Ik heb het in het algemeen niet op de VS, maar wat de bescherming van dieren betreft zijn ze daar een stuk verder ontwikkeld dan ons dierenbescherming-derdewereldland Nederland. Waar dieren nog als goederen worden beschouwd, waarbij zelfs het vermoorden slechts beschouwd wordt als "beschadiging". Achterlijk en schandalig.
Ik heb geen goed woord over voor asociale lafbekken die onschuldige dieren opzettelijk doodschoppen. Zulke beestachtige onmensen zouden m.i. - los van evt. andere straffen - zo spoedig mogelijk moeten worden gecastreerd, om te voorkomen dat die geestelijke afwijking wordt doorgefokt. Levenslang fokverbod dus!
Verder heb ik hier weinig aan toe te voegen, behalve dat het opzettelijk vermoorden van een nuttig en beschermd dier geen enkele relatie heeft met het per ongeluk doden van een dier, zoals het staan op een slak (wat mij helaas in het donker nog wel eens overkomt en me elke keer weer verdriet doet) - of het doden van parasieten zoals teken of vlooien, die je met hun steken fysiek schade kunnen toebrengen.