12 november 2011 Optocht rampenbestrijdingsvoertuigen Utrecht

Auteur Topic: 12 november 2011 Optocht rampenbestrijdingsvoertuigen Utrecht  (gelezen 12890 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Nils

  • Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 411
    • AmbuMedia
Gepost op: 10 september 2011, 20:46:46
Grootse optocht van rampenbestrijdingsvoertuigen
Het Calamiteitenhospitaal van het UMC Utrecht en Ministerie van Defensie viert in november 2011 zijn 20 jarig bestaan. Er worden tussen 12 en 20 november diverse activiteiten georganiseerd.
De week start met een publieksdag op zaterdag 12 november. Als teaser van deze dag zal (net zoals vorig jaar tijdens de open dag van het UMCU) een grootse optocht van rampenbestrijdingsvoertuigen georganiseerd worden.
Vorig jaar reden er 50, vooral ambulance voertuigen mee.

Voor deze optocht worden ambulance, brandweer en politievoertuigen ingezet, ook communicatie en commandovoertuigen zijn welkom. Oude en nieuwe, civiele en militaire voertuigen rijden mee. De organisatie mikt op een optocht met 100 voertuigen!

De tocht start op 12 november om 10 uur en vertrekt vanaf de parkeerplaats voor het FC Utrecht Stadion (Galgenwaard) Nadat de voertuigen een toer gemaakt hebben door de Uithof komt de karavaan aan in de Niemeyer tuin van het UMC Utrecht. Daar stellen de voertuigen zich op, o.a. MOGOS een veldhospitaal en SIGMA tenten staan daar ook opgesteld.




Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #1 Gepost op: 12 september 2011, 18:50:24
Naast de Historische Verzameling van het Nederlandse Rode Kruis zal ook het museum van de Militair Geneeskundige Dienst acte de presence geven.

En een week later:
Acute zorg, beveiligde zorg!
Grootschalige rampenoefening Calamiteitenhospitaal - zaterdag 19 november
Elk jaar wordt er in het Calamiteitenhospitaal in besloten setting geoefend aan de hand van zo reëel mogelijke situaties. Dit jaar een scenario waarbij het Calamiteitenhospitaal wordt opengesteld na een geweldsincident. Onder het grote aantal slachtoffers bevinden zich de mogelijke daders. Daarmee krijgt de beveiliging in en rondom het Calamiteitenhospitaal bij deze oefening een bijzonder accent.
greetz,  Enrique


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2 Gepost op: 12 september 2011, 22:37:34
Die van vorig jaar was ook wel leuk :) http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=43585.0

Ik vind alleen de datum dit jaar wat ongelukkig gekozen. November staat nou niet bekend om denderend (foto)weer.

Maarja, dat calamiteitenhospitaal is nou eenmaal opgericht in November kennelijk... ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Remcotjuhhh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 551
    • Remco Holst Fotografie
Reactie #3 Gepost op: 13 september 2011, 09:23:32
ga er denk ik wel heen komen
Noodhulp team plus Rode Kruis BHV Verzorgende IG http://www.remcoholst.nl  http://youtube.com/Remcotjuhhh


Neetje

  • ICTer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
Reactie #4 Gepost op: 13 september 2011, 09:30:11
Vorig jaar van de partij en ik hoop er dit jaar ook weer te zijn :)


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #5 Gepost op: 13 september 2011, 10:23:16
Leuk, zo'n optocht op m'n verjaardag! ;)

Vorig jaar ben ik erbij geweest en dat was zeker de moeite waard. Dit jaar heb ik het geluk toch naar de sporthal Galgenwaard te moeten, dus ik ga eens even kijken of ik een paar uurtjes eerder van huis kan vertrekken!  :)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


wmark

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
    • levendegeschiedenisonbegrensd
Reactie #6 Gepost op: 17 september 2011, 16:39:24
Er hebben zich tot nu al 59 fietsen motoren en auto's aangemeld, daar zitten spectaculaire bij!
 400 geneeskundig bataljon, SIGMA, Dienstplicht Koude Oorlog, VMH doen onder andere mee.

Calamiteiten tour om half elf vanaf Galgenwaard
Vanaf 11.30 ieder half uur exclusieve rondleidingen in het calamiteitenhospitaal, inschrijving verplicht, beperkt aantal plaatsen en vol is vol!
Vanaf 11.15 teddyberenoperatie voor kinderen, inschrijving verplicht!
Calamiteitenzorgmarkt van 11 tot 16 uur.
Buitenactiviteiten vrij toegankelijk.

Inschrijving en informatie: w.a.m.a.vandemark@umcutrecht.nl
projectleider publieksdag Calamiteitenweek


Remcotjuhhh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 551
    • Remco Holst Fotografie
Reactie #7 Gepost op: 5 oktober 2011, 17:28:21
Hoe is de optocht? zelfde route als vorig jaar of een andere?
Noodhulp team plus Rode Kruis BHV Verzorgende IG http://www.remcoholst.nl  http://youtube.com/Remcotjuhhh


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #8 Gepost op: 5 oktober 2011, 18:01:26
Ik ga ook zeker proberen om van de partij te zijn!

's Middags komt 'de echte' TV sinterklaas aan in Dordrecht. Misschien zijn daar ook nog wel een hoop HV voertuigen te spotten.
Brandweer Papendrecht


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #9 Gepost op: 8 oktober 2011, 21:33:42
Er hebben zich tot nu al 59 fietsen motoren en auto's aangemeld, daar zitten spectaculaire bij!
 400 geneeskundig bataljon, SIGMA, Dienstplicht Koude Oorlog, VMH doen onder andere mee.

En fietst u dit jaar zelf ook weer mee? ;)

Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s