Wat voor uniform vind jij geschikt voor de politie / Waar zie jij de politie liever in lopen ?

Auteur Topic: Wat voor uniform vind jij geschikt voor de politie / Waar zie jij de politie liever in lopen ?  (gelezen 30214 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Van de week had ik mailcontact met iemand van de NPB (politiebond) die regelmatig in overleg is met vtsPN over het uniform.

Deze persoon wist mij te melden dat als uniformbroek is gekozen voor een broek naar Zweeds model. Het is nu slechts een kwestie van wachten tot ie er is.

Misschien zie ik het verkeerd maar dan kiest men toch eigenlijk gewoon voor de ME broek die er nu al is ?
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG

Ben trouwens ook benieuwd wie de kledingleverancier is van het DBBO / KMAR uniform.

Ons veldtenue wordt geleverd door Fecsa. (basisjas, overjas, fleece, broeken e.d.) onderkleding komt of bij Dutraco Gouda B.V. (T-shirts) of Bodyknit VOF vandaan. En ik kan het een ieder aanraden. Zit heerlijk. Wij kunnen kiezen of we in DT of veldtenue lopen ... en voor mij was de keuze snel gemaakt. ;)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

HAVP

• Blauw
  • Senior gebruiker
Misschien zie ik het verkeerd maar dan kiest men toch eigenlijk gewoon voor de ME broek die er nu al is ?

Tja..

Rossie

• Junior gebruiker
  • **
Als jede mening van het straatvolk vraagt krijg je inderdaad deze " begrijpelijke" keuzes.
Maar helaas bepalen mensen met glimmende schoenen, strakke pakken en boekjes met stomerij bonnetjes hier nog steeds wat het straatvolk draagt....  :'(

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Donkerblauwe polo/sweater er overheen en ik ben tevreden :).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Nick

• Senior gebruiker
Ik denk dat het dragen van de donkerblauwe polo een 'quick win' is. Het is een bestaand product dat niet meer 'onderzocht, getest, ontwikkeld, aanbesteed' e.d. hoeft te worden en naar mijn mening smoelt het behoorlijk goed! Dus productie opvoeren, in het algemene kledingpakket opnemen en er lekker mee de straat op!

Naar een worker wordt al jaren gevraagd, dus ik hoop dat daar inderdaad vaart mee wordt gemaakt. De jas (blouson) vind persoonlijk best wel uitstraling hebben, maar goed... ik hoef er niet in te werken en weet niet hoe de ervaringen ermee zijn.
Senior GGP / Oost-Brabant

MarcoIF

• Forum gebruiker
    • RotterDamse Vos
"Melige modus aan"

Bikini voor de dames,
zomers een string bikini graag.
Coltrui en lange broek voor de heren.

;)

"Melige modus uit"

Er moet meer naar de werkvloer geluisterd worden..
Ik maak het helaas ook nu mee dat er werkkleding vanachter een buro wordt bepaald..
Laat de mensen die het moeten dragen beslissen is mijn motto !
Groetjes, Marco

Dinges

• Senior gebruiker
Ik vind het gevechtstenue wat wij hebben (KMar) ook veel beter staan als de broek met blouse. Maar diegene die dat bepalen menen dat dit teveel agressiviteit uitstraalt geloof ik.

Ik heb ook alle tenue's mogen dragen. Meestal in weekend-en nachtdiensten gevechtstenue, dagdiensten de lakschoentjes met pantalon en (veiligheids)stropdas. Op sommige objecten was alleen het ''nette tenue'' toegestaan, dus laatstgenoemde. Toen ik bij vertrek Defensie een schildje in handen kreeg met daarop ''Klantgerichte veiligheid'' en een embleem wat ik nog nooit eerder had gezien i.p.v. het MBK-embleem met ''Vigilabo pro vobis'', wist ik dat ik de juiste keuze had gemaakt. ;D

On-topic: binnenpersoneel net tenue, buiten mag het ''agressief'' zijn, wat mij betreft. En horecadiensten kunnen mij niet ''agressief'' genoeg uitstralen.

Nachtbroeder1978

• verpleegkundige, evenementen verkeersregelaar, niet gecertificeerde hoogtewerker
  • Forum gebruiker
niet "gehinderd" door werkervaring binnen de blauwe sector, maar enkel een beeld gevormd als "politieconsument" ;-)

Praktisch:
Lijkt mij dat de kleding allereerst werkbaar moet zijn, dus voldoende bewegingsvrijheid om te kunnen "rennen, vliegen, vallen, opstaan en weer doorgaan"

voldoende robuust om niet meteen te beschadigen als er tijdens bovenstaande eens een stoepje / muurtje, hekje etc gepakt wordt, daarnaast goed tegen hitte kunnen / brandvertragend zijn (klein brandje blussen, verkeerd terechtkomende huls / relletje met brandende bandjes etc)

Voldoende bergruimte om je Basics in de buurt te hebben zonder dat je meteen volgepropte zakken hebt waardoor je bewegingsvrijheid weer verminderd.

meerlaags systeem zodat je in alle weersomstandigheden uit de voeten kan.

uiterlijk:
op straat mag een en ander wat mij betreft best wat steviger uit zien, een shirt / polo / turtleneck (of zo'n iets opstaand, maar aansluitende lage col USA style) stevige worker, indien gewenst bij bijv. horeca nachten in de (hoge) schoenen. Bomber lijkt mij heel praktisch, kan je goed bij je koppel, maar weer niet bij slecht weer, wordt alles inclusief jijzelf nat, dus dan is een parka weer handiger.
Eventueel ook nog met ops- vest er onder / over
Daarnaast uiteraard beschikking over reflectie jas / hes
baseballcap lijkt mij ook prima kunnen, maar huidige platte pet misstaat ook niet. (Die dames hoofddeksels daar en tegen...)

kantoorpersoneel, kan prima in huidige uniform, zeker met korte mouw wel lekker in de zomer.

GreetZ,
Nachtbroeder1978
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Ons veldtenue wordt geleverd door Fecsa. (basisjas, overjas, fleece, broeken e.d.) onderkleding komt of bij Dutraco Gouda B.V. (T-shirts) of Bodyknit VOF vandaan.
En ik kan het een ieder aanraden. Zit heerlijk. Wij kunnen kiezen of we in DT of veldtenue lopen ... en voor mij was de keuze snel gemaakt. ;)

Dank CMKmaat,

De 1e kom ik op een Spaans bedrijf uit. De 2e werkt de site niet van bij mij maar wel naw gegevens en de 3e heeft niet veel
zichtbaar maar met contact leggen kan je verder komen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen