GRIP 3 Zeer grote brand (zoetwarenfabriek) Astra Faam Frisia Hermesweg - Harlingen 05-09-2011

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer grote brand (zoetwarenfabriek) Astra Faam Frisia Hermesweg - Harlingen 05-09-2011  (gelezen 42632 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
DAT... - mijn beste jemama11 - is in dat geval nog minder dan een nono.

En dan mag wat mij betreft elke bevelvoerder danwel OvD dit even gaan uitleggen.

Dit slaat echt helemaal nergens op.

JackM

• HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
DAT... - mijn beste jenama11 - is in dat geval nog minder dan een nono.

En dan mag wat mij betreft elke bevelvoerder danwel OvD dit even gaan uitleggen.

Dit slaat echt helemaal nergens op.
Hmhm ik dacht eerst dat ik het niet goed zag, in overall en al. Elke bevelvoerder van mijn korpsje zou vragen of je gek geworden bent.  :'(
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.

Diamondback

• Senior gebruiker
Zelfs dat vind ik discutabel. Het afvragen of je gek geworden bent.

De maat bluslaars tegen je achterste om je richting afzetlint te bewegen is de enige juiste reactie. Want als het misgaat, dan is die bevelvoerder medeverantwoordelijk.

sylvester1986

• Gast
p2kflex
22:33:28 05-09-11GROUP-1PRIO 3 GRAAG VOOR AFLOSSING NAAR HERMESWEG HARLINGEN
0300055BRW Veiligheidsregio Friesland (Monitorcode)
0303060BRW Veiligheidsregio Friesland (OvD Zuid - West)
0303870BRW Wunseradeel (Witmarssum) (Commandant)
0303872BRW Wunseradeel (Witmarssum) (Blusploeg)

Professor in fictie

• Forum gebruiker
  • ^Samen sta je sterk^
We zijn weer lekker aan het oordelen hier op het forum, laat ik wel mijn idee over het blauwe overall probleem geven:

Op een van de foto's zie ik de betreffende medewerker op een heftruck spullen bij de brandhaard verwijderen, mijn vermoeden is dan ook dat de beste man in overleg met een hele slimme BV of OVD ademlucht heeft omgekregen zodat hij veilig zijn bijdrage kan leveren aan de bestrijding van het incident en niet morgen de rest van de dag in het ziekenhuis door te brengen met zijn longen vol troep.

Als hele slimme OVD laat je een voorlichter even zijn uitrukpak uitlenen aan de heftruckchauffeur (zonder blauwe schouderstukken)

@Maurice
Klok en klepel waarde heer, klok en klepel.

Verrijk je kennis eerst eens via http://nl.wikipedia.org/wiki/Geco%C3%B6rdineerde_Regionale_Incidentbestrijdings_Procedure
En verbaas je vervolgens over de bijna oneindige hoeveelheid kennis die dit prachtige forum herbergt.
Freude am Fahren

JackM

• HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
We zijn weer lekker aan het oordelen hier op het forum, laat ik wel mijn idee over het blauwe overall probleem geven:

Op een van de foto's zie ik de betreffende medewerker op een heftruck spullen bij de brandhaard verwijderen, mijn vermoeden is dan ook dat de beste man in overleg met een hele slimme BV of OVD ademlucht heeft omgekregen zodat hij veilig zijn bijdrage kan leveren aan de bestrijding van het incident en niet morgen de rest van de dag in het ziekenhuis door te brengen met zijn longen vol troep.

Als hele slimme OVD laat je een voorlichter even zijn uitrukpak uitlenen aan de heftruckchauffeur (zonder blauwe schouderstukken)

@Maurice
Klok en klepel waarde heer, klok en klepel.

Verrijk je kennis eerst eens via http://nl.wikipedia.org/wiki/Geco%C3%B6rdineerde_Regionale_Incidentbestrijdings_Procedure
En verbaas je vervolgens over de bijna oneindige hoeveelheid kennis die dit prachtige forum herbergt.
Al die brandweerlui hebben immers voor jan snot een cursus gekregen om met ademlucht te lopen. Is dus niets slims aan, die man heeft daar als heftruckchauffeur niets te zoeken met ademlucht om.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.

Diamondback

• Senior gebruiker

Prof:

Je gaat op voor het slechtste idee van Nederland.

Uiteindelijk is de bevelvoerder of OvD verantwoordelijk. Als het misgaat, is deze de sjaak. Met nadruk op .. Zelfs als je die persoon een bluspak aantrekt en het gaat mis (storing ademlucht... altijd leuk...) en de burger stikt de moord...

Dit is niet voor herhaling vatbaar.

MarcoIF

• Forum gebruiker
    • RotterDamse Vos
BHV'er hebben niks te zoeken bij branden/incidenten in deze omvang,
opzouten en het overlaten aan geoefend personeel.

Die ene keer dat ze een gasbakje blussen eens per jaar staat volledig buiten kijf tegenover dit soort incindenten.
Ga er dan niet als piet BHV peen bij staan kijken..
Beetje intressant met je adembescherming en je Gallet helm opstaan in je polo en spijkerbroekje help je verder niemand mee toch ?
Beter kwijt dan rijk en achter het lint ermee !
Die gast moet je lekker naar huis sturen met de boodschap zijn vrouw een fruitmand danwel bevruchting ervan te bezorgen...Lutser.. ;D

Shovel/heftruck chauffeurs kunnen hier in deze situaties een veel betere hulp voor de hulpverlening zijn mits ze bekwaam zijn met ademlucht/kleding.
Dat kan nut hebben..

Heb hier nog spekkies liggen,
wees snel want ze worden schaars  ;D
Groetjes, Marco

stammie

• Senior gebruiker
  • Het moet, dus het kan!
p2kflex
17:35:21 05-09-11GROUP-1GRAAG COH OPHALEN IN HARLINGEN
0303068BRW Veiligheidsregio Friesland (OvD Oost)
0303710BRW Smallingerland (Drachten) (HA ploeg 1)
0303711BRW Smallingerland (Drachten) (HA ploeg 2)

stammie

• Senior gebruiker
  • Het moet, dus het kan!
p2kflex
02:53:42 06-09-11GROUP-1MET PM NAAR HARLINGEN VOOR AFLOSSING 024832
0302386BRW Franekeradeel (Franeker) (Bruggen)
0303062BRW Veiligheidsregio Friesland (OvD Noord - West)
0303272BRW Franekeradeel (Franeker) (Blusploeg 2)
0303275BRW Franekeradeel (Franeker) (Bevelvoerder ploeg 2)
0303289BRW Franekeradeel (Franeker) (Monitorcode)