Stage Verpleegafdeling Cardiologie

Auteur Topic: Stage Verpleegafdeling Cardiologie  (gelezen 6612 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Romeo Mike

• Student Master Verpleegkunde (Universiteit Antwerpen)
  • Junior gebruiker
  • **
Gepost op: 8 september 2011, 20:16:33
Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort stagelopen op de afdeling Cardiologie. Nu vroeg ik mij af welke spullen je vaak gebruikt op de afdeling
en waarvan het handig is om ze zelf aan te schaffen, zoals een kocher, stethoscoop en dergelijke.
Wie kan mij daar bij helpen?

Alvast bedankt!

Romeo Mike

Sesamzaadje

• Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • Eenheid ZWB
Reactie #1 Gepost op: 8 september 2011, 23:47:04
Hoi Romeo Mike,

Ik begin zelf binnenkort op cardiologie. Ik heb vanuit mijn werkgever niks gehoord over materiaal zelf aanschaffen. Ik ga ervan uit dat als ik iets nodig heb dat ik dat van het ziekenhuis kan gebruiken of krijg.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.

EdwinC

• IC-verpleegkudige i.o.
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #2 Gepost op: 15 september 2011, 11:19:39
Hoi Romeo Mike,

Een schaar en kocher zijn handig, dat zul je redelijk vaak gebruiken. Ik kreeg toentertijd de benodigdheden van mijn werkgever.
Een stethoscoop zul je niet gebruiken, tenzij er handmatig een tensie gemeten moet worden. Ook de stethoscopen zullen daar aanwezig zijn.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, mocht je nog vragen hebben;vraag maar raak;)

Succes!

medic

• SEH/CCU-verpleegkundige
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #3 Gepost op: 15 september 2011, 16:47:41
Hoi Romeo Mike,

Niets aanschaffen! Alles is gewoon te verkrijgen via je werkgever

Suc6!
CCU-pleeg

Jim

• Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #4 Gepost op: 15 september 2011, 16:55:12
Een goed paar schoenen, waar je dagelijks vele kilometertjes op zal lopen en een horloge zodat je altijd weet wanneer je weer naar huis mag ;-)
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!

Romeo Mike

• Student Master Verpleegkunde (Universiteit Antwerpen)
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #5 Gepost op: 15 september 2011, 17:31:01
Hoi allemaal,

Ik ben deze week begonnen op cardiologie en heb het een en ander nog eens nagezocht. Een stethoscoop krijg ik in bruikleen.
Scharen zijn wel op de afdeling aanwezig, maar als je er een nodig hebt zijn ze nooit snel te vinden op de een of andere manier.
Ik heb inmiddels zelf een kocher, verbandschaar en een utilityschaar gekocht. Een verpleegkundig horloge had ik nog liggen
en die gebruik ik dus ook. Nu alleen nog een paar goede schoenen.

Bedankt voor alle reacties!

Romeo Mike

Lunatum

• Arts
  • Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 15 september 2011, 17:38:19
Ik zelf loop graag op klompen. Merk is geloof ik sanita. Voordeel is dat ze goed schoon te houden zijn. Crocks zie ik ook veel maar vind ik niet zo hygienisch met de gaatjes in de voorkant.

niels dh

• Forum gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 15 september 2011, 17:51:14
persoonlijk zou ik nooit zelf iets kopen van scharen , kochers enz , waarom kopen als je ze terug vind op de afdeling. ik koop liever paar goeie schoenen en goei stage kledij , dan kocher enz

maar toch wens ik je veel  succes op je stage .
Brandweerman Verpleegkundige

Steven78

• Senior gebruiker
  • Terug in de medische research
Reactie #8 Gepost op: 15 september 2011, 18:17:22
Stethoscoop moet je alleen doen als je hem vaker zal gebruiken. Je weet namelijk nooit welke collega 'm voor jou in zijn/haar vieze oren heeft gehad  ;D. Wat ik handig vind (maar desondanks nog steeds niet heb) is een kleine rekenmachine voor het bereiden en berekenen van infusievloeistoffen of de inloopsnelheid als de pompen weer eens op zijn. Bij verschillende winkels heb je die voor een paar euro met een soort wasknijper eraan, zodat je hem makkelijk kan meedragen. Een grote verbandschaar (ipv de standaardmaat) is ook handig, vooral voor het openknippen van drukverbanden in bijvoorbeeld de lies na catheterisatie. Sowieso is de grote schaar een 'must' als je wat grote handen hebt zoals ik....

Jim

• Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #9 Gepost op: 15 september 2011, 19:12:17
Op de CSA kun je vaak kochers krijgen die zijn afgekeurd voor de OK sets, maar toch goed te gebruiken zijn.
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!