Middelbrand (auto) Camping Beekhuizen Bovenallee - Velp 08-09-2011

Auteur Topic: Middelbrand (auto) Camping Beekhuizen Bovenallee - Velp 08-09-2011  (gelezen 4273 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Royofzo

• Senior gebruiker
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
p2kflex
21:57:09 08-09-11GROUP-1Prio 1 Voertuigbrand CAMPING BEEKHUIZEN BOVENALLEE 1 VLP 5331 ch06 (soort voertuig: auto)
0902454BRW Veiligheidsregio Gelderland Midden (OvD Rheden)
0902500BRW Rheden (Velp) (Blusploeg)
p2kflex
22:14:54 08-09-11GROUP-1Prio 1 Voertuigbrand CAMPING BEEKHUIZEN BOVENALLEE 1 VLP 9391 (soort voertuig: auto) (ch: 06) (Opschaling: middel incident)
0900020BRW Veiligheidsregio Gelderland Midden (Voorlichter van Dienst Oost piket)
0902454BRW Veiligheidsregio Gelderland Midden (OvD Rheden)

Zie echter maar 1 tankautospuit via P2000.

Bernt

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 8 september 2011, 22:18:30
Zie ook nergens Middelbrand staan. Wel Middelincident

Royofzo

• Senior gebruiker
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #2 Gepost op: 8 september 2011, 22:22:15
Er vanuit gaande dat het nog steeds een 'Voertuigbrand' betreft heb ik middelbrand neergezet. Wat zou het volgens jou moeten zijn dan?  ;)

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #3 Gepost op: 8 september 2011, 22:31:50
Er vanuit gaande dat het nog steeds een 'Voertuigbrand' betreft heb ik middelbrand neergezet. Wat zou het volgens jou moeten zijn dan?  ;)
Middel Incident is een aparte opschaling in de regio Gelderland-midden.

Bij een middel Incident komt er geen 2de TS. Het betekend alleen dat het een serieuze inzet is. Ik weet wel wat het meestal betekend, maar dat hou ik nog even voor me want dat is speculaas.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Royofzo

• Senior gebruiker
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #4 Gepost op: 8 september 2011, 22:36:00

Bij een middel Incident komt er geen 2de TS. Het betekend alleen dat het een serieuze inzet is. Ik weet wel wat het meestal betekend, maar dat hou ik nog even voor me want dat is speculaas.

Weer wat geleerd! Had er nog nooit van gehoord. Danku.  :)

Crashtender

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 8 september 2011, 22:41:38
Het gebeurt vaak dat er 1 TS wordt gealarmeerd maar dat het opgekomen personeel (vaak een veelvoud van de benogdigde 6 mensen) ook de 2e TS meeneemt. Als ze beide ter plaatse zijn en ook worden ingezet kan er opgeschaald worden zonder dat er een TS bij komt. Vaak wordt er dan wel een OVD of zoals in dit geval een voorlichter gealarmeerd.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 8 september 2011, 22:44:37
Het gebeurt vaak dat er 1 TS wordt gealarmeerd maar dat het opgekomen personeel (vaak een veelvoud van de benogdigde 6 mensen) ook de 2e TS meeneemt. Als ze beide ter plaatse zijn en ook worden ingezet kan er opgeschaald worden zonder dat er een TS bij komt. Vaak wordt er dan wel een OVD of zoals in dit geval een voorlichter gealarmeerd.

Echter is een middel-incident geen 2de TS incident. Vaak houd dat in dat er een grotere opschaling is in een andere kolom (politie bijvoorbeeld)

Danny722

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 9 september 2011, 00:04:14

Volgens mij volledige onzin en het antwoord van Crashtender lijkt me veel logischer. Maar goed, we zullen de foto's eens bekijken...overigens geen ambulancemeldingen, dus vanuit die tak zal sowieso geen "middelincident" gegeven zijn.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 9 september 2011, 00:07:08
Volgens mij volledige onzin en het antwoord van Crashtender lijkt me veel logischer. Maar goed, we zullen de foto's eens bekijken...overigens geen ambulancemeldingen, dus vanuit die tak zal sowieso geen "middelincident" gegeven zijn.

Ik kan 4 Middel-incidenten in GM noemen waarbij Geen 2de TS is ingezet. En dat weet ik heel heel erg zeker.

Danny722

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 9 september 2011, 00:10:02
Ik kan 4 Middel-incidenten in GM noemen waarbij Geen 2de TS is ingezet. En dat weet ik heel heel erg zeker.

Dan is natuurlijk de vraag welke...als je ze dan gelijk zou noemen O0
Ik zou namelijk niet weten waarom de brandweer op moet schalen als er geen extra brandweer noodzakelijk is. Indien er coördinatie tussen de hulpdiensten plaats moet vinden kan er GRIP 1 afgekondigd worden, maar bij dit incident is er ook geen melding voor de OvDG geweest (en die gaat vrijwel altijd via p2000, leert de ervaring), dus ook dat zal niet nodig geweest zijn.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding