Dan nog maar even mijn input geven. Het rijden met OGS voor de dierenambulance moet kunnen m.i.
Daar moeten dan wel duidelijke afspraken voor gemaakt worden en zullen er regelgevingen voor moeten worden aangepast. Het probleem alleen is dat men werkt met vrijwilligers en dat het orginisatorisch mogelijk wat lastiger ligt.
Zelf ben ik nu ruim 8 jaar chauffeur in voertuigen met OGS. Dit heb ik bij verschillende diensten/bedrijven gedaan. Hierbij heb ik zelfs meerdere malen over grotere afstanden met OGS gereden. Zowel in grote steden als in buitengebieden.
Door mijn ervaring ben ik van mening dat men in de grotere steden minder opletten of meer maling aan je hebben. In de buitengebieden maken mensen meer en eerder ruimte voor je. Dit komt niet alleen omdat er minder verkeer is op de weg.
Even voor jullie beeldvorming enkele voorbeelden van OGS ritten die ik heb uitgevoerd: Den Haag - Amsterdam, Amsterdam - Utrecht, Amsterdam - Utrecht. Verder in de Provincie Gelderland, Utrecht en Noord-Holland meerdere OGS ritten gehad. Daarbij ook met hogere snelheid gereden ( 200 +)