GRIP 3 Zeer grote brand (zoetwarenfabriek) Astra Faam Frisia Hermesweg - Harlingen 05-09-2011

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer grote brand (zoetwarenfabriek) Astra Faam Frisia Hermesweg - Harlingen 05-09-2011  (gelezen 42293 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Scannernet.nl

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 240
  • Neem ook eens een kijkje op www.scannernet.nl
    • www.scannernet.nl
p2kflex
06:53:58 06-09-11GROUP-1graag opkomen voor aflos HERMESWEG 4 HARL Inzet 024632
0302390BRW Harlingen (Groepscode Bruggen)
0303321BRW Harlingen (Bevelvoerder ploeg 1)
0303322BRW Harlingen (Blusploeg 1)
0303323BRW Harlingen (Blusploeg 2)
0303324BRW Harlingen (Bevelvoerder ploeg 2)
0303328BRW Harlingen (Chauffeursploeg 1)
0303329BRW Harlingen (Chauffeursploeg 2)
0303330BRW Harlingen (Commando)
0303337BRW Harlingen (Blusploeg 3)
0303338BRW Harlingen (Bevelvoerder ploeg 3)
0303339BRW Harlingen (Chauffeursploeg 3)


Er wordt nog steeds nageblust. Vannacht is er met een kraan een groot gedeelte van de restanten van de loods neergehaald. Het is de verwachting dat het nablussen nog de gehele middag gaat duren.
Neem ook eens een kijkje op Scannernet.nl voor Live Scanners, Live AIS, het laatste nieuws en foto's uit de regio


PingPong

  • Reanimatie / AED Bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,920
  • Burgerhulpverlener Harlingen e.o.
    • Scannernet
Klopt het dat de brandweer nog steeds aan het nablussen is? En is de Hermesweg nog steeds gestremd?
Harlingen, wereldstad! <3


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
BHV'er hebben niks te zoeken bij branden/incidenten in deze omvang,
opzouten en het overlaten aan geoefend personeel.


Zozo,jij durft wat te zeggen,BHVer zijn wel de mensen welke het bedrijf kennen en zij kunnen zeer waardevol zijn bij het inzichtelijk maken van de gevaarszetting en zij weten wat de specifieke gevaren zijn van het object dus niks opzouten zij zijn de bedrijfsdeskundige en niet het geoefend personeel.

maar ja als ambtenaar zul je het wel beter weten.


Edwin112

  • ex-Militair Klu
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 328
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Zozo,jij durft wat te zeggen,BHVer zijn wel de mensen welke het bedrijf kennen en zij kunnen zeer waardevol zijn bij het inzichtelijk maken van de gevaarszetting en zij weten wat de specifieke gevaren zijn van het object dus niks opzouten zij zijn de bedrijfsdeskundige en niet het geoefend personeel.

maar ja als ambtenaar zul je het wel beter weten.
Voor de beginfase zijn ze zeer handig, mits ze goed zijn opgeleid ja.. Maar als het eenmaal een uitslaande situatie is als deze, zie ik niet in waarom de BHVer van mijn bevelvoerder een ademucht toestel omgehangen krijgt
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Laten we ophouden over deze man. Misschien is hij wel degelijk opgeleid in het gebruik van ademlucht en kan hij door even wat zaken aan te wijzen van zeer grote waarde zijn voor de verdere aanpak. We zullen het echter niet weten.
Bijdragen op persoonlijke titel.




Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Dat is wat ik me ook af vroeg.. vooral om dat GRIP-3 is vrijgegeven. Zelf weet ik dat GRIP-3 onder andere betekent dat er kans op gevaarlijke / giftige stoffen, en hierbij het luchtalarm zou moeten af gaan.

Klassieke fout. Als de sirenes gaan dan moet er bestuurlijk worden opgeschaald naar GRIP-3 ivm de impact die dat veroorzaakt.
Niet andersom, dat bij een bestuurlijke opschaling naar GRIP-3 ook automatisch de sirenes moeten gaan.


laksappie

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 175
  • brandweervollenhove.nl
Ik heb het idee dat de ademluchtdrager in de blauwe overall.(volgens mij meerdere).
Gewoon eigen spul van het bedrijf heeft nieuwe helm en volgens mij niet dezelfde ademcillinders dan die van de andere korpsen.
Als ik het goed zie hoor.
Ik zou het wel onverantwoord vinden ook als is het een vrw. brw.man dat hij dan in deze kleding daar rondt loopt.


DennisVenemaFotografie

  • Fotojournalist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 736
  • www.dennisvenema.nl - Persfotografie -
    • Dennis Venema Fotografie
Ik heb het idee dat de ademluchtdrager in de blauwe overall.(volgens mij meerdere).
Gewoon eigen spul van het bedrijf heeft nieuwe helm en volgens mij niet dezelfde ademcillinders dan die van de andere korpsen.
Als ik het goed zie hoor.
Ik zou het wel onverantwoord vinden ook als is het een vrw. brw.man dat hij dan in deze kleding daar rondt loopt.

Heren.. en wat nou als de persoon in kwestie de enige is in de omgeving die een heftruck kan besturen? Ik denk inderdaad dat deze persoon werkzaam is bij het getroffen bedrijf, of dat het een brandweerman is die toevallig in de buurt was. Denk dat je bij een brand met zo'n omvang elke vorm van hulp kunt gebruiken.
DennisVenemaFotografie www.dennisvenema.nl - 112Midden-Groningen.nl