Voor wat betreft het uniform, kunnen we denk ik een goed voorbeeld nemen aan de brandweer: het kazernetenue, voor het uitvoerende personeel, is anders dan het tenue voor het kantoorpersoneel.
Het huidige uniform volstaat i.m.o. prima voor die laatste categorie.
Voor het uitvoerende personeel zou een veel functioneler pakket ontwikkeld moeten worden. Mij lijkt een worker met polo een mooie en functionele combinatie (en een coltrui / commandotrui in de winter). Ik vind de bikerpolo's een mooie uitstraling hebben, maar een donkerblauwe polo/long sleeve lijkt me ook wel fraai. Deze zijn nu al regelmatig te zien bij executief ondersteunende diensten, zoals op de foto hieronder.
bron:
www.deweekkrant.nlO.T. -> Wat het vest betreft....doe maar zo'n Engels vest.
Kan je hem af en toe ook eens even af doen als je binnen zit.
Zijn die dingen ook makkelijk om te vormen tot 'zwaar vest'? Lijkt mij wel makkelijk, dan hoef je geen zwaar vest om te hangen, maar alleen een paar hulpstukken aan je Ops vest toe te voegen (keramische platen, liesbescherming, etc.).
Ander voordeel lijkt mij dat je je koppel wat kunt ontlasten, zoals de porto aan het vest hangen.
Wel vraag ik me af hoe dit zit met meerdere kledinglagen. Als het vest is aangementen op de omvang van je romp, zal die wellicht minder goed zitten als je er een trui of jas onder wilt dragen.