Met alle respect naar iedereen toe, maar wat een onzin discussie. Uiteraard gebeuren er ongelukken, zowel met OGS en zonder OGS. Is dit meteen dan de schuld van degene die het voorrangsvoertuig rijdt? Ik ben niet op de hoogte van de CBS statistieken met percentages, maar ik denk dat de meeste ongevallen gebeuren door onoplettendheid van de "gewone" bestuurder, even telefoneren, kletsen met de bijrijder, te hard rijden en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik ken heel veel mensen welke voor hun werk met OGS mogen rijden en allemaal rijden ze liever zonder dan met. Ik weet ook dat er tegenwoordig ook goede opleidingen wordt gegeven om te leren rijden met OGS. Ik zie bij ons in de stad en paar keer per jaar een auto van de politieschool rijden met OGS waarin de aspirant agenten leren om te gaan met OGS en het verkeer. Als ik dan hiervoor even aan de kant moet, heb ik geen moeite mee, buiten het feit dat ik dit volgens de wet moet. (uiteraard zal hier wel commentaar op komen)
Wellicht dat men over een paar jaar voor JOU met OGS moeten rijden omdat jij in een noodsituatie zit. Ga je dan ook aangeven dat je dit liever niet meer hebt omdat het een extra gevaarzetting op de weg is en de kans op ongevallen verhoogt?
De oplossing is dan heel simpel. Lever je rijbewijs in en ga lekker achter de geraniums zitten. Naar mijn mening bij JIJ dan het gevaar op de weg, welke niet kan omgaan met een naderende OGS voertuig en voor extra gevaarzetting zorgt.