Risico's tijdens het rijden met Optische en geluidssignalen (OGS)

Auteur Topic: Risico's tijdens het rijden met Optische en geluidssignalen (OGS)  (gelezen 103791 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #100 Gepost op: 23 oktober 2012, 22:55:36
Ik kan me er ook wat bij voorstellen ja, maar dat vind ik ook niet erg storend. Het is meer het gebrek aan actie/daadkracht/duidelijkheid. Blijft 'ie staan? Gaat 'ie rijden? Ik denk dat de fietsers daardoor van de wijs raken. Neemt niet weg dat ik zelf als fietser gewoon zou stoppen en ruimte bieden!
Absoluut ja, daadkrachtig en zelfverzekerd komt de bestuurder niet over in elk geval.... ::)
greetz,  Enrique

sylvester1986

• Gast
Reactie #101 Gepost op: 30 oktober 2012, 17:56:21
(3:06)
HULPDIENSTEN MET SPOED 4
 SvanderValk

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #102 Gepost op: 30 oktober 2012, 19:19:14
(3:06)

En het gevaar zit hem in het hard (A1) rijden binnen de bebouwde kom en als een ''blinde'' ergens een hoek om willen rijden  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #103 Gepost op: 30 oktober 2012, 21:11:12
En het gevaar zit hem in het hard (A1) rijden binnen de bebouwde kom en als een ''blinde'' ergens een hoek om willen rijden  :-X
gewoon een zwaar beroerd aangesneden bocht dus....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

sylvester1986

• Gast

HAVP

• Blauw
  • Senior gebruiker
Reactie #106 Gepost op: 1 juli 2013, 10:36:56
Citaat van: Sylvester link=msg=1179588 date=1372660304
Gaat op een haar na goed (0:54) :o
ambu 12-151 + 12-157 a1 reanimatie/hersenbloeding, spoedvervoer naar het ziekenhuis.
112velserbroek

En gewoon weer verder fietsen... Óngelofelijk... Dan vraag ik me echt af: Hoor je niks? Zie je niks? Of mankeer je iets?

Knap dat de chauffeur zo professioneel is om een aanrijding te voorkomen en ook nog zichzelf in kan houden. Ik denk dat menigeen het raam geopend had en wat kreten richting die dame had geslingerd.

En inderdaad: Als voorrangsvoertuig moet je extra voorzichtig zijn maar snap ook dat je niet kunt wachten tot alles en iedereen stilstaat en dan weer doorrijdt want dan kun je net zo goed op de fiets gaan.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #107 Gepost op: 1 juli 2013, 13:41:06
Citaat van: HAVP link=msg=1179611 date=1372667816
En inderdaad: Als voorrangsvoertuig moet je extra voorzichtig zijn maar snap ook dat je niet kunt wachten tot alles en iedereen stilstaat en dan weer doorrijdt want dan kun je net zo goed op de fiets gaan.

Ik heb het over bovenstaand filmpje al eens eerder gezegd, die fietser heeft daar normaliter voorrang. Je moet er dus als voorrangsvoertuig vanuit gaan dat fietsers er daar ook vanuit gaan dat ze voorrang hebben... En daar moet je dus op anticiperen  e050

Als je het filmpje bekijkt is de fietser ook al een redelijk eind op de weg op het moment dat de ambu in de remmen moet/gaat.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Reactie #108 Gepost op: 1 juli 2013, 16:01:10

Als je het filmpje bekijkt is de fietser ook al een redelijk eind op de weg op het moment dat de ambu in de remmen moet/gaat.
Als ik het zo bekijk, is de fietser. Inderdaad al op de kruising. Daar komt bij dat vlak daarvoor de ambulance nog helemaal links reed. Ik kan mij voorstellen dat, als de fietser gekeken zou hebben, het best mogelijk is dat de fietser de ambulance dus links zag rijden en nooit verwacht had dat deze dus rechtsaf zou slaan.

RuudF

• Senior gebruiker
Reactie #109 Gepost op: 1 juli 2013, 16:18:27
Aan de andere kant zou je, als fietser je, ook kunnen stellen op het standpunt: er komt met spoed een voorrangsvoortuig aan, ik wacht even met het oprijden van de kruising/rotonde totdat deze voorbij is, ook al zou ik eigenlijk voorrang hebben.
Als fietser is dat overigens wel een veilige en levensbehoudende instelling die helaas slechts weinigen hanteren.
Ik kan me heel goed voorstellen dat deze fietser de ambu niet heeft gehoord vanwege de bekende oordopjes met luide muziek en zoals gebruikelijk niet over de schouder heeft gekeken voordat de rotonde werd opgereden, dan was de ambu namelijk al gezien en had de fietser wel gewacht.
Het feit dat de fietser doodgemoedereerd zijn weg vervolgd alsof er niets aan het handje is bevestigd mijn bovenstaande vermoeden.

Ruud