12 november 2011 Optocht rampenbestrijdingsvoertuigen Utrecht

Auteur Topic: 12 november 2011 Optocht rampenbestrijdingsvoertuigen Utrecht  (gelezen 12892 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #40 Gepost op: 10 november 2011, 23:57:00
Al iets meer bekend van de route ?

Dezelfde route als vorig jaar: volg buslijn 12 maar ;D
Maar even iets duidelijker: stadion Galgenwaard, eerste links naar Weg tot de Wetenschap, helemaal doorrijden tot voorbij Kromme Rijn. Onder A27 door meteen rechts, om parkeerplaats heen en via de Cambridgelaan, langs geneeskunde en wat daar allemaal nog meer zit (o.a. studentenflat in n-vorm). Aan het einde links en meteen de volgende rechts, de busbaan richting het UMC op.

Wellicht mooie locaties:
Weg tot de Wetenschap: lange en brede rechte weg, zeer goede mogelijkheid tot fotograferen
Cambridgelaan: eveneens rechte weg met op de achtergrond de bijzondere universiteitsgebouwen
Hoek Heidelberglaan/Universiteitsweg/Busbaan UMC waar de stoet naar rechts gaat: je krijgt daar een soort slinger in de stoet, komende vanaf de cambridgelaan.

Voor de afsnijders: per fiets/scooter is het prima te doen om rechtdoor langs de busbaan Padualaan/Heidelberglaan te gaan en daar aan het einde de stoet weer op te wachten. Is me vorig jaar ook makkelijk gelukt ;)
Wellicht ga ik ook nog even kijken!
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #41 Gepost op: 11 november 2011, 11:00:05
Dezelfde route als vorig jaar: volg buslijn 12 maar ;D
Maar even iets duidelijker: stadion Galgenwaard, eerste links naar Weg tot de Wetenschap, helemaal doorrijden tot voorbij Kromme Rijn. Onder A27 door meteen rechts, om parkeerplaats heen en via de Cambridgelaan, langs geneeskunde en wat daar allemaal nog meer zit (o.a. studentenflat in n-vorm). Aan het einde links en meteen de volgende rechts, de busbaan richting het UMC op.

Wellicht mooie locaties:
Weg tot de Wetenschap: lange en brede rechte weg, zeer goede mogelijkheid tot fotograferen
Cambridgelaan: eveneens rechte weg met op de achtergrond de bijzondere universiteitsgebouwen
Hoek Heidelberglaan/Universiteitsweg/Busbaan UMC waar de stoet naar rechts gaat: je krijgt daar een soort slinger in de stoet, komende vanaf de cambridgelaan.

Voor de afsnijders: per fiets/scooter is het prima te doen om rechtdoor langs de busbaan Padualaan/Heidelberglaan te gaan en daar aan het einde de stoet weer op te wachten. Is me vorig jaar ook makkelijk gelukt ;)
Wellicht ga ik ook nog even kijken!

Ik ga net als verled jaar weer bij de busbaan van het UMC staan. Hoe laat kan men de optocht daar verwachten? Worden er vanaf Utrecht CS weer pendelbussen ingezet?

Voor de forumleden die er morgen ook zijn, tot dan  :)
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #42 Gepost op: 11 november 2011, 13:25:08
Ik ga net als verled jaar weer bij de busbaan van het UMC staan. Hoe laat kan men de optocht daar verwachten? Worden er vanaf Utrecht CS weer pendelbussen ingezet?


Ik zou het niet met zekerheid durven te zeggen. Als het net zo snel gaat als vorig jaar en ze op tijd vertrekken zou ik er rond kwart over 10 gewoon staan, ik verwacht dat ze dan rond half 11 / kwart voor 11 langskomen...
En vwb pendelbussen: ik zou het je niet durven te vertellen. Anders moet je vanaf Utrecht CS buslijn 11 of 12 nemen (dubbel gelede bussen) en uitstappen bij halte Heidelberglaan.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #43 Gepost op: 11 november 2011, 15:00:43
Tussen 09.00 uur en 10.00 uur komen de voertuigen binnen op de Q-park parkeerplaats Galgenwaard aan het Herculesplein. Om 10.30 uur gaat de stoet in fietstempo rijden.
greetz,  Enrique


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #44 Gepost op: 11 november 2011, 15:13:17
Tussen 09.00 uur en 10.00 uur komen de voertuigen binnen op de Q-park parkeerplaats Galgenwaard aan het Herculesplein. Om 10.30 uur gaat de stoet in fietstempo rijden.

Ik dacht om 10 uur? ;)
Maar goed, dan verschuift de planning dus een halfuurtje....
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #45 Gepost op: 11 november 2011, 15:41:01
Ik dacht om 10 uur? ;)
Maar goed, dan verschuift de planning dus een halfuurtje....
Vanaf 09.00 uur kunnen de voertuigen de parkeerplaats oprijden. De laatste moet om 10.00 uur binnen zijn.  ;)
greetz,  Enrique


Neetje

  • ICTer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
Reactie #46 Gepost op: 12 november 2011, 17:39:01
Ja dat was weer een geslaagde optocht! 098uo

Hulpverleningsvoertuigen Optocht Utrecht 2011


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #47 Gepost op: 12 november 2011, 18:08:49
Omdat een foto meer zegt dan 1000 woorden.  O0

Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Gast

  • Gast
Reactie #48 Gepost op: 12 november 2011, 18:16:56
Nét op een ongelukkig moment dat ik dat rottige papiertje in de hoek probeer te plakken  ;D  ;D

Thanks!!


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #49 Gepost op: 12 november 2011, 18:44:08
Hierbij ook een aantal foto's van mijn kant:










Meer foto's zijn hier te vinden: http://www.brandongevallen.nl/artikelen.php?id=12265



Het was zeker een geslaagde optocht en rondleiding door het calamiteitenhospital. Jammer dat alle voertuigen zo op elkaar gepropt stonden bij het UMC.
Brandweer Papendrecht