ga morgen nog even erheen om video's en foto's te maken van een dag na de brand.
Harlingen, wereldstad! <3


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
En die man in de blauwe kleding is een medewerker van Astra Faam Frisia.

En zijn functie is?

BHV...?  :-\


sylvester1986

  • Gast
En zijn functie is?

BHV...?  :-\
Ik weet zo niet wat hij is, maar op foto 4 zie je hem beter.
http://www.112fryslan.nl/news/6963


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Sorry, maar we hebben hier te maken met of een briljante HV-er of een stelletje ongeregeld wat niet weet dat ze zich in de gevarenzone bevinden.

Want of dat clubje gaat morgen aan de zuurstoffles of dat broekpak staat daar fijn zijn fles leeg te lurken voor de k*t z'n k*t.

Dus wie weet hoe het zit: lock 'n load, me hearties!


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Sorry, maar we hebben hier te maken met of een briljante HV-er of een stelletje ongeregeld wat niet weet dat ze zich in de gevarenzone bevinden.

Want of dat clubje gaat morgen aan de zuurstoffles of dat broekpak staat daar fijn zijn fles leeg te lurken voor de k*t z'n k*t.
Ik ben bang dat het een vrijwillige brwman is die bij het bedrijf werkt, en ter plaatse heeft besloten dan maar een helm op zijn hoofd te zetten, ademlucht toestel om en werken maar. :-X
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.