Middelbrand (auto) Camping Beekhuizen Bovenallee - Velp 08-09-2011

Auteur Topic: Middelbrand (auto) Camping Beekhuizen Bovenallee - Velp 08-09-2011  (gelezen 4275 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #10 Gepost op: 9 september 2011, 00:12:45
Dan is natuurlijk de vraag welke...als je ze dan gelijk zou noemen O0
Ik zou namelijk niet weten waarom de brandweer op moet schalen als er geen extra brandweer noodzakelijk is. Indien er coördinatie tussen de hulpdiensten plaats moet vinden kan er GRIP 1 afgekondigd worden, maar bij dit incident is er ook geen melding voor de OvDG geweest (en die gaat vrijwel altijd via p2000, leert de ervaring), dus ook dat zal niet nodig geweest zijn.

Ik weet sowieso 2 incidenten op het Kieftveen in Voorthuizen. 1X Middelincident & Middelbrand. Dodelijk slachtoffer. en 1X alleen Middel-incident (1X TS) ook dodelijk.

Verder een melding van een kleine brand in een hennepkwekerij op de Klomperweg(?) in lunteren. waarbij 2 mensen zijn aangehouden.

Ik ben op zoek of ik ergens nog meldingen kan vinden.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 9 september 2011, 00:20:13
Ik zou namelijk niet weten waarom de brandweer op moet schalen als er geen extra brandweer noodzakelijk is.

Het is ook geen opschaling voor meer brandweer, maar een opschaling tussen de AC, OvD en de Voorlichter en vooral die laatste is hierin belangrijk.

Brambd

• Senior gebruiker
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #12 Gepost op: 9 september 2011, 11:54:22
Het is ook geen opschaling voor meer brandweer, maar een opschaling tussen de AC, OvD en de Voorlichter en vooral die laatste is hierin belangrijk.
Komt dus neer op:
Het gebeurt vaak dat er 1 TS wordt gealarmeerd maar dat het opgekomen personeel (vaak een veelvoud van de benogdigde 6 mensen) ook de 2e TS meeneemt. Als ze beide ter plaatse zijn en ook worden ingezet kan er opgeschaald worden zonder dat er een TS bij komt. Vaak wordt er dan wel een OVD of zoals in dit geval een voorlichter gealarmeerd.

roekeloos

• Forum gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 9 september 2011, 12:54:57
Het gebeurt vaak dat er 1 TS wordt gealarmeerd maar dat het opgekomen personeel (vaak een veelvoud van de benogdigde 6 mensen) ook de 2e TS meeneemt. Als ze beide ter plaatse zijn en ook worden ingezet kan er opgeschaald worden zonder dat er een TS bij komt. Vaak wordt er dan wel een OVD of zoals in dit geval een voorlichter gealarmeerd.

Misschien offtopic maar ik begrijp nooit zo goed waarom men als er meer mensen opkomen ook de tweede TS meenemen op voorhand, vertrouwt met het van tevoren afgesproken inzetvoorstel niet of vertrouwt men dan het uitvraagprotocol of inschattingsvermogen van de meldkamercentralist niet.... of.................?

En stel dat men dit om een of andere reden wel doet, gebeurt dit dan buiten medeweten van de meldkamer om dan?? Neem aan dat de zelf meegenomen 2e TS wel gekoppeld word aan het incident als men uitrukt, en aangeeft dat men meerijdt aan de meldkamer. als deze 2e TS  ingezet word dan kan er toch alsnog nader bericht middelbrand gegeven worden. 2e TS ingezet= middelbrand. Systeem ziet dat er nu 2 TSen aan incident gekoppeld staan dus zal niet een derde alarmeren bij nader bericht middelbrand.

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #14 Gepost op: 9 september 2011, 13:43:58
Middel Incident is een aparte opschaling in de regio Gelderland-midden.

Bij een middel Incident komt er geen 2de TS. Het betekend alleen dat het een serieuze inzet is. Ik weet wel wat het meestal betekend, maar dat hou ik nog even voor me want dat is speculaas.

Toch wel apart, ik heb het slechts 1x eerder gezien :

p2kflex
21:31:15 17-08-10GROUP-1Prio 1 Binnenbrand KIEFTVEEN 30 VTH 9291 (soort voertuig: caravan) (Opschaling: middel incident)
0900021BRW Gelderland Midden (Voorlichter West)
0900464BRW Gelderland Midden (Barneveld - OvD)
0900485BRW Gelderland Midden (Barneveld - Aansturing Navigatie)

brw arie

• Senior gebruiker
  • one misson one goal
Reactie #15 Gepost op: 9 september 2011, 14:06:59
Misschien offtopic maar ik begrijp nooit zo goed waarom men als er meer mensen opkomen ook de tweede TS meenemen op voorhand, vertrouwt met het van tevoren afgesproken inzetvoorstel niet of vertrouwt men dan het uitvraagprotocol of inschattingsvermogen van de meldkamercentralist niet.... of.................?

En stel dat men dit om een of andere reden wel doet, gebeurt dit dan buiten medeweten van de meldkamer om dan?? Neem aan dat de zelf meegenomen 2e TS wel gekoppeld word aan het incident als men uitrukt, en aangeeft dat men meerijdt aan de meldkamer. als deze 2e TS  ingezet word dan kan er toch alsnog nader bericht middelbrand gegeven worden. 2e TS ingezet= middelbrand. Systeem ziet dat er nu 2 TSen aan incident gekoppeld staan dus zal niet een derde alarmeren bij nader bericht middelbrand.

roekeloos,

bij ons gebeurd dit bijna standaard. de mensen zijn toch opgekomen, hebben de moeite genomen om te kijken en daarom rijd ts2 altijd prio 2of 3 erachteraan. misschien voor de motivatie, misschien op achterhand.

@jbz,

tuurlijk kan het voorkomen dat je op wil schalen zonder er brandweerwagens of direct grip van te maken door alleen een voorlichter of een ovd. in brabant noord wordt deze gewoon inkennis gesteld in gelderland midden hebben ze daar een term voor. kan altijd, je hoeft niet altijd grip te maken om een hoop poppetjes te krijgen.
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt

JackM

• HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 9 september 2011, 14:08:55
Voordeel van werken met roosters. Als binnen de opkomsttijd de ingeroosterden er zijn stappen de niet ingeroosterden alsnog uit. Zo krijgt iedereen de kans om aanwezig te zijn. Een 2e auto (het zij PM busje of e ts) er achter aan is echt uit den boze, die is niet opgeroepen dus gaat ook niet uit.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 9 september 2011, 14:10:47
Toch wel apart, ik heb het slechts 1x eerder gezien :

p2kflex
21:31:15 17-08-10GROUP-1Prio 1 Binnenbrand KIEFTVEEN 30 VTH 9291 (soort voertuig: caravan) (Opschaling: middel incident)
0900021BRW Gelderland Midden (Voorlichter West)
0900464BRW Gelderland Midden (Barneveld - OvD)
0900485BRW Gelderland Midden (Barneveld - Aansturing Navigatie)

Ik wist dat die opmerking ging komen. vroeger werd dat gekenmerkt als Middel-incident. ofzo, in ieder geval was de benaming iets anders.

Maar nogmaals het heeft niets met het aantal TS'sen te maken. het is een opschaling van de voorlichter. Net als dat de politie ook gele en groene codes heeft voor de persalarmeringen.

vision

• ar isoleerder brandpreventie harsco infra
  • Forum gebruiker
    • onze hobby
Reactie #18 Gepost op: 9 september 2011, 15:37:44
Auto uitgebrand bij camping Beekhuizen Velp

VELP - In de buurt van camping Beekhuizen in Velp is donderdagavond een auto uitgebrand. De auto, eigendom van een 37-jarige inwoonster van Velp, was waarschijnlijk gestolen. De politie kreeg rond tien uur een melding dat het voertuig in lichterlaaie stond. De brandweer heeft het vuur geblust.

De politie vond dat de auto wat vreemd tegen de boom stond wat het vermoeden van een aanrijding deed rijzen.

voor de foto zie link        
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/arnhem/9447413/Auto-uitgebrand-bij-camping-Beekhuizen-Velp.ece

Een bestuurder werd echter nergens aangetroffen. Na onderzoek ontdekte de politie dat de auto eigendom was van een inwoner van Velp. Die lag te slapen en verkeerde in de veronderstelling dat zijn auto op de oprit stond.

Brandstichting wordt niet uitgesloten

bron  de gelderlander

pm2008

• BHV / Manschap B / Plotter / chauffeur
  • Forum gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 9 september 2011, 15:50:55
Voordeel van werken met roosters. Als binnen de opkomsttijd de ingeroosterden er zijn stappen de niet ingeroosterden alsnog uit. Zo krijgt iedereen de kans om aanwezig te zijn. Een 2e auto (het zij PM busje of e ts) er achter aan is echt uit den boze, die is niet opgeroepen dus gaat ook niet uit.

Goh, waarom lopen er toch zoveel vrijwilligers weg >:( :'( :-X